Stotterden Honda Fireblade 929 RR

fireozzie

MF'er
28 jan 2008
63
0
Born
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hallo allen,

Heb een Honda Fireblade 929 rr van bj 2000
aantal km gereden op de teller 36600 +-

Zelfde probleem als vorig jaar gekregen.
namelijk dat de motor in houdt op power en schokt en slaat enorm terug in toeren .
moest daarna rond de 5000 a 6000 rpm houden voor normaal te kunnen rijden.

Heb kort daarvoor voor ongeveer 1 minuut a 1,5 minuut tegen de 190 km gereden :P daarna zijn de problemen ontstaan.
Na een stop van ongeveer 30 minuten is het niet meer voor gekomen.

Nou heb ik vorig jaar al mijn stekkers gecontroleerd of hier een probleem bevond maar niks geks kunnen vinden.
Weten jullie waar het mss aan kan liggen.

mvg
Fireozzie
 
Afgelopen week het volgende gedaan.

1 : Alle stekkers onder de tank / luchtfiler losgemaakt en schoongemaakt met contactspray .
2 : motor flush erin gegooid en een uur laten draaien . daarna de olie en oliefilter ververst .
3 : luchtfilter nagekeken en schoongemaakt.

Nou heb ik van een collega gehoord dat het waarschijnlijk ook aan mijn Bobines kan liggen.
Omdat die na een tijd warm worden en hierdoor problemen kunnen veroorzaken.

Hoe kan ik die nakijken / testen / meten ?
om dit achterhalen of het hier aan ligt.

gr
Fireozzie
 
Afgelopen week het volgende gedaan.

1 : Alle stekkers onder de tank / luchtfiler losgemaakt en schoongemaakt met contactspray .
2 : motor flush erin gegooid en een uur laten draaien . daarna de olie en oliefilter ververst .
3 : luchtfilter nagekeken en schoongemaakt.

Nou heb ik van een collega gehoord dat het waarschijnlijk ook aan mijn Bobines kan liggen.
Omdat die na een tijd warm worden en hierdoor problemen kunnen veroorzaken.

Hoe kan ik die nakijken / testen / meten ?
om dit achterhalen of het hier aan ligt.

gr
Fireozzie

Dit zou kunnen, per bougie zit er een bobine op (deze zit in de plug die je op de bougie schuift)

Hoe te testen weet ik ook zo niet, helaas kan je bij dit model niet even snel een bougiedop loshalen zodra hij begint te stotteren...
 
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hallo allen,

Heb een Honda Fireblade 929 rr van bj 2000
aantal km gereden op de teller 36600 +-

Zelfde probleem als vorig jaar gekregen.
namelijk dat de motor in houdt op power en schokt en slaat enorm terug in toeren .
moest daarna rond de 5000 a 6000 rpm houden voor normaal te kunnen rijden.

Heb kort daarvoor voor ongeveer 1 minuut a 1,5 minuut tegen de 190 km gereden :P daarna zijn de problemen ontstaan.
Na een stop van ongeveer 30 minuten is het niet meer voor gekomen.

Nou heb ik vorig jaar al mijn stekkers gecontroleerd of hier een probleem bevond maar niks geks kunnen vinden.
Weten jullie waar het mss aan kan liggen.

mvg
Fireozzie


Oftewel;

full
 
@ Dr insane , stekkers van ECU / CDI heb ik ook gecontroleerd hier is niks mis mee. zien er keurig uit.

@ Redeemer1972 , ja zulke antwoorden kan ik ook geven. Mss hebben mensen hetzelfde probleem gehad en me hiermee kunnen helpen.
 
Nee, maar als je 190 rijdt vraagt de motor natuurlijk wel een hoop meer brandstof dan bij 80 km/u. Misschien is het filter (gedeeltelijk) vervuild en kan hij de stroom brandstof bij bijvoorbeeld 80 km/u wel aan, maar bij 190 km/u niet meer. Vandaar het stotteren en het inhouden in toeren. En na 3 jaar kan het sowieso geen kwaad om eens te vervangen ;)
 
Oooh daar heb ik niet aan gedacht.
Sinds dat ik de motor heb in ieder geval niet dat is al ruim drie jaar.

Zou je dan alleen klachten krijgen met lange ritten ?


Dat zou kunnen.
Om het uit te sluiten zul je 'm moeten vernieuwen.

Waarom ik reageerde op die manier; Je probleem was er, en is nu dus weg. Dan kun je nog het 1 en ander checken maar ik zou me er niet te druk meer over maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan