rem komt niet op druk

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo allemaal,

Laatst heb ik de remblokken van mn gsx600r uit 2002 vervangen (achter).
Klauw is uit elkaar geweest en is weer gemonteerd.
Alles goed aangedraaid..
Maar nu wil hij niet meer op druk komen!
Er komt wel wat spul langs het ontluchtingsnippel maar er komt geen druk uit het gaatje van het nippel als ik m'n duim erop leg.
Wat zou het kunnen zijn??
Ik moet wel dat nippel een kwart/halve slag losdraaien toch..?
 
Als het niet lukt, wat wel vaker gebeurt bij een systeem dat leeg is geweest, kan je het systeem vullen met een spuit met een slangetje op de ontluchtingsnippel.
Je vult de spuit met remvloeistof en zet die met een slangetje op de ontluchtingsnippel.
Draai de nippel een halve slag open en druk langzaam de spuit in totdat het lege reservoir op peil staat.
Draal de nippel dicht en je bent 99% van alle gevallen klaar.
Sommige noemen deze methode prutsen, maar mensen die het gedaan hebben weten wel beter.
 
Ontluchten: slangetje op de nippel doen, rempedaal indrukken, nippel even halve slag open en weer dicht doen, rempedaal loslaten. Net zolang herhalen tot je geen luchtbellen meer ziet in het slangetje. Let op dat het remvloeisof reservoir niet leeg raakt. Dan kun je weer helemaal overnieuw beginnen. Remvloeistof uit een nieuwe verpakking. Geen aangebroken remvloeistof gebruiken.
 
Heb het geprobeerd met een spuit en een slangetje op het ontluchtingsnippel.. werkte niet!
Remvloeistof kwam tot in het reservoir maar helaas geen druk.
Toen ik de klauw er weer afhaalde bleek aan de andere kant van de klauw een 2e ontluchtingsnippel te zitten, had ik daar ook moeten ontluchten en is dat misschien de reden?
Nu maar weer nieuwe remvloeistof kopen..

bedankt voor de tips
 
Dat kan zeker helpen, kijk ook even of er geen vreemde bochten in de leiding zitten waarin de lucht zich kan ophopen. En het lossen van de banjobouten willen ook wel eens helpen. (Pas op je lak!)


Kreeg bij ontluchten op de nippels ook geen druk. Pas toen ik de banjobout bij de remhendel een slag losdraaide kreeg ik druk. Was toen binnen 5 minuten klaar.
 
Heb het geprobeerd met een spuit en een slangetje op het ontluchtingsnippel.. werkte niet!
Remvloeistof kwam tot in het reservoir maar helaas geen druk.
Toen ik de klauw er weer afhaalde bleek aan de andere kant van de klauw een 2e ontluchtingsnippel te zitten, had ik daar ook moeten ontluchten en is dat misschien de reden?
Nu maar weer nieuwe remvloeistof kopen..

bedankt voor de tips
Daarom zit die tweede ontluchtingsnippel daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan