Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Net nog even met de MT-10 wezen vegen daar ;)

Wisselt een beetje, maar de voorwaarden moeten wel zijn dat het lekker weer is en dat ik in de buurt ben 's avonds :P

haha ja ik heb dat ook met die voorwaarden ;-) mooie foto ( in je volgende post!!)
Kom jullie vast wel ff tegen. Kunnen we een x over Lelystad praten, wil er ook ff een x heen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst ook mijn linker knie de grond gekust *O* vlak bij harkstede,
zit zo'n 70 dagen tussen mijn rechter en linker kneedown.
Ben er echter gekomen dat het puur door snelheid en zithouding was dat het niet lukte.

[img=600]http://i65.tinypic.com/k1rvhy.jpg[/IMG]
hierboven nog een foto van het resultaat van een rotonde en een mooi lange linker bocht,
nu vroeg ik mij nog wel af waarom deze schaaf zo hoog zit en niet mooi midden over de kneeslider zoals rechts.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst ook mijn linker knie de grond gekust *O* vlak bij harkstede,
zit zo'n 70 dagen tussen mijn rechter en linker kneedown.
Ben er echter gekomen dat het puur door snelheid en zithouding was dat het niet lukte.

[afbeelding]
hierboven nog een foto van het resultaat van een rotonde en een mooi lange linker bocht,
nu vroeg ik mij nog wel af waarom deze schaaf zo hoog zit en niet mooi midden over de kneeslider zoals rechts.

Omdat je minder schuin ging dan naar rechts en je je knie daarom verder naar buiten en beneden moest drukken om aan de grond te komen, waarschijnlijk ook met je voet meer met de tenen op de voetsteun.
 
large


large


Spielerei met Yamaha's beest :]

Artikel morgen in de MF Tests sectie te vinden :Y
 
Jongens. Ik ben ook aan het oefenen. Nu krijg ik hem wel zover dat mijn neus van mijn laars de grond schaaft maar de knie niet.heb wel het gevoel dat ik er heel dicht bij zit alleen contact blijft uit. Schaamranden heb ik niet meer dus de hoek is goed denk ik. Waar moet ik naar kijken? Zitpositie?ik ga met 1 bil van de motor af. Steek mijn knie goed uit en hang ook voor de spiegel met mn snufferd. Toch wil het nog niet echt lukken. Nog een vraag. Hoe leg je de motor juist plat?puur door tegen te sturen of een combinatie van tegensturen en hangen?ben bang dat als ik teveel dwingend tegenstuur ik mezelf onderuit stuur. Verder zit ik relax op de motor. Hou de clipons ontspannen vast en leun ook niet op de clipons.buitenste been strak tegen de tank aan(lichte druk uitvoeren op dat been om de motor meer te laten vallen)toch wil het nog niet lukken. Ik forceer niks maar probeer wel mijn grens op een gezonde manier te verleggen.ook heb ik het idee dat het bij langzamere bochten eerder gaat lukken als snellere bochten. Banden zijn mpp 2ct .staat voor op 2.5 en achter 2.9 bar. Valt daar nog wat uit te halen?

Gr mike
Raad gezocht
 
Jongens. Ik ben ook aan het oefenen. Nu krijg ik hem wel zover dat mijn neus van mijn laars de grond schaaft maar de knie niet.heb wel het gevoel dat ik er heel dicht bij zit alleen contact blijft uit. Schaamranden heb ik niet meer dus de hoek is goed denk ik. Waar moet ik naar kijken? Zitpositie?ik ga met 1 bil van de motor af. Steek mijn knie goed uit en hang ook voor de spiegel met mn snufferd. Toch wil het nog niet echt lukken. Nog een vraag. Hoe leg je de motor juist plat?puur door tegen te sturen of een combinatie van tegensturen en hangen?ben bang dat als ik teveel dwingend tegenstuur ik mezelf onderuit stuur. Verder zit ik relax op de motor. Hou de clipons ontspannen vast en leun ook niet op de clipons.buitenste been strak tegen de tank aan(lichte druk uitvoeren op dat been om de motor meer te laten vallen)toch wil het nog niet lukken. Ik forceer niks maar probeer wel mijn grens op een gezonde manier te verleggen.ook heb ik het idee dat het bij langzamere bochten eerder gaat lukken als snellere bochten. Banden zijn mpp 2ct .staat voor op 2.5 en achter 2.9 bar. Valt daar nog wat uit te halen?

Gr mike
Raad gezocht

Je moet het niet te ver zoeken Mike. Als je, zoals je zegt, een flinke hellingshoek maakt en toch nog niet met je knie aan de grond komt, moet je gewoon verder hangen en/of verder je knie naar de zijkant uitsteken.
 
Ok dan ga ik nog verder aan mijn zitpositie werken!

Klopt het wel dat 2.5 en 2.9 bar bandenspanning te hoog is voor dit soort sportieve rijgedrag?

Gr mike
 
Voor je gevoel hang je er heel ver naast, maar als je het op de foto ziet, valt het waarschijnlijk reuze mee. Je moet er waarschijnlijk nog verder naast hangen, voet naar buiten draaien en dan zou je er moeten zijn. Voor je gevoel hang je er dan naast als een aap.

Welke motor heb je en rij je de stepjes aan de grond?

Een lagere bandenspanning gaat het verschil niet maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een honda vtr firestorm en rij de punt van mijn laars wel aan de grond. Stond dan wel niet met mn tenen erop.iets meer in het midden van mijn voet. Schaamrand achter is helemaal weg en voor zo goed als
De hellingshoek lijkt me wel ok. En dat hangen moet ik dan aan werken alleen nog beetje angsr dat ik dan onderuit ga maar dat is tussen de oren. Hou de motor mooi trekkend in de bocht en kom er altijd harder uit als dat ik erin ga.
 
Voetpositie moet ook anders om de knie naar buiten te krijgen. Schaamrand zegt niet zo heel veel. Stepjes raken de grond dus nog niet? Dan kun je nog wel platter :)
 
Ja de juiste positie is toch tenen op de steun en hiel tegen de schetsplaat?
Stepjes raak ik nog niet inderdaad.maar als ik de punt van mn laars raak kan dat nooit ver weg zijn
 
Je zou ook, om het gevoel te oefenen, je sliders dikker kunnen maken met opvulsel, bv schuimplastic, dat je er met duct tape op plakt. Zo kwam ik zelf vroeger kneeslidend de winter door. Een zekere MotoGP rijder die nogal veel klaagt zie je ook wel gebruik maken van dubbele sliders.

Stepjes aan de grond rijden hoeft niet, als je met je Michelin PP achter geen schaamrand meer hebt maak je al bijna 40 graden hellingshoek, zoals op de foto's hierboven van Kevin.
 
Die hoek waarnaar jij refereert maak ik zeker te weten in een mooie bocht.en dat opvullen is wel een leuke tip om te gaan proberen!
Dus ik moet vooral werken aan zitpositie en het meehangen...maarja ik heb pas sinds maart mijn riijbewijs dus ik heb alle tijd nog om te oefenen
 
Ik zit nog maar een paar cm met mijn knie van de grond, maar krijg mijn knie niet ver genoeg naar buiten gedraaid.
De voet draaien is een goede tip die ik nog niet wist.

Zal het de volgende keer proberen.
 
Die hoek waarnaar jij refereert maak ik zeker te weten in een mooie bocht.en dat opvullen is wel een leuke tip om te gaan proberen!
Dus ik moet vooral werken aan zitpositie en het meehangen...maarja ik heb pas sinds maart mijn riijbewijs dus ik heb alle tijd nog om te oefenen
Inderdaad, succes met oefenen :)

Wat voor motor heb je? En een tip, laat eens foto's maken wanneer je aan 't oefenen bent. Natuurlijk niet op een snelweg, maar er is vast wel een mooie bocht in de buurt met weinig verkeer :P Of je mobiel langs de weg leggen wanneer je langs rijdt, kun je daarna 't filmpje terug zien (en gelijk wat pokémons vangen :+ )
 
Inderdaad, succes met oefenen :)

Wat voor motor heb je? En een tip, laat eens foto's maken wanneer je aan 't oefenen bent. Natuurlijk niet op een snelweg, maar er is vast wel een mooie bocht in de buurt met weinig verkeer :P Of je mobiel langs de weg leggen wanneer je langs rijdt, kun je daarna 't filmpje terug zien (en gelijk wat pokémons vangen :+ )

mikeVTR zal wel op een Deauville rijden.
 
Die hoek waarnaar jij refereert maak ik zeker te weten in een mooie bocht.en dat opvullen is wel een leuke tip om te gaan proberen!
Dus ik moet vooral werken aan zitpositie en het meehangen...maarja ik heb pas sinds maart mijn riijbewijs dus ik heb alle tijd nog om te oefenen

Als je het leuk vindt kunnen we binnenkort eens een keertje samen een stukje gaan rijden, dan zal je zien hoe makkelijk KD te doen is en dat je er niet noodzakelijk superplat voor hoeft te gaan.
 
Laatst bewerkt:
@miss2 dat ga ik zeker laten doen. Mn broer ken dat wel doen voor me dan heb ik wat meer inzicht in mn zitpositie. Ik zit ook nog veel te recht dat weet ik al wel!

OgriUK zoals mijn naam al zegt rij ik een honda vtr firestorm.en daarmee moet het goed te doen zijn !en ik wil graag ingaan op je aanbod.
Ik rij altijd alleen dus heb nooit dat ik iemand kan volgen. Dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger! Weet niet waar je vandaan komt maar een stukkie rijden vind ik niet erg!
Laat maar even wat weten. Heb over 2 weken grote vakantie

Ps zie dat je uit lisse komt.goed te doen voor mij(bergen op zoom)
 
Laatst bewerkt:
Als je het leuk vindt kunnen we binnenkort eens een keertje samen een stukje gaan rijden, dan zal je zien hoe makkelijk KD te doen is en dat je er niet noodzakelijk superplat voor hoeft te gaan.
jawel joh, rechtop aaphangen vind niemamd leuk 🙈
 
Ik bedoelde: niet schuiner dan op de foto van Kevin hierboven. Voor elbow down zijn wel extreem grote hellingshoeken of veel acrobatiek nodig.
ooooh maar dat is schuin zat.. Kevin zal een best hoge bochtensnelheid hebben daar, hard genoeg voor op de openbare weg 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan