R65 sputtert af en toe

bert vlasman

Rookie
28 apr 2014
3
0
heb een r65 ex politiemotor deze reed goed toen ik hem kocht nu sputtert ie en rijdt niet meer goed motor heeft een dubbele speciale elctr. ontsteking dus 4 bougies heb alles nagekeken en bougie en kabels vernieuwd carb. in zo,n bad gedaan en schoongemaakt als ik rijd dan sputtert ie als ik me koppelingskabel inknijp nkan ik opeens weer vol gas geven zonder sputteren help wie weet wat probleem is
 
shift capslock enter? begrijpt dit niet
betreft choke heb ik ook al geprobeerd het lijkt wel als ik overbrengingskracht nodig heb de motor te weinig benzine krijgt dus als ik koppeling inknijp dan kan ik gas geven zonder sputteren zodra er weer overbrenging is sputtert ie weer
 
shift capslock enter? begrijpt dit niet
betreft choke heb ik ook al geprobeerd het lijkt wel als ik overbrengingskracht nodig heb de motor te weinig benzine krijgt dus als ik koppeling inknijp dan kan ik gas geven zonder sputteren zodra er weer overbrenging is sputtert ie weer


Als je iets schrijft, gebruik je normaalgesproken leestekens en hoofdletters, dat bedoelen ze met shift/caps lock/enter ;)

Ik zou de carburateurs nog eens controleren/reinigen, en controleer of misschien de choke blijft hangen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat hadden we al in de gaten dat je dat niet snapt......

Heb je nooit van hoofdletters, punten en comma's gehoord?

Maar goed, dat geklapper na je carburateurs gereinigd te hebben klink mij als een onstekingprobleem. Heb je het ding al eens een keer rondgestart met een bougie eruit om de vonk eens te bekijken?
Vocht in de vlotterbakken helpt ook niet echt mee. Ook al heb je ze schoongemaakt, er kan toch weer vocht/water in de carburateurs komen zodra je de benzinekraan open zet. Dus, draai de aftapschroef in de vlotterbak eens open en kijk of er geen water uit komt?

Loopt ie stationair wel goed?
 
Laatst bewerkt:
shift capslock enter? begrijpt dit niet

Niet te veel op letten. Ze bedoelen dat het niet zo makkelijk leest als je geen hoofdletters of leestekens gebruikt.

Terug naar de motor. Zo te horen levert hij totaal geen vermogen. Vrij draaiend maakt hij wel toeren maar onder belasting niet.
Te weinig brandstof, geen goede ontsteking is dan het eerste wat bij me op komt.
Loopt hij wel op beide cilinders? Na een minuutje draaien even voorzichtig aan de uitlaten voelen.
Is hij dit gaan doen na het reinigen van de carburateurs of daar vóór al?
 
@ TS, doe eens je best om duidelijk te schrijven wat er wel en niet gebeurt of mis is.

Dat is niet alleen netjes naar de mensen toe die je willen helpen, maar het geeft ook meer duidelijkheid over het probleem.

Tot nu toe wordt het enkel onduidelijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok bedankt voor al jullie reakties
volgens mij is de ontsteking ok vonkt goed
misschien vocht/water in carburateurs? hoe komt dit er in dan?
het zijn overigens Bing carb.
als ik de vlotterbak er onder vandaan haal dan stroomt er genoeg benzine door heen
en ze zijn ook goed met benzine gevuld dus niet een onderste klein laagje benzine
dit probleem was al voor ik ze liet schoonmaken
ik denk zelf ook dat het een benzine/lucht probleem is
heb ook al een nieuw luchtfilter geplaatst
we zoeken wel weer verder bedankt nogmaals voor alle verdere reakties
 
ok bedankt voor al jullie reakties
volgens mij is de ontsteking ok vonkt goed
misschien vocht/water in carburateurs? hoe komt dit er in dan?
het zijn overigens Bing carb.
als ik de vlotterbak er onder vandaan haal dan stroomt er genoeg benzine door heen
en ze zijn ook goed met benzine gevuld dus niet een onderste klein laagje benzine
dit probleem was al voor ik ze liet schoonmaken
ik denk zelf ook dat het een benzine/lucht probleem is
heb ook al een nieuw luchtfilter geplaatst
we zoeken wel weer verder bedankt nogmaals voor alle verdere reakties

water zie je direct liggen als dat in de vlotterbakjes zou zitten.
het is een kleine moeite om even de sproeiers eruit te halen en tegen het licht te houden,
misschien zit er een [kleine] verstopping in een van de sproeiers.
 
heeft die speciale elektronische ontsteking nog contactpuntjes?
zo ja gaan die ver genoeg open?
het wil nog wel eens dat als ze niet ver genoeg open gaan dat ie bij lagere toerentallen wel goed loopt maar bij hogere niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan