Compressie

wolves

MF veteraan
28 jun 2008
4.521
8
CAL gemeente
Een compressie vraag, welke onderdelen zorgen voor compressie? Ik heb geen compressie
in een 1 cilinder [ Yamaha XT ] pakkingen, zuiger, zuigerveren, cilinder en kop zijn bij controle in orde.
Geen sporen in de cilinder, zuigerveren zaten niet vast. Dealer denkt aan pakking, keerring
of lager dat in het blok stuk is, dat heeft toch niets met compressie te maken?
 
alles boven je zuiger.

en een voetpakking heeft ook invloed.
geen compressie is: zuiger ontbreekt, klep open, of zuigerveer heeel erg slecht, bogie ontbreekt.etc
of je kleplichter werkt te goed

met lekke kop pakking moet je echt nog wel wat compressie hebben
 
Laatst bewerkt:
Een compressie vraag, welke onderdelen zorgen voor compressie? Ik heb geen compressie
in een 1 cilinder [ Yamaha XT ] pakkingen, zuiger, zuigerveren, cilinder en kop zijn bij controle in orde.
Geen sporen in de cilinder, zuigerveren zaten niet vast. Dealer denkt aan pakking, keerring
of lager dat in het blok stuk is, dat heeft toch niets met compressie te maken?
dealer is stuk. 1e controle, namelijk klepspeling op alle kleppen is waarschijnlijk overgeslagen of niet goed gedaan.

Wie gaat nu die uren betalen?
 
Wat heb jij aan de dealer gevraagd en wat heeft toen de dealer gezegt?
Heeft de motor geen compressie meer of denk jij dat de motor geen compressie heeft?
Wat heb jij veranderd dat de motor nu geen compressie meer hheft?
Werkt de decompreseur goed?
 
Ben niet bij de dealer geweest alleen telefonisch advies. Ik heb de XT met dit probleem gekocht van
een kennis voor €200. Zuiger gaat prima op en neer toen ik de cilinder had gemonteerd, kop er op
bougie er in en toch niks nada compressie. Morgen de boel er maar weer af.
 
Hoeveel speling heeft de zuiger tov de cilinderwand?
Wat is de slotspeling van de zuigerveren als deze in de cilinder zitten?
Sluiten de kleppen wel helemaal goed?
Zuiger wel helemaal heel en niet gescheurd oid?
Idd is de werking van de kleplichter wel goed?
Oftewel dat wordt de bovenkant van het blok uit elkaar halen om dit allemaal te kunnen controleren.
 
Oke, het zal vast het decompressie hendeltje zijn, zoals eerder gezegt :

Loop naar de motor
Kijk naar de uitlaat bocht
Kijk waar de uitlaatbocht aan de cilinderkop vast zit ( :+ )
Boven de aansluiting van de uitlaat op cilinderkop, zie je een gek soort dingetje zitten, als het goed is zit daar ook een kabeltje aan. Dat kabeltje gaat naar de stuur, en via een hendeltje aan je stuur bedien je het decompressie klepje (eigenlijk gewoon de uitlaatklep lifter)

Anyway, dat ding aan de cilinderkop, die zal waarschijnlijk wel vast staan, en houd de uitlaat klep open, waardoor hij dus totaal geen compressie op kan bouwen.

Op hij staat vast, of de kabel staat te strak, of weet ik veel wat.

Het dingetje op de cilinderkop, moet in principe 'omlaag/naar achteren' 'vallen' op die manier heb je weer compressie.

En koop inderdaad maar een werkplaats handboek :+
 
Een compressie vraag, welke onderdelen zorgen voor compressie? Ik heb geen compressie
in een 1 cilinder [ Yamaha XT ] pakkingen, zuiger, zuigerveren, cilinder en kop zijn bij controle in orde.
Geen sporen in de cilinder, zuigerveren zaten niet vast. Dealer denkt aan pakking, keerring
of lager dat in het blok stuk is, dat heeft toch niets met compressie te maken?


Via de telefoon gecontroleerd? Of ben je bij de dealer geweest? Ik snap er niets meer van.
 
Oke, het zal vast het decompressie hendeltje zijn, zoals eerder gezegt :

Loop naar de motor
Kijk naar de uitlaat bocht
Kijk waar de uitlaatbocht aan de cilinderkop vast zit ( :+ )

Anyway, dat ding aan de cilinderkop, die zal waarschijnlijk wel vast staan, en houd de uitlaat klep open, waardoor hij dus totaal geen compressie op kan bouwen.

Op hij staat vast, of de kabel staat te strak, of weet ik veel wat.

Het dingetje op de cilinderkop, moet in principe 'omlaag/naar achteren' 'vallen' op die Boven de aansluiting van de uitlaat op cilinderkop, zie je een gek soort dingetje zitten, als het goed is zit daar ook een kabeltje aan. Dat kabeltje gaat naar de stuur, en via een hendeltje aan je stuur bedien je het decompressie klepje (eigenlijk gewoon de uitlaatklep lifter)
manier heb je weer compressie.

En koop inderdaad maar een werkplaats handboek :+


Dat zou het weleens kunnen zijn, dat gekke dingetje zit er,ik vroeg mij al af wat dat was
maar er zit geen kabeltje aan vast ook op het stuur geen hendeltje ;( Dat dingetje is vast gezet met een klembandje.
 
Daar hoort een kabel aan te zitten die naar de kickstarter gaat.

yamaha-xt600u-dual-purpose-1988-cylinder-head_bigyau1049a-5_af9b.gif

Bij het aantrappen wordt er een klep gelicht.
Als de kabel er niet opzit en onderdeel 28 staat naar beneden staat er continu een klep open.
 
Laatst bewerkt:
dealer is stuk. 1e controle, namelijk klepspeling op alle kleppen is waarschijnlijk overgeslagen of niet goed gedaan.

Wie gaat nu die uren betalen?


deze uitspraak kun je niet maken, zomaar uit het niets.
Je hebt niets gemeten of daadwerkelijk geconstateerd.
Eerst dat en dan pas conclusie trekken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan