Honda Deauville Topic

Als voorbeeld:

IMG_0339.JPG


nog redelijk goed uit qua vet, maar bij de cardanklok stond het zo goed als droog. Behalve aan de wanden, daar was alles blijkbaar naartoe geslingerd.
 
ik ben eerste eigenaar en zo heb ik het van de dealer gekregen. :-( raar is wel dat ik ponderhoudsboekje hier ook niets over staat volgens mij.
 
hierbij het versleten onderdeel van mijn cardan. ging idd om de eindoverbrenging op het achterwiel, maar blijft me een raadsel hoe dit kan na 80.000 km bij een dealeronderhouden motor. :( :( :( [afbeelding]
Dan zou ik me maar eens afvragen hoe het met de rest van het onderhoud gesteld is, wat deze dealer uitgevoerd heeft.
Als je er het juiste vet op smeert, blijft dit minimaal voor de levensduur van een achterband zitten.
MAW het is een kleine moeite om dit te voorkomen.
 
Dat zal het zijn.

Vorige week groot onderhoud gepleegd (alles zelf):
- voorvorkpoten vervangen (dank je Erasmos)
- olie vervangen na 30.000 km
- oliefilter vervangen (na 25.000 km)
- bougies vervangen (na 75.000 km)
- haperende Xenon-verlichting eruit, gewoon H4 erin (wat weinig licht...)

Maar nu wil ik de cardanolie na 100.000 km ook vervangen.
Er staat op: SAE80. Maar hoe veel? Ik kan dat nergens vinden.
Iemand een idee/boekje waarin staat hoeveel olie er in moet?
En hoe doe je dat? Motor op de zijkant?
 
Je bedoelt de olie in de eindoverbrenging? Is een speciaal plugje voor, maar veel is het niet. Zal wel even een foto maken.
 
Afgelopen weekend heb ik de motor opgehaald van een tijdelijke stalling na mijn verhuizing. Super leuk om weer eens te rijden. Van Nieuw-Vennep naar Alkmaar is een leuk stuk om te touren. Maar, ik was nog geen 5 minuten onderweg, ik kwam een Porsche van rechts tegen. Vol in de ankers, alles blokkeert en de motor lag op de grond. Met mij niets aan de hand gelukkig en de motor deed het ook nog gewoon. Wel twee kleine punten: het hitteschild rond de uitlaat is los en het schakelpookje is afgebroken.

Voor de laatste wil ik graag een vervanging regelen, maar wat moet ik kopen? Ik zie hier op een webshop (motowebshop) een product genaamd Koppeling Schakelaar. Is dat het juiste product?
 
Inderdaad nogal stil hier. Maar om ff terug te komen op het cardanoverbrenging verhaal. Ik heb net vet besteld. Het zou Honda Moly 60 moeten zijn. Ik heb gekregen Honda Moly. van Honda Nederland. Ik heb gevraagd of dit inderdaad het juiste vet is omdat ik over dit vet nergens info kan vinden en op de koker staat ook niets over het Molybdeen %. Maar toch blijft Honda volhouden dat dit het juiste vet is en de Moly 60 vervangt. Ik zal het hier mee moeten doen. Ik ben tijden bezig geweest iets te vinden. Diverse Honda dealers gevraagd. Men wist niet eens wat Honda Moly 60 was. Ook in eerste instantie niet bij Honda Nederland. Pff, je houdt het niet voor mogelijk. En bij de infodesk waren ze ook niet bereid me in contact te brengen met iemand die het wel wist. Men verwees mij naar de dealers die het ook niet wisten. Die weten zelfs niet eens wat voor vet ze er in smeren. "Oh wij hebben hier een grote pot staan". En als ik dan doorvroeg naar het % Molybdeen vielen ze stil.
 
Hallo sinds dinsdag ben ik ook eigenaar van een Deauville 650 om mn Rvfje wat te ontzien en voor de woon werk kilometers . Ben ooit begonnen met een Hawk gt dus het blokje is me wel bekend . En ik kon de Deau voor een leuke prijs mee nemen al zit er wel wat werk aan . Omdat de uitlaat collector verot was ging ik er van uit dat het nog de originele honda was maar bij nadere inspectie blijkt het toch een compleet systeem te zijn van motad . Nu adverteren ze dat dat een Rvs systeem is maar buiten de voorbochten en de montage plaat zit hier weinig rvs aan . De demper met connectie stuk is van zilverstaal en dat een keukenboer dat rvs noemt is tot daar aan toe maar een bij uitlaat fabrikant noem ik dat BEDROG. (Met een magneet is dit zo te checken bij Rvs plakt die niet) nu wilde ik dus een losse demper van ze kopen maar dat doen we dus maar niet rot toch weer zo weg. Nu kom ik op het net ook een "black widow" uitlaat tegen volgens de opgave 304 rvs maar vindt dit niet echt staan op een Deau zijn er nog andere opties?. Op mn hawk ben ik eerst over gegaan naar een Bsm systeem wat een prima kwaliteit had ,tot ik zelf een 316 rvs systeem er voor maakte met de demper lekker hoog net onder het kontje jammer genoeg heb ik nu niet meer de mogenlijkheid omdat zelf te maken (heb alleen een mig/mag lasaparaat in mn vriendenkring tot mn beschikking en jammer genoeg geen tigapparaat) Ga dus nu de motad demper voor zien van nieuwe koppelstukken en de rest vd gaatjes ff dichten (kom ik de "winter" wel mee door) maar als de Deau bevalt moet er toch wat anders onder dus wat zijn de opties??

Groeten Dimitri
 
Geen ervaring met het vervangen van de uitlaat. kun je niet gewoon eentje zoeken, een gebruikte in goede staat? Zorg ook dat je de cardanoverbrenging smeert met het juiste vet. Kan anders problemen geven met versnelde slijtage zoals op foto's elders in dit topic.
 
De demper was bij mij het probleem niet, het was meer de voorste uitlaatbocht die de volle pekellaag ontving.
 
IK heb ook ooit met mijn 650 een winter in de pekel gereden. Maar dat viel mee. Maar is na 1 winter ook nog niet goed te zeggen. wel had ik een verlenging aan het voorspatbord gemaakt. Een rubberen flap van een cm of 10. Dan spat er minder water tegen blok en bochten. Die dingen zijn ook te koop voor een tientje of 4 geloof ik.
 
ik spuit hem elk najaar in emt een soort high temperature wax ofzo. helaas heeft de vorige eigenaar dat neit gedaan waardoor ik alsnog de hele uitlaat moest vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan