LED relais installatie

broodjeaap

MF'er
27 nov 2013
142
3
Ik heb nu een raar relais:
$_35.JPG


Ik heb LED knipperlichten gekocht en wil deze installeren, hiervoor heb een ander relais gekocht maar ik weet niet zeker hoe ik deze moet aansluiten. Op internet heb ik dit gevonden:

Go to Part Source or Trash & Can and get a 3 prong Tridon Flasher for LED's (it is marked right on it and it is rated .02A to 20A)

Pull the brown/white out of your relay block and attach to the L prong

Splice into the brown/yellow for power and run it to + prong(do not remove from the block, or the bike does not run)

Put a wire from frame to the - prong and you are in business.

Ik wil geen dingen kapotmaken als ik niet weet of het werkt, kan iemand mij helpen?
Zo ziet het er nu uit:

(drie draadjes van het nieuwe relais)
KkQYypE.jpg


(het oude relais)
Zvkyyqr.jpg


Alvast bedankt!!
 
:? Is denk ik een universeel relais, want normaal koppel je de oude los
en past het nieuwe relais zo op de originele stekker dus plug en play.

Denk dat je een gewoon anders de draadjes moet testen, ergste wat kan gebeuren
is dat er een zekering doorslaat maar zelfs dat gebeurd niet snel.

Gr.
 
Ja, is inderdaad een universeel relais. Er moeten waarschijnlijk een paar draden uit en vast gemaakt worden aan de draden van het nieuwe relais, weet alleen niet precies welke dat zijn.
 
Ja, is inderdaad een universeel relais. Er moeten waarschijnlijk een paar draden uit en vast gemaakt worden aan de draden van het nieuwe relais, weet alleen niet precies welke dat zijn.


Weet je zeker dat die witte stekker van je oude relais is? Ik heb al diverse relais vervangen maar nog nooit een meegemaakt waar zoveel draden naar toe gaan. Wat voor motor is het?
 
Dus je laat je oude relais aangesloten.

Haal die bruine / witte draad uit de witte connector welke in je oude relais gaat, plak die aan de groene draad van het nieuwe relais. Die bruin witte gaat niet terug in je oude relais, dus die plugjes uit de connector wip je er uit.

Strip van de bruine / gele draad uit de oude relais een stukje kaal, deze verbind je met de rode draad van je nieuwe relais. De bruin / gele moeten wel in de oude connector blijven.

Maak van het nieuwe relais de zwarte draad een connectie naar je frame. Niet op de coating, maar op het metaal, moet een goed geaard punt zijn.

Dat is wat ik er van uit opmaak. Maar dan nog vind ik het maar een vaag systeem.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat die witte stekker van je oude relais is? Ik heb al diverse relais vervangen maar nog nooit een meegemaakt waar zoveel draden naar toe gaan. Wat voor motor is het?

Ja, het werkplaatshandboek geeft dit aan.

Liever heb ik mijn oude relais gewoon weg, maar ik weet niet wat ik met al die draden moet doen.
Heb geen bruin/witte draad, wel twee bruine draden en een witte. Gaat hier trouwens om een xv535 uit 1989.

Alle draden aan het stuk dat ik vast heb gaan naar het relais toe.
 
Dat is idd je knipperlicht relais..

Even goed uitzoeken welk draadje wat doet in de kabelboom.
Wat je relais doet.
En dus welk draadje waaraan vast moet.
Of een lading zekeringen kopen en proberen natuurlijk :)
 
Ja, het werkplaatshandboek geeft dit aan.

Liever heb ik mijn oude relais gewoon weg, maar ik weet niet wat ik met al die draden moet doen.
Heb geen bruin/witte draad, wel twee bruine draden en een witte. Gaat hier trouwens om een xv535 uit 1989.

Alle draden aan het stuk dat ik vast heb gaan naar het relais toe.

Staat er nog een schema in dat WPL handboek ?
Schiet of scan daar eens een goed plaatje van, dan kunnen we meekijken.
Ook de specificaties van je nieuwe relais zijn wel handig om te weten.
Die 2 dingen bij elkaar, geeft vaak wel genoeg info om je nieuwe relais te kunnen aansluiten.
 
In mijn Suzuki GSR zit ook een 7 polig relais uit me hoofd en deze heb ik vervangen voor een last onafhankelijk relais voor de LED knippers. Dit was een speciaal relais voor Suzuki volgens mij en iets duurder als een universeel relais, maar geen geklooi met bedrading aanpassen.
 
je hebt een relais met een self canceling unit, vandaar zoveel draden
zover als ik het schema begrijp is bruin wit de uitgang van je relais naar de stuurschakelaar van de knippers.
normaal gesproken zet je op die nieuwe een plus en min, groen is dan je uitgang naar je stuurschakelaar,
je zou de bruin wit uit je relais kunnen halen en dan groen hier aan maken, dan zal het werken, maar de self canceling functie werkt dan niet meer
in het wpl staat dit allemaal omschreven, maar...
meten is weten
 
Heb de kabeltjes uit het oude relais getrokken en daarbij zijn er een paar van deze dingen gesneuveld:
HM6nxt0.jpg


Maar ik zou niet weten waar ik het kan kopen/hoe het heet. Weet iemand dit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan