Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Kato

Losers - Fool Member
28 mrt 2005
29.783
57
nodigen
Welkom in het Knee Down topic, voor alle tips, trucs en niet te vergeten ''de poserfoto's'' omtrent KD-en Deel XII

door M3cury & Mac D

Wat ging er vooraf
Je eerste Knee-Down
Het Knee-Down topic ,voor alle tips en trucs Deel II
Het Knee-Down topic ,voor alle tips en trucs Deel III
Het Knee-Down topic ,voor alle tips en trucs Deel IV
Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs Deel VI
Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs Deel
VII

Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs Deel
VIII

Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs Deel IX
Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs deel X
Het Knee-Down topic, voor alle tips en trucs Deel XI




Wat tips die te gebruiken zijn als je wilt oefenen met KDen :

Het kan je een artikel 5 opleveren als de p’zie je pakt B|

okay ,een gewaarschuwd mens telt voor 2 en dan hebben we die BS ook weer gehad O-)

Eerst nog even een veiligheidstip:
- Ga alleen KDen waar het kan ,dus waar het niet te druk is en waar je de weg bijwijze van spreken kan dromen
- als je begint met KDen ,doe het rustig ,krijg eerst de zithouding onder de knie ,die KD komt zelf wel goed
Laat je niet pushen door anderen, als een KD fout gaat, gaat het meestal goed fout :/
Een schuiver is wel het bekendst ,een highsider hoort ook tot de vele mogelijkheden
de auteur spreekt hier effe uit ervaring B|

De tips :
Als je wilt beginnen met KDen is een basis zithouding het belangrijkst :Y

Hoe is die :?

- ga of tegen de tank zitten of iets verder naar achteren ,wat je zelf prettig vind
voor het oefenen ,ga tegen de tank aanzitten zodat je hellinghoek kleiner is
- met 1 bil naast de motor gaan zitten (wel aan de kant die in de bocht valt natuurlijk :P )
- je been dat in de bocht valt iets naar buiten en naar beneden drukken ,NIET JE MOTOR NAAR BENEDEN PROBEREN TE DRUKKEN ,dit was een misverstand wat heel lang heeft gespeelt hier

De NIEUWE tip die er bij gekomen is :
- Zet je voet die in de bocht valt op het EIND van je steppie ,NIET tegen de steun cq het frame aan
Dus je voet komt in 1 gelijk te staan met het eind van je steppie
Nog wel steeds alleen je tenen op het steppie zetten ,bal van je voet mag ook ,alleen zal je op deze manier vlugger je toesliders gebruiken ;)


- het been dat buiten de bocht valt tegen je tank aan houden en de bal van je voet op de steppie ,met dit been zet je ook druk op je steppie ,als het ware probeer je de motor recht te drukken
(het idee achter je been tegen de tank en je arm tegen of over de tank is dat je dan voelt wat je motor doet en als het fout gaat nog kan corrigeren ,lees rechtzetten :Y)
- je hoofd (en je bovenlichaam eigenlijk maar die volgt vanzelf) richting de zijspiegel brengen die in de bocht valt en met de bocht blijven meekijken
- je arm die in de bocht valt mag vrijhangen ,dit word het meest
gebruikt :Y
circuitracers (de diehards zeg maar *D) willen deze nog wel eens tegen de tank aanduwen maar da’s echt gevorderden werk
- probeer in de bocht niet rechtop te blijven zitten ,je drukt dan je motor wel naar beneden maar werkt je eigen tegen door rechtop te willen zitten
Eerst jij naar beneden ,dan de motor :P

PS :
De circuitrijders kennen deze regel wel :
Het is de bedoeling dat je in de bocht de motor van je af drukt ,dus recht probeerd te krijgen
Niet mee trekken in de bocht
Op deze manier ,mee trekken ,ga je wel idd platter
Alleen de kans dat je op je bek gaat is ook groter :/

Ga dit rustig oefenen met een niet te hoge snelheid ,die KD komt vanzelf
Als je het verzitten onder de knie hebt kan je de snelheid hoger leggen ,maar niet te vroeg :Y

Je kan ook iemand meenemen die het KDen al onder de “knie” heeft en hem/haar voorlaten rijden om het voor te doen bv

Het enigste wat nou nog rest is een motor in goed staat
( controleer je bandenspanning voordat begint !!!! )
En voordat je begint met KDen ,warm je banden eerst heel goed op :Y
Met koude banden proberen te KDen is een uitnodiging voor een schuiver B|

Wat heb je voor de rest nog nodig :? :
Wat lef
En een paar steekjes los in je bovenkamer O-)

Heb je nog vragen ,vraag ze hier gerust :Y

Nog meer tips over KDen en zithoudingen zijn hier te vinden :
Linkie :Y

met dank aan Inbox4me voor de link :}

94812a6c8fc51c8c3b5c2dfecf80e347


Quote Mark TT
Mijn 2 centen;

Kneedown is NOOIT een doel op zich.....

Het is het gevolg van goed bochten rijden!!!

Hoe doe je dat dan?

-Zorg dat je zo vloeiend mogelijk de bocht rondt. Zorg ervoor dat je niet 15 meter voor je kijkt, maar kijk de bocht verder door. Aarzel niet hierin, blijf ver weg kijken. Dit doet namelijk wat met je snelheid; deze wordt constant en je hebt de illusie minder hard te gaan. Hou je gas constant in de bocht.

-ga vantevoren al een cm of 10 verder naar achter zitten met je ass. (desnoods helemaal tegen achterkant van je zitje aan). Met de ballen op je tank zitten levert je wel sneller een knie down op, maar daarbij HANG je vervolgens aan het stuur en dat mag NIMMER gebeuren. Hierover zo meer.

-ga een bil verzitten voor de bocht, maar blijf met je reet zover mogelijk naar achter.

- buitenste voet goed op de step (hak tegen step)en je tenen iets naar beneden kantelen, zo komt je bovenbeen iets omhoog, zodat je je knie goed in de tank uitsparing kan leggen. Je kan nu als het ware aan je BUITENSTE been aan de tank gaan hangen. Je handen zou je nu theoretisch los moeten kunnen laten van het stuur, dan zit je goed. In de bocht gaan MEEHANGEN met je fiets. Je fiets wil namelijk niets liever dan rechtkomen in de bocht, dus geen zorgen dat je omvalt of zo.

Knie goed uitsteken en daar houden.

Waneer je je snelheid langzaam opvoert terwijl je deze handelingen oefent zal ineens het moment daar zijn dat je slider de grond voor de eerste keer raakt. Dat is het teken dat de snelheid voor die bocht goed is. Je hangt dan ongeveer 45 graden plat, en op circuit kan je gaan tot ongeveer 55 graden. Nog platter is niet wenselijk, want dan kan je niet goed meer op het gas. Ga van schrik hierbij niet ineens van het gas, maar blijf de bocht goed ronden.



Op het circuit leer je vervolgens de techniek om de motorfiets op elk gewenst moment plotsklaps op 1 oor te leggen, zodat je je bocht kan beginnen. Want hellingshoek is het gevolg van sturen (tegensturen/countersteeren). STUREN (bochten rijden) is namelijk niet het gevolg van hellingshoek geven, een misvatting alom !! En je stuurt feitelijk (met je stuur/clip ons) niet de bocht IN, maar de bocht UIT!! Raar maar waar.

Eigenlijk is je stuurmoment ook heel erg kort (alleen bij omleggen van de fiets), de rest is gascontrole......vandaar dat ik ook zei dat je niet aan het stuur moet gaan hangen, want elk stuursignaal van je handen IN de bocht geeft onrust. Je handen zijn te allen tijde ontspannen en bedienen alleen je gas/koppeling en remhendel. Je stuur is NIMMER een rekstok. Ook niet bij accelereren en remmen etc. Gebruik je knieen tegen de tank maar eens wat beter, je zal zien dat het rijden dan stukken makkelijker gaat.

Pijn in je polsen/handen van het rijden= of angst (proberen de fiets met je handen onder controle te houden, wat je toch nooit gaat lukken), of verkeerd op de fiets zitten in bochten en bij remmen.

Enjoy!!

Wie gingen jullie allemaal vooraf :?

PS :
Als je foto's in de OP wilt hebben ,de resolutie mag niet groter zijn als 500*375
Dit om het laden van de pagina wat te vergemakkelijken ;)



Alferinkie
full



Ananananas
5964597393_3767d59079_z.jpg



Anton86
full



AppiePappie
full



Arne_V
full

full



Artifex
59d17b85373f5cc4528cccb6cb422b4b



AsfalthapperJJ
full

full



B@rdie
full


Becat
vonkie.jpg



Bazzaz
GroteFoto-DB4ZSRPM.jpg

GroteFoto-A7AEI3VX.jpg



Blade
2010%5C06%5C15%5Cbikepics-1998749-full.jpg

2011%5C08%5C19%5Cbikepics-2259168-full.jpg



BlueBullYZF
full



Bozzie
full

full



CasperHetSpookje
full

full



cbr1982
full



DanielV
1270534681-270.jpg

1270534681-271.jpg



Dave89
11ps11-3536.jpg



_Dave_
full

a325e267255f3a73e665b6e964094330



DaveB010
7865762487leukopdefoto.jpg



DB-tjes
full



Del Boske
34qlod4.jpg



Den Duut
full



Dragpipe
full



Drinkyoghurt
wyNL8.jpg

full



duccie
full



eggman
full



Geert929rr
full



Gewoon Dennis
img1399441505.jpeg

9430382577_18906d5d66_b.jpg



Gh0st
full



giel0
full



GirlzOn1000
2hd9l35.jpg

20r3ebc.jpg



gixxerdave
full



GoReTeX
lodfmed4.jpg



gRRaafie
full



GuidoVW
Foto-W7UW8K88.jpg

Foto-TMKNZYAN.jpg



HansGSX-R
full



Here's Johnny
full

full


Hellstorm666
anom.jpg


hoffer
1148909_709588015733392_1952644470_n.jpg



Hornet900
t7zfwl.jpg



J0hn
full



Jeffrey-'t-vriest
Kopievan11AE1-4803-167.jpg



jefro98
TT_07941-40-80.jpg



Jefta
8184_778115-leukopdefoto.jpg



-=Jochie=-
full



Joe 2d
full


Kato
full



Kristiano
full



Kuuklai
full



Lennart888
full



M3cury
full

full



Macd
full

full


Marc aka Foddex
mt01-kneedown.jpg


Mariusz
full



MartinQ
540461_10151088230343972_931289115_n.jpg



matrex-online
full



Michiel34a
full



MikeB010
7865762538leukopdefoto.jpg



Muerte
full




Muskito
full



Nielsr
full



Oh!
full


phoentje
459753_564819270205045_744116454_o.jpg

474963_576604779026494_2089242698_o.jpg


R1mario
full



Racekip #1
full

full


Randyfisherman
Foto-3433SZSG.jpg


ReneH
GroteFoto-B7IN4JVU.jpg


Rickz:
523348_386068654797122_30518765_n.jpg



Sniep
full



Snoek01
full



Speedballer
full



StreetlegalHLD (kan het alleen als ie op z'n bek gaat)
270352_221065527932243_100000863926840_613678_904613_n.jpg

270772_221064211265708_100000863926840_613663_7148654_n.jpg



SV Wim
full


sweetlakeboy
mf1n.jpg

mf2h.jpg



The Dark Knight
full



TnecniV
full



TonyM
full



TwinBrother
full


Tyl
1312801130.jpg

11-aa2-9951-463.jpg



vincefazer
GroteFoto-XVJJ3PAG.jpg



vtronald
Sm+KD.jpg


Wimmus
large



wouterverhaag
large



wout-88
full



youriVLD
full



Zeeslot
full



ZX-6R
full



zZlaapkopZz
full


 
Laatst bewerkt:
dus de vraag gaat verder naar is het mogelijk met duo op een ==>naked<== een kneedown te maken
waar alleen ik de kd zet dan...
 
Laatst bewerkt:
Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn, alleen hangt dit af van jou, van WIE er bij je achterop zit en of diegene zich goed aanpast ÉN nog goed kan vasthouden, de bocht waarin je dit wil doen, de snelheid waarmee je dit wil doen, enz enz enz ;)
 
toch kan ik geen een foto vinden van een naked met passagier die een kd doet
passagier doet goed mee, nog ff uitvinden hoe ver ze mee moet verzitten enzo...
zorg dan zelf maar voor die foto...
 
Ik weet niet hoor met een foto van gewoon een duo kd op een ss vind ik er ook niet veel van op internet :+
En dan nog, een foto op internet zegt niet dat je het kan, gewoon zelf proberen, dan heb je je eigen foto 8-)

Zelfde heb ik met een elbowdown, genoeg van op internet te vinden, maar ik wil een eigen piccie 8-) :9
 
Laatst bewerkt:
ja maar hoopte beetje posities te kunnen zien voor passagier
voor een naked moet je er verder langs gaan hangen en voor kd als je naar bijv links gaat kom je het been van je passagier tegen waar je niet echt verder kunt zonder haar der af te duwen

mjah het scheelde niet veel gisteren, ik ga voor die foto zorgen dit seizoen
 
hoi allemaal,

zag in het vorige deel dat er afgelopen zaterdag in cuijk KD's werden gemaakt met een groepje.
Staat dit binnenkort weer op de planning? Lijkt me wel nice om keertje mee te spelen *D
 
ja maar hoopte beetje posities te kunnen zien voor passagier
voor een naked moet je er verder langs gaan hangen en voor kd als je naar bijv links gaat kom je het been van je passagier tegen waar je niet echt verder kunt zonder haar der af te duwen

mjah het scheelde niet veel gisteren, ik ga voor die foto zorgen dit seizoen
Gijs in "Het Knee-Down topic, voor alle tips en t..."
Komt aardig in de buurt lijkt me, het is dat zijn zus haar been niet uitsteekt... (zit ook geen slider op bij haar...)
 
Volgens mij heb ik dit weekend mn eerste kd gemaakt. Er is een kleine schaafplekje op mn slider. Het rare is dat ik het helemaal niet heb gemerkt dat ik de grond raakte. :P
 
R1CV , dat waren wij inderdaad :)

Moet je even op facebook aanmelden op legends.

Dan zie je altijd wanneer dit is en of we ritjes plannen.
 
Vraagje: Wat is hier de oorzaak van en wat zijn de gevolgen? Ik ben de achterste.
Lijntje vanuit het stepje naar de punt van de knie getrokken.
r96i.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Wat is hier de oorzaak van en wat zijn de gevolgen? Ik ben de achterste.
Lijntje vanuit het stepje naar de punt van de knie getrokken.
[afbeelding]


Grappig beide motors hangen even schuin jij zit verder naast je motor als de voorste en toch raakt je knie de grond niet?

Herken het ook zo bij mezelf :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan