Nieuwe accu Yuasa YTX12-BS -> alternatieven?

MooMoo

MF veteraan
25 sep 2008
2.327
153
Mijn trouwe brommer heeft een nieuwe accu nodig. Op dit moment zit er een Yuasa YTX12-BS is, zoals deze ook af-fabriek gemonteerd was.

Nu kan ik natuurlijk klakkeloos die accu kopen, maar misschien weet iemand wel interessante alternatieven. Dan hoor ik het graag :) Ik heb zelf namelijk enkel ervaring met Yuasa.
 
geen enkele ervaring, hoelang zit ie er al in dan?

als je vind dat je aan de yuasa een accu zonder problemen hebt [gehad] waarom koop je die dan niet weer?

edit, ik lees weer eens verkeerd, sorry
 
Laatst bewerkt:
Ik wil geen enkel gezeik met mijn motor die dan op eens niet meer wil starten omdat ik zo nodig wat anders wil proberen.

Ik koop gewoon Yuasa omdat die als goed bekend staan en ik heb er zelf ook nooit gezeik mee gehad.

Gewoon dezelfde kopen.
 
Ik heb na veel napluizen op het net gekozen voor een Motobatt in mijn Mille.
Kan je er nog weinig over vertellen maar de berichtern op diverse fora zijn zeer positief.
Grote verschil met de Yuasa is dat je de motobatt niet hoeft te vullen met zuur en dat ie direkt zonder oplaadcyclus te gebruiken is. Daarbij is het type dat jij moet hebben standaard 12 ampere ipv de YTX12bs dat is nml. een 10 ampere. De motobatt heeft dus het formaat van de ytx12bs maar de kracht van de ytx14bs.
Wat ik ook wel makkelijk vind is dat je op de motobatt 2 x min en 2 x plus polen hebt das weer makkelijk voor montage van extras.

Succes met zoeken verder.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn Div900 zit een Yuasa. En die zat er al in toen ik deze motor in mei 2006 kocht. Ik weet dus niet eens hou oud die accu is. Iedere winter hangt de Yamaha aan de (spotgoedkope Lidl)druppellader en ieder voorjaar verbaas ik mij er weer over dat de Diversion weer zonder enige moeite tot leven komt.
 
Ik heb een gel accu van Motobatt in mijn Suzuki en heeft meer startcapaciteit heb ik gemerkt.Heeft ook 4 aansluitpolen (2- en 2+) voor meerdere aansluitingen. Prijs is nagenoeg gelijk aan een zuuraccu.
Is een goede optie om eens te proberen.
 
Bedankt alvast voor alle adviezen! :Y Zowel wat betreft het waar gunstig aan te schaffen van de Yuasa als het alternatief van Motobatt. Vooral het feit dat ik de iets zwaardere kan monteren i.c.m. de standaard afmetingen én het feit dat er meerdere polen op zitten (ik gebruik namelijk een druppelladeraansluiting en navi) klinkt erg aantrekkelijk! *O*
 
Ik heb na veel napluizen op het net gekozen voor een Motobatt in mijn Mille.
Kan je er nog weinig over vertellen maar de berichtern op diverse fora zijn zeer positief.
Grote verschil met de Yuasa is dat je de motobatt niet hoeft te vullen met zuur en dat ie direkt zonder oplaadcyclus te gebruiken is. Daarbij is het type dat jij moet hebben standaard 12 ampere ipv de YTX12bs dat is nml. een 10 ampere. De motobatt heeft dus het formaat van de ytx12bs maar de kracht van de ytx14bs.
Wat ik ook wel makkelijk vind is dat je op de motobatt 2 x min en 2 x plus polen hebt das weer makkelijk voor montage van extras.

Succes met zoeken verder.

Zoals gezegd; klinkt goed :Y Welke type Motobatt heb je uiteindelijk in je Mille gestopt? (mooi ding trouwens!)
 
saito kwan als beste uit de test een jaar geleden bij motoplus. te koop bij motozoom. Of een lithion accu, ff meer puf, langer doorstarten en een stuk lichter. Prijzen ca 120 euro.
 
saito kwan als beste uit de test een jaar geleden bij motoplus. te koop bij motozoom. Of een lithion accu, ff meer puf, langer doorstarten en een stuk lichter. Prijzen ca 120 euro.
Saito. Goedkoop. Ik snap niet dat die goed uit een test kwam, maar goed...

En je bedoeld denk ik Li-ion accu's. Briljante nieuwe techniek. Erg duur, en andere lader nodig.
 
Exide of Motobatt onder andere :Y
Exide heb ik ook enkel goede ervaringen mee, ondanks de hoge prijs. Yuasa is voo reen zeer stevig merk, in de zin van betrouwbaarheid en prijs/kwaliteit-verhouding.

Varta vind ik niks, Landport kom ik enkel tegen in motoren van mensen die alles goedkoop willen hebben, en die met problemen bij mij binnen staan.

En zo zijn er nog wel wat chinese troep-merken, helaas.
 
Saito. Goedkoop. Ik snap niet dat die goed uit een test kwam, maar goed...

En je bedoeld denk ik Li-ion accu's. Briljante nieuwe techniek. Erg duur, en andere lader nodig.
En ik denk dat je lifepo bedoeld, die je overigens prima met een normale lader oplaadt (dus geen intelligente druppellader). En gaat dus ook goed met een normale spanningsregelaar ;)
 
Het is uiteindelijk de Motobatt MBTX12U geworden. De argumenten van born spraken me zeer aan :Y

Die heb ik er ook net in gelepeld :P Is wel een beetje drukken en wringen want het past maar net én je moet het kunststof borgplaatje even modificeren want de Yuasa heeft een aparte uitsparing waar dat ding 'inhaakt' en dat heeft de Motobatt niet. Stelt niet veel voor want de accu gaat echt niet aan de wandel ;)

Oh ja, er zitten twee opzetstukken bij om de polen te verhogen die je met een (bijgeleverd) inbussleuteltje vast moet zetten. Als je bij de pluspool niet oplet raak je met het sleuteltje je subframe aan en dan heb je ineens een lasapparaat :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan