Het grote BMW K1600 topic deel 2

Exclamation Transmission Recall BMW K1600 series.





BMW K1600 Transmission Recall

There is about to be a total recall of the older k1600’s that have the older defective gearboxes.


23007721500 - TRANSMISSION

23007721500 was superseded by 23008531100.

- There is a new part number for the transmission (complete assembly).

My dealer has been denying that there is a problem with the transmission in my K1600 for over a year.

But once I gave him the new Transmission part number along with the court decision from New Zealand everything changed.
Within three weeks I had a full replacement transmission in my bike.

And guess what? NO TRANSMISSION CLUNKING!!!!!!

Here is the link to the court decision in New Zealand:

Couling v Experience Motorcycles Limited - Reference No. MVD 151/12 (Auckland) [2012] NZMVDT 126 (28 November 2012)

A result at last.

Elders....gaat men er WEL goed mee om dus??
Dit is een Australisch bericht uit 2013, en het gaat vooral over het geluid dat de versnellingsbak maakte, als ik het goed gelezen heb... En toen hadden ze blijkbaar nog wel een voorraad versnellingsbak onderdelen om de vervanging uit te kunnen voeren. :(
 
vandaag ben ik de nieuwe leverdatum voor de as te weten gekomen. Die staat nu op 25-10-2018 in het bmw ordersysteem. Er staan er nu in Europa 31 in backorder. Het schijnt dat BMW weer een nieuwe leverancier in de arm genomen heeft...
 
vandaag ben ik de nieuwe leverdatum voor de as te weten gekomen. Die staat nu op 25-10-2018 in het bmw ordersysteem. Er staan er nu in Europa 31 in backorder. Het schijnt dat BMW weer een nieuwe leverancier in de arm genomen heeft...

Maar 31 in backorder en dan pas oktober.... als het mij zou overkomen ging de bmw vandaag nog de deur uit.... dat heeft niets met klantvriendelijkheid of service meer te maken. Ik zou een goede advocaat nemen!
 
Maar 31 in backorder en dan pas oktober.... als het mij zou overkomen ging de bmw vandaag nog de deur uit.... dat heeft niets met klantvriendelijkheid of service meer te maken. Ik zou een goede advocaat nemen!

Ik heb het hier dacht ik al eerder verteld, maar het ligt wat gecompliceerd. De motor is van mijn werkgever, en die hebben nog geen zin in de gerechtelijk weg. Bovendien kan je dan alleen stappen tegen de leverancier (de dealer) ondernemen, en die is in mijn ogen net zo goed slachtoffer in dit geval als ik (/mijn werkgever).

Maar er is op dit moment weer communicatie gaande tussen mijn dealer en bmw (Tom Crooijmans) hierover. Of hier een oplossing uit gaat komen is nog niet duidelijk, het moet nog wat tijd hebben. En ze hadden het de afgelopen week druk met de beurs in Utrecht bij bmw nl...
 
Ik zal t hele bericht s opzoeken. Daar in Nw Zeeland was t n terugroepaktie. Maar zal morgen thuis zien of ik t hele verhaal kan vinden.......
 
Weet ik.... maar die zijn t zelfde neem ik aan....toch? Dus waarom daar wel de aandacht en word men hier " vergeten".....
 
Weet ik.... maar die zijn t zelfde neem ik aan....toch?
Ik kan met niet voorstellen dat daar de bak anders was, maar ik weet het niet.
Dus waarom daar wel de aandacht en word men hier " vergeten".....
Daar is BMW gedwongen door een gerechtelijke uitspraak, hier niet. Zo lang het in hun ogen geen gevaar oplevert voor de gebruikers, dus aansprakelijkheid, zullen ze niet uit zichzelf een dure terugroep actie doen. Dat is simpele commercie...
 
Klopt. Gelezen. Maar n asogedachte om topicstarter in de kou te laten staan.....t probleem was bekend lijkt t. Maar hopeen dat t goed afloopt voor hem.....
 
Raar. Mis ineens een bericht wat ik net voor de middag heb geplaatst. Ben er al achter, heb per ongeluk een heel nieuw topic aangemaakt. :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag zijn de verstralers en de bodemverlichting geplaatst.
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad want ik heb de nieuwe Nano verstralers die standaard op het 2018 modellen zitten en de oude zijn nu ook niet meer leverbaar.
De aansluiting van deze lampen is anders en past niet meer op de loze stekkers die al klaar liggen.

Ondanks het feit dat alle kabels, beugels en kappen waren besteld zoals BMW opgeeft voor mijn motor zaten de verloopstekkers er dus niet bij.
Nu is er een rechtstreekse verbinding gemaakt ipv van de stekkers en werkt alles prima.

De nieuwe verstralers(Nano) hebben een grotere reflector t.o.v de oude en schijnen meer licht te geven.
De bodemverlichting werkt ook en geeft in het donker behoorlijk wat licht en schijnt alleen te werken als het donker is. (tijd- en datum gestuurd)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag zijn de verstralers en de bodemverlichting geplaatst.
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad want ik heb de nieuwe Nano verstralers die standaard op het 2018 modellen zitten en de oude zijn nu ook niet meer leverbaar.
De aansluiting van deze lampen is anders en past niet meer op de loze stekkers die al klaar liggen.

Ondanks het feit dat alle kabels, beugels en kappen waren besteld zoals BMW opgeeft voor mijn motor zaten de verloopstekkers er dus niet bij.
Nu is er een rechtstreekse verbinding gemaakt ipv van de stekkers en werkt alles prima.

De nieuwe verstralers(Nano) hebben een grotere reflector t.o.v de oude en schijnen meer licht te geven.
De bodemverlichting werkt ook en geeft in het donker behoorlijk wat licht en schijnt alleen te werken als het donker is. (tijd- en datum gestuurd)

Als je overdag, je combiteller afdekt, doet ie het dan niet ook?
 
Nou dealer wist het dus ook niet.
Bodemverlichting gaat aan als je het contact uitzet of het nu licht of donker is en blijft dan gedurende tijd branden om daarna langzaam dimmend uit te gaan.

Ook als je het alarm eraf haalt met je afstandsbediening gaat de bodemverlichting branden tordat je de motor start en dan gaat hij langzaam uit. Al met al maakt het niet uit of het licht of donker is want hij doet het altijd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan