Honda Deauville Topic

Ik heb ooit wel eens silicaatvrije koelvloeistof gebruikt van de Action. NOg een aantal jaren mee gereden, niets gemerkt van problemen. Maar dat zegt uiteraard niets. Maar volgens mij zegt het handboek, silicaatvrij. en of het nu rood of groen is, maakt volgens mij niets uit. Heb je geen handleiding? Volgens mij heb ik nog ergens wel een NL talige handleiding liggen.
Ik heb nu een 2011 700 cc.

Zorg ook voor het juiste vet in de eindaandrijving van de cardan zoals hierboven omschreven. Heel moeilijk aan te komen, maar ik heb onlangs een tube gekocht met veel moeite.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ben ik naar een demo Suzuki DL650, model 2015, wezen kijken. En eerlijk gezegd, het viel me een beetje tegen.

De aanleiding; er zit een redelijk dure grote beurt aan te komen voor mijn Deauville 700 uit 2006. Die heeft 85000km op de teller, en heeft een aantal winters doorgereden, dus de hoofdprijs krijg ik daar niet meer voor. Technisch is hij super (starten lopen, nooit problemen) maar bij inruil wordt daar niet naar gekeken, en met particuliere verkoop heb ik niet zulke goede ervaringen (veel gedoe en veel kijken maar niet kopen, de laatste keer dat ik een motor heb verkocht).

Ik heb weleens over een allroad gedacht. Weleens op een Transalp 650 gereden, maar dat was het toch niet. De afgelopen jaren heb ik wel meerdere malen naar een V-Strom 650 gekeken; mooie motor waarvan ik dacht dat ik hem fijn zou vinden rijden.

Maar nu komt het; ik heb een half uurtje proefgereden op een DL650. En eerlijk is eerlijk, je rijdt er zo op weg, en het zit comfortabel. In de stad voelt hij ook wat wendbaarder dan de Deauville, maar zodra je 50 rijdt is het verschil weg. Maar toen ik erop reed (stukje bebouwde kom, stukje buitenweg, terug over de snelweg) had ik iets van; "mwah, dit doet mijn Deauville minstens zo goed." De DL650 is wat vlotter in de stad, maar het is geen megaverschil. En het standaard ruitje op de Suzuki is waardeloos voor mij.

Nou is mijn Deauville (voor een 2006 model) ook leuk aangekleed met windgeleiders, handvatverwarming en brede zijkoffers. Bovendien heb ik twee jaar geleden het zadel laten verhogen en bekleden. Eigenlijk is mijn Deauville, behalve de leeftijd dan, dus luxer dan de V-Strom die ik heb bekeken.

De conclusie is dat er geen V-Strom komt. Zelfs misschien geen allroad (want de Transalp was het ook niet voor mij). De kans is best groot dat mijn ooit volgende motor gewoon weer een Deauville wordt :+ (ja, ik weet dat ze dan niet meer nieuw te krijgen zijn)

Maar de eerste afweging is oprijden versus inruilen ... ik ben zelf geneigd voor oprijden te kiezen, want veel waardeverlies heb ik toch niet meer, en behalve slijtageonderdelen heb ik niet het gevoel dat er iets kapot aan het gaan is ('t is een Honda ;) ).

Ik heb nog wel eens gespeeld met het idee van een ST 1300, maar dat is gewoon teveel motor voor wat ik ermee doe (90% woonwerkverkeer met ritjes van max. 50km). Bovendien kan dat ook nog tegen de tijd dat die van mij "op" is.

Een heel verhaal dus om te zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was in de DL650, en dat de Deauville 700 toch best wel een fijne motor is.
 
Laatst bewerkt:
ach beide motoren zijn prima voor woonwerk verkeer, voor de deauville had ik ook naar gekeken ,maar ik kreeg te weinig voor mijn gsx 1400

uiteindeijk is het een burgman 400 Z edition geworden

misschien is het een idee om daar naar te kijken als je motor op is ? ( veel ruimte voor werkspullen, kleding, boodschappen etc) en met dit weer heb je weinig last van wind en regen : )
 
ik hoorde van een collega met ook een deauville 700 dat ze gebouwd worden om ongeveer 100.000 - 120.000 km mee te gaan. Wat is jullie mening over deze stelling?

nb. De mijne staat op bijna 100.000 en de motorbeurs komt eraan maar ik wil hem nog niet wegdoen als het onnodig is. (wil er eigenlijk nog ongeveer 75.000 mee rijden (WW, ongeveer 25.000 pj en wil nog 3 jaar werken)
 
ik hoorde van een collega met ook een deauville 700 dat ze gebouwd worden om ongeveer 100.000 - 120.000 km mee te gaan. Wat is jullie mening over deze stelling?

nb. De mijne staat op bijna 100.000 en de motorbeurs komt eraan maar ik wil hem nog niet wegdoen als het onnodig is. (wil er eigenlijk nog ongeveer 75.000 mee rijden (WW, ongeveer 25.000 pj en wil nog 3 jaar werken)


bullshit. als ie goed onderhouden is en niet mishandelt gaat ie veel langer mee. ik zit op 182.000 met mijn 650 en hij pruttelt vrolijk door.

hij gaat dinsdag wel voor grote beurt en ik verwacht nu wel wat dingetjes (wiellagers, uitlaat rot, dat soort dingen) maar als het aan mij ligt rijd ik er nog lang op door.

ik laat wel weten wat ze allemaal vinden :P
 
Bij 120.000 op?
Dan heb ik nog maar 5000 km te gaan: een weekje of 3 dus.

Uitlaat is al vervangen, rest niet veel aan gedaan (kop, kleppen, lagers etc). Wel tijdig olie vervangen.
 
Ik ken binnen onze club zo al zeven (!) Deauvillekes met een km-stand hoger dan 100.000, waarvan de hoogste stand 180.000 km.
 
nou ik heb mijn trouwe muilezeltje toch in laten slapen... er kwam teveel slijtage spul tegelijk. geen groot falen, motor liep nog goed, maar de kosten van lekke voorvork, uitlaat, wiellager, achterband, achterschijf, blokken achter, en dan nog de normale grote beurt kwamer rond de 1000.

ik heb hem daar dus achtergelaten en met inruil een pan european gekocht. stuk groter en zwaarder, maar ook meer power. eens kijken hoe die bevalt.
 
nou ik heb mijn trouwe muilezeltje toch in laten slapen... er kwam teveel slijtage spul tegelijk. geen groot falen, motor liep nog goed, maar de kosten van lekke voorvork, uitlaat, wiellager, achterband, achterschijf, blokken achter, en dan nog de normale grote beurt kwamer rond de 1000.

ik heb hem daar dus achtergelaten en met inruil een pan european gekocht. stuk groter en zwaarder, maar ook meer power. eens kijken hoe die bevalt.

leuke inruil :)
 
nou ik heb mijn trouwe muilezeltje toch in laten slapen... er kwam teveel slijtage spul tegelijk. geen groot falen, motor liep nog goed, maar de kosten van lekke voorvork, uitlaat, wiellager, achterband, achterschijf, blokken achter, en dan nog de normale grote beurt kwamer rond de 1000.

ik heb hem daar dus achtergelaten en met inruil een pan european gekocht. stuk groter en zwaarder, maar ook meer power. eens kijken hoe die bevalt.

Ongeveer hetzelfde gedaan , alleen dat de mijne nog in topstaat was maar ik wat zwaarder wou . Dus ook voor de Pan gegaan , enorm verschil maar ....achteraf gezien beetje te hoog " Goldwing " gehalte voor mij en dus alweer ingeruild voor een FJR1300.... :] :]
 
FJR staat zeker ook op mijn lijst, maar nog te prijzig op dit moment.

de Pan is wel erg breed met die vaste spiegels eraan. ik haal hem volgende week donderdag op, eens kijken hoe dat gaat in de spits.
 
Ik heb voor mijn vrouw ook een Deauville gekocht, ook eentje met een beetje werk en 100000km op den teller.
Voorpoot lekt , eentje zit er zo vast(ja alle bouten ed zijn los) dat ik op zoek moet naar andere poten.
balhoofdlager net vernieuwd en trillen van de voorrem opgelost(vorige eigenaar had de wielen gepoedercoat en de vlakken niet vlak gemaakt)
Verder heeft deze al een nieuwe rvs uitlaat en nieuwe schijven, nog even met die poten stoeien, en de kuip versterken en dan kan mamma er op rijden.
Oja ik heb zelf een FJR, groet Herbert
 
Ik heb voor mijn vrouw ook een Deauville gekocht, ook eentje met een beetje werk en 100000km op den teller.
Voorpoot lekt , eentje zit er zo vast(ja alle bouten ed zijn los) dat ik op zoek moet naar andere poten.
balhoofdlager net vernieuwd en trillen van de voorrem opgelost(vorige eigenaar had de wielen gepoedercoat en de vlakken niet vlak gemaakt)
Verder heeft deze al een nieuwe rvs uitlaat en nieuwe schijven, nog even met die poten stoeien, en de kuip versterken en dan kan mamma er op rijden.
Oja ik heb zelf een FJR, groet Herbert
De vorkpoten zou ik eerst geheel uit elkaar halen. Er kan soms oude prut in het binnenwerk zitten waardoor de olie geen kant meer op wil. dan doet de poot ook nog weinig.
 
Dat is dus het probleem, ik heb al veel poten uitelkaar gehaald maar dit heb ik nog niet megemaakt.
Als je alles hebt verwijderd en losgehaald dan zet je normaal gesproken de onderpoot in de bankschroef en je begint al stotend de binnenpoot uit de buiten poot te trekken, op een gegeven moment komt het glijlager naar buiten en klaar is klara.
Dat werkte dus bij een poot de andere niet, ik moest ook telkens de poot met een hamer en een klosje weer terug tikken, ik denk dat het binnenste glijlager een soort vast in het bovenste glijlager is gekomen waardoor ik hem steed vaster trek.
Zelf uit elkaar trekken dmv bouten en twee hoekstukken lukte ook niet ik trok de binnenpoot door de bankschroef heen.
Hem hem toen elke dag een week lang ingespoten met wd 40 , geen resultaat, en ik ben er klaar mee.
Zo een heel verhaal ,maar dat was het bij mij ook ....
 
Ik zit er zwaar over te denken om een nieuwe Deauville te kopen. Aan die van mij gaan toch kosten komen, en dit is waarschijnlijk het laatste jaar dat ze nog nieuw verkocht worden. Jong gebruikt met weinig kilometers is ook nog een optie.

Het enige waar ik me zorgen over maak is tweedehands onderdelen zoals kappen en kofferdeksels op termijn ... het is toch een model aan het einde van zijn levenscyclus. En kofferdeksels zijn natuurlijk gewild (want kwetsbaar op de 700).
 
Is een merk niet verplicht om nog minstens 10 jaar onderdelen te leveren voor elk model?

Ik las op het UK Deauville forum dat Honda UK blijkbaar al geen NT700VA middenbok meer kan leveren?

Aan de andere kant ... ik heb nu op een aantal motoren proefgereden, en de Deauville lijkt toch wel "mijn" motor te zijn. En voor mijn huidige Deauville uit 2006 heb ik nog nooit vervangende onderdelen hoeven te kopen (koffers zijn alleen niet erg mooi meer).
 
Laatst bewerkt:
Ik las op het UK Deauville forum dat Honda UK blijkbaar al geen NT700VA middenbok meer kan leveren?

Aan de andere kant ... ik heb nu op een aantal motoren proefgereden, en de Deauville lijkt toch wel "mijn" motor te zijn. En voor mijn huidige Deauville uit 2006 heb ik nog nooit vervangende onderdelen hoeven te kopen (koffers zijn alleen niet erg mooi meer).

Bij auto's is dat wel zo, maar bij motoren??????????????????????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan