gas schuif carburateur gaat maar 1 omhoog met gas geven

marcwilmes

Rookie
2 apr 2014
20
0
Beek
Hallo , ik heb gezien dat er maar 1 schuif omhoog gaat als ik gas geef( 2 carburateurs). Hoe kan dit ?
wat is hier de oorzaak van. Ik krijg ook de carburateurs ook niet synchrone afgesteld.
 
vacuum rubber gescheurd, schuif blijf plakken of het vacuumkanaaltje naar de carb top is verstopt. Ik neem aan dat je met draaiende motor bedoelt... of hebben we het hier over gaskleppen?
 
Een compressie test doen omdat er iets niet goed is met een carburateur?

Die snap ik ff niet van je. Je weet zo veel van motoren af dat jij toch ook kan bedenken dat als er een inlaatklep open blijft staan of lekt dat dan de gas schuif niet open gaat.

En dan zeker gezien de reactie dat die carb duwt. TS zal wel bedoelen dat hij uit de carb blaast dus zo gek is mijn gedachte dan niet lijkt mij zo.
 
Ook een goed idee. Op zich niet veel werk, en sluit mooi wat uit.

Loopt het blok wel goed stationair?

Bij CV carburateurs kan het blok stationair draaien zonder gasschuif.

Aangezien de moteur goed stationair draait zou ik toch gewoon de carburateurs eraf nemen en alles eens goed kuisen.

Kijken of het membraan niet gescheurd is,blijft plakken en het vacuum circuit niet verstropt zit zoals guntherrex al zei.
 
Laatst bewerkt:
Bij CV carburateurs kan het blok stationair draaien zonder gasschuif.
Je meent het :)

Goede diagnose is lastig via een forum, daarom is het goed veel extra vragen te stellen.

Zo weet je nu bijvoorbeeld onderstaande.
Aangezien de moteur goed stationair draait zou ik toch gewoon de carburateurs eraf nemen en alles eens goed kuisen.

Kijken of het membraan niet gescheurd is,blijft plakken en het vacuum circuit niet verstropt zit zoals guntherrex al zei.
 
En een V twin kan ook uitstekend stationair lopen op 1 cilinder. Eigenlijk elke meer cilinder wel zeker als het komt doordat de cilinder niet mee loopt geen compressie heeft dan merk je er niets van als leek zijnde.
Dus gewoon bij het begin beginnen.
compressie meten
klepspeling controleren
controleren op het trekken van valse lucht via de inlaatrubbers/flenzen.
carburateurs goed en dan ook echt goed schoon maken. Dus alle sproeiers eruit en dan in de ultrasoon en daarna alle kanalen met lucht door spuiten
Ontsteking controleren of alle cilinders wel vonken en op het juiste moment.
Dan met ori luchtfilter huis en filter de boel laten lopen en synchroon stellen.
Zo zit je al een heel eind in de goede richting
 
Bij CV carburateurs kan het blok stationair draaien zonder gasschuif.

Aangezien de moteur goed stationair draait zou ik toch gewoon de carburateurs eraf nemen en alles eens goed kuisen.

Kijken of het membraan niet gescheurd is,blijft plakken en het vacuum circuit niet verstropt zit zoals guntherrex al zei.


hoe gaat dat dan met het gapend gat waar normaal de gasnaald in zit?
 
En een V twin kan ook uitstekend stationair lopen op 1 cilinder. Eigenlijk elke meer cilinder wel zeker als het komt doordat de cilinder niet mee loopt geen compressie heeft dan merk je er niets van als leek zijnde.
Dus gewoon bij het begin beginnen.
compressie meten
klepspeling controleren
controleren op het trekken van valse lucht via de inlaatrubbers/flenzen.
carburateurs goed en dan ook echt goed schoon maken. Dus alle sproeiers eruit en dan in de ultrasoon en daarna alle kanalen met lucht door spuiten
Ontsteking controleren of alle cilinders wel vonken en op het juiste moment.
Dan met ori luchtfilter huis en filter de boel laten lopen en synchroon stellen.
Zo zit je al een heel eind in de goede richting

De motor in kwestie loopt op 2 cils dus ik zou maar gewoon met de carburateurs beginnen.
 
Laatst bewerkt:
de luchtstroomsnelheid bij stationair is net zo hoog als bij volgas.
de hoeveelheid lucht is wel veel minder.
het gaatje (is de gasklep opening) waar de lucht doorheen moet is heel klein.
vlakbij dat gaatje zit de opening voor het stationaire mengsel.
daar moet de luchtsnelheid hoog genoeg zijn om een onderdruk te krijgen zodat er een mengsel word aangezogen.
de gasnaald komt bij stationair helemaal niet in beeld.
 
Laatst bewerkt:
De motor in kwestie loopt op 2 cils dus ik zou maar gewoon met de carburateurs beginnen.
:^
Het is veel simpeler om even de deksels van de carburateurs af te halen en te kijken of de rubbers zijn gescheurd (wat bijna zeker het geval is) dan dat je de compressie gaat meten omdat de schuif niet lift.
Het moet wel heel erg zijn gesteld met de compressie als daardoor je gasschuif niet lift.
Hij zou dan ook niet stationair op 2 cilinders lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan