Honda Deauville Topic

JA, klopt. Was zelfs in dit leven leraar Nederlands. Ik ga niet op fouten zitten letten, die springen er zo uit dat ze opvallen. Dat is het typische van fouten: ze vallen op. Ik heb allang afgeleerd om me te ergeren aan taal/spelfouten. Je kunt je er beter mee vermaken.
Maar soms.............handvaten is een onuitroeibare fout. Op elke verpakking van nieuwe handvatten staat.......................handvatten. Bijna niemand zegt handvatten. En dan verval ik in de oude fout: v e r b e t e r e n. Mea culpa.
 
Nou ik heb mij deauville gister maar weer eens helemaal uit elkaar gehaald, de Ventilator springt niet aan, het is in elk geval niet de vent. motor die is goed tevens is de temp klep ook goed en is de waterpomp ook nog goed... ook de temp sensor geeft een weerstand als het koud is en warm geen zoals het hoort dadelijk even kijken of hij niet bij te hoge temp pas genoeg stroom doorlaat.
 
Ook deze week weer heerlijk woon werk gereden. Gisteren nog een aardige kerel op een soez naast me die aangaf ook een Deauville te willen overwegen. Kon het alleen maar aanraden :Y Heerlijke motor is het toch.
 
Vorig jaar trouwens de voorbochten vervangen (die waren echt door, de vorige eigenaar heeft pekel gereden en nooit schoon gemaakt). Enorme klappen innertijd. Nu begint de uitlaat wat te ploffen. Ben benieuwd :Y wordt weer een leuk sleutel projectje.
 
file.php


Ik kan je niet meer dan gelijk geven. Het is een (h)eerlijke motor.
Ik ben in februari van een Yamaha XT660R overgestapt op een Honda Deauville.
Heb er nog geen minuur spijt van gehad en zit nu toch al meer dan 13.000km verder.

Groeten,
Rudi
 
Alloha

ik heb een vraagje...
Ik ga hopelijk binnenkort beginnen met me motorrijbewijs..
Nu ben ik ondertussen eens aan het rond snuffelen naar een toermotor voor beginners en deze komt vaak naar voren.

Echter, ik ben erg lang (2.00 meter).
Nu is mijn vraag: zou ik op een Deauville wel goed kunnen zitten???
Op 1 of andere manier krijg ik het idee dat ik met mijn lengte een beetje "in de knel" kom op een Deauville...
 
Echter, ik ben erg lang (2.00 meter).
Nu is mijn vraag: zou ik op een Deauville wel goed kunnen zitten???
Op 1 of andere manier krijg ik het idee dat ik met mijn lengte een beetje "in de knel" kom op
een Deauville...

Hangt eraf waar je lengte in zit. Ik heb betrekkelijk korte benen en zit op een Deauville best prima. Mijn eigen Transalp heeft ook een beetje dezelfde afmetingen. Ik krijg wel eens de opmerking dat het er wat raar gedimensioneerd uitziet en dat mijn GS een betere maat is. Maar er zelf opzittend merk je dat niet en rijdt het prima.
 
Echter, ik ben erg lang (2.00 meter).
Nu is mijn vraag: zou ik op een Deauville wel goed kunnen zitten???
Op 1 of andere manier krijg ik het idee dat ik met mijn lengte een beetje "in de knel" kom op een Deauville...

Je benen raak je wel kwijt.
Kan wel zijn dat je evt. het stuur wat moet verhogen om het echt comfortabel te maken, maar dat is een kwestie van even kijken, maar een Deauville is idd. een zeer geschikte fiets om mee te beginnen ( spreek uit ervaring ;) )

En mochten er dan 2 mensen op zoek zijn naar een deauville, de mijne is ook in de aanbieding!

:o moet niet iedereen 'm te koop gaan zetten ;)
Is niet echt een goede PR als iedereen 'm kwijt wil en de markt is zo ook snel verzadigd :P
 
idd combo van beide ik ben zelf 187 maar ik zit met een korter been die past precies en het andere been komt soms tegen de kuip, gelukkig komt er over korte tijd een pan european 1300 waar ik meer beenruimte heb :D
 
idd combo van beide ik ben zelf 187 maar ik zit met een korter been die past precies en het andere been komt soms tegen de kuip, gelukkig komt er over korte tijd een pan european 1300 waar ik meer beenruimte heb :D

Vond ik tegenvallen op de 1300. Vandaar dat ik uiteindelijk mijn 1100 voor een BMW R1200GSA heb ingeruild en geen nieuwe Pan heb gekocht.

Maar een Deauville was achteraf gezien een ideale eerste motor voor mij geweest.
 
ik wil de deauville er bij houden voor de winters als ik het financieel kan rond krijgen, want hij levert toch niet meer genoeg op en het is een prachtige machine
 
Echter, ik ben erg lang (2.00 meter).
Nu is mijn vraag: zou ik op een Deauville wel goed kunnen zitten???
Op 1 of andere manier krijg ik het idee dat ik met mijn lengte een beetje "in de knel" kom op een Deauville...

Dat hangt inderdaad van je lengte af.

Als je lengte in de benen zit, ben je denk ik beter uit met bijvoorbeeld een Yamaha Diversion. Honda's worden ontworpen voor Japanners met korte beentjes ;)

Maar als je relatief korte benen hebt voor je lengte, zou een Deauville best wel verrassend goed kunnen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Deauville is een prima toermotor!

Heb hem gebruikt voor woon-werkverkeer, ook in de winter... gewoon elke dag weer starten....

Maar, door de vaste koffers kun je weinig meenemen..... dus dat wil ik graag anders....
 
Dat hangt inderdaad van je lengte af.

Als je lengte in de benen zit, ben je denk ik beter uit met bijvoorbeeld een Yamaha Diversion. Honda's worden ontworpen voor Japanners met korte beentjes ;)

Maar als je relatief korte benen hebt voor je lengte, zou een Deauville best wel verrassend goed kunnen zitten.

Nou ik heb vrij lange benen, dus dat kan een probleem zijn...

En het jammere aan een Diversion is dat er niet standaard koffers aanzitten.... :N
Met de Deauville heb je 2 koffers met (voor mij) genoeg ruimte om de spullen die ik voor me werk nodig heb kwijt te kunnen...

Maarja als het simpelweg niet past... dan zal ik verder moeten zoeken... ik ga binnenkort wel eens kijken
 
Met de Deauville heb je 2 koffers met (voor mij) genoeg ruimte om de spullen die ik voor me werk nodig heb kwijt te kunnen...

Die koffers geven idd.. best wat ruimte.
Daarnaast geeft de mega-topkoffer die ik erbij heb zitten nog flink wat extra liters bergruimte.
Gebruikte 'm voor woon-werk en laptop en alles kon er zo in !
 
Ben aan het oriënteren om een leuke beginnersmotor te vinden... Dan zou het bij passen blijven

Ik weet niet waar je woont, maar je mag 'm hier best komen passen hoor..
Kan je t.z.t. altijd nog kijken of je 'm wilt hebben mocht ik 'm nog te koop hebben staan !
 
Ik woon in flevoland (het noorden van flevoland), dus nog vrij centraal...

Echter heb ik geen 9 tot 5 baan dus dat is alweer de volgende uitdaging
 
Ik kom nog wel eens in Emmeloord, dus op zich zou dat kunnen..
Maar een uitdaging is het zeker ;)
 
aha dan kom je in mijn dorpje ;)

En ik ga zeker deze 2 motoren in de gaten houden als ik me rijbewijs heb... dat komt helemaal goed :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan