Honda Deauville Topic

Ik heb echt geen problemen met neutraal! Vreemd!

Gisteren overigens de 100.000 aangetikt. *O*

Dit was op de terugweg in het donker.
Bij het afremmen voor het fotomoment viel me op dat de lampen en tellerverlichting zwakker gingen branden bij een snelheid van +/- 20 km. Bij het wegrijden en op snelheid gingen ze weer feller branden. Heb de verlichting daarna niet meer kunnen betrappen op automatisch dimmen.

Iets dergerlijks viel me ook al eerder op maar toen dacht ik dat ik het me verbeelde. Maar blijkbaar niet dus.

Kwestie van dynamo aan het overlijden?

Verder nergens problemen geconstateerd. Start prima en doet wat 'ie moet doen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt geen problemen met neutraal! Vreemd!

Gisteren overigens de 100.000 aangetikt. *O*

Dit was op de terugweg in het donker.
Bij het afremmen voor het fotomoment viel me op dat de lampen en tellerverlichting zwakker gingen branden bij een snelheid van +/- 20 km. Bij het wegrijden en op snelheid gingen ze weer feller branden. Heb de verlichting daarna niet meer kunnen betrappen op automatisch dimmen.

Iets dergerlijks viel me ook al eerder op maar toen dacht ik dat ik het me verbeelde. Maar blijkbaar niet dus.

Kwestie van dynamo aan het overlijden?

Verder nergens problemen geconstateerd. Start prima en doet wat 'ie moet doen...
Dit is vrij normaal als je motor stationair draait en je gas geeft. Probeer maar eens bij je auto als je die hebt.
 
Even een elektrisch vraagje :) Ik wil mijn navigatie aansluiten op de accu. Achter de kuip aan de rechterkant liggen 4 losse draden, waarvan 1 de massa is en de andere een geschakelde +. De andere twee kan ik niet thuis brengen (groen en wit zwart), er zit wel een klein ringetje omheen met het cijfer 2. krijg er ook geen spanning op.

Iemand een idee?

Oh ja, het gaat om een Deauville 650 van 1998.
 
Even een elektrisch vraagje :) Ik wil mijn navigatie aansluiten op de accu. Achter de kuip aan de rechterkant liggen 4 losse draden, waarvan 1 de massa is en de andere een geschakelde +. De andere twee kan ik niet thuis brengen (groen en wit zwart), er zit wel een klein ringetje omheen met het cijfer 2. krijg er ook geen spanning op.

Iemand een idee?

Oh ja, het gaat om een Deauville 650 van 1998.
Geen idee. Bij mijn 650 en de huidige 700 heb ik beide malen zelf een stopcontact aangelegd. Stopcontactje had ik in het linker vakje in de kuip in de zijkant gemaakt. Bedrading onder de tank rechtstreeks op de accu met een zekering ertussen. Werkt prima. wel schuifstekkers op de accu voor makkelijk en snel de- en monteren.
 
Even een elektrisch vraagje :) Ik wil mijn navigatie aansluiten op de accu. Achter de kuip aan de rechterkant liggen 4 losse draden, waarvan 1 de massa is en de andere een geschakelde +. De andere twee kan ik niet thuis brengen (groen en wit zwart), er zit wel een klein ringetje omheen met het cijfer 2. krijg er ook geen spanning op.

Iemand een idee?

Oh ja, het gaat om een Deauville 650 van 1998.
De rechter kant? Is dat als je er voor staat, of als je er op zit?

Ik weet wel dat er (vanuit de zitpositie gezien) naast de linker spiegel (bj.2004) een draadboompje ligt met een geschakelde +, een massa en 2 "vreemde" draadjes. Dit kabelboompje bleek een accessoire-aansluiting te zijn voor een eventuele radio. De 2 "vreemde" draadjes zijn, zoals ik begrepen heb (don't shoot the messenger), bedoeld voor de boxen.

In ieder geval heb ik voor de GPS de geschakelde + en de massa gebruikt. Werkt prima. Bijkomend voordeel: je GPS trekt je accu niet leeg na het uitschakelen van je contact.


PS

De voeding van de GPS heb ik vanuit de kuip naar het balhoofd gelegd en van daar via het stuur naar de positie van de GPS, naast het linker handvat. Zorg wel dat je voldoende kabel legt langs het balhoofd, om afknelling tijdens het sturen te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde idd de linkerkant :} Wordt lastig navigeren als ik dat door elkaar haal O-) .In ieder geval bedankt voor je reactie, bevestigt mijn vermoeden. Vrijdag maar eens aansluiten.
 
Dit is vrij normaal als je motor stationair draait en je gas geeft. Probeer maar eens bij je auto als je die hebt.

Ik loop al even mee in de auto/motorwereld. Maar zo sterk heb ik nog niet eerder meegemaakt... Bovendien is het naar mijn idee niet consequent.

Maar goed, ik houd het in de gaten!
 
Ik loop al even mee in de auto/motorwereld. Maar zo sterk heb ik nog niet eerder meegemaakt... Bovendien is het naar mijn idee niet consequent.

Maar goed, ik houd het in de gaten!
Wellicht de laadspanning opmeten. Dan weet je al een stuk meer. Zal je zeker lukken als je al even meedraait in deze wereld. En uiteraard kan het van alles zijn. Heb zelf afgelopen jaar ook een probleem gehad met stotteren en afslaan. Uiteindelijk bougies,kabels en bougiedop vervangen en het was over. Dealer was ook niet in staat om het te vinden vorig jaar. Of hij heeft helemaal niks gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week een lekke radiator gehad.
Met wat soldeertin en een brander dit dicht weten te krijgen.
Alles weer teruggeschroefd (en maar 2 boutjes afgebroken :D)....

Waar vul je dat ding? Via het expansievat (achter linkerkap, vlakbij benzinepomp) kan je wel wat vocht kwijt, maar dat is het laagste punt....
Iemand een idee?

Heb het nu met een dun slangetje in het gat van de temperatuursensor gespoten, zodat de radiator half vol zit...
 
Dank je, heb het gevonden.

Iemand nog een radiator over? Mijne blijft lekken/scheuren en is toch lastig...
Liefst met ventilator, want die is de laatste 3 maanden ook niet aangeweest terwijl het toch echt wel warm was (rode lampje aan etc)
 
Laatst bewerkt:
Dit was op de terugweg in het donker.
Bij het afremmen voor het fotomoment viel me op dat de lampen en tellerverlichting zwakker gingen branden bij een snelheid van +/- 20 km. Bij het wegrijden en op snelheid gingen ze weer feller branden. Heb de verlichting daarna niet meer kunnen betrappen op automatisch dimmen.

Mijn Transalp deed dat ook en ik zag er eerst eigenlijk geen kwaad in. Leek logisch, lagere toeren, lagere spanning dus minder fel brandende lampen.

Paar maanden later opeens een lege accu die beetje uit de lucht kwam vallen. Uiteindelijk bleek het de spanningsregelaar te zijn. Daar een nieuwe voor gekocht en toen die er inzat viel meteen op dat de koplamp veel regelmatiger licht gaf.

Dus inderdaad even laadspanning doormeten, waarbij bij mij de spanningsregelaar pas een probleem gaf na een kwartier rijden, dan zakte opeens de laadspanning in.
 
Weet iemand na hoeveel km ongeveer, voor een nv700 je schijven van de remmen vervangen moeten worden en wat dat kost? Ik heb er nu bijna 125.000 opzitten en heb het idee dat de schijven wat dun beginnen te worden. Technisch onbenul dus wordt door een dealer onderhouden. Ik twijfel of ik een jongere met minder km moet kopen of nog probleemloos kan doorrijden.
 
Kogel door de kerk. Vandaag mooie jonge deauville uit 2013 met slechts 6000 km gekocht. Een witte :-) kan ik de komende jaren weer vooruit!
 
Beste heren van de Deauville, ik heb een vraag aan jullie. Ik heb een Honda ntv650 Revere, de kleinere oude broer van de nt650v. En ik ben bezig daar een hoger stuur op te zetten. Nou heb ik me laten vertellen dat ik de kabels van een 1998-2001 Deauville nodig heb (die van de Revere zijn te kort), en nu wil ik even checken of ze wel lang genoeg zijn, dus.... weet één van jullie de lengtes van de gas-/koppelings-/clutchkabels?
(En heeft er nog iemand een knap setje liggen?)
 
Ik loop al even mee in de auto/motorwereld. Maar zo sterk heb ik nog niet eerder meegemaakt... Bovendien is het naar mijn idee niet consequent.

Maar goed, ik houd het in de gaten!

Vanmorgen hield de accu het voor gezien. Ik zit midden in de verhuizing en de Honda moet dus even buiten staan. Vind 'ie niet leuk blijkbaar. Uiterdaard zijn de acculader en/of startkabels nog niet verhuist...

Kan ik nu zomaar de accu van mijn TRX erin zetten? Die is toch al in winterslaap :z
 
Vanmorgen hield de accu het voor gezien. Ik zit midden in de verhuizing en de Honda moet dus even buiten staan. Vind 'ie niet leuk blijkbaar. Uiterdaard zijn de acculader en/of startkabels nog niet verhuist...

Kan ik nu zomaar de accu van mijn TRX erin zetten? Die is toch al in winterslaap :z
FF kijken of de accu's de zelfde specs hebben.
 
En of in de accu van de TRX nog een beetje sap zit :P

Hij is pas net in winterslaap :)

Heb nu een accu van mijn broertje. Iets zwaarder dan origineel. Maar start weer zoals het hoort :Y
Wel iets hoger maar het past wel.

Wel nog een vraag, heeft iemand een linke spiegel te koop toevallig?
 
Laatst bewerkt:
kenteken laat nog even op zich wachten helaas. Dus niet morgen de 'nieuwe' ophalen. even geduld nog, wel mijn sterkste eigenschap O-) :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan