Yamaha r1 2003 foutcode 12

jurrian999

Rookie
1 mei 2014
2
0
Hoorn
beste motor gebruikers's

ik heb een vraag over me motor r1 uit 2003 na het rijden op me motor zet ik er in de staling neer en ik wil de volgende dag weer gaan rijden en ze start niet meer en ze geeft een foutcode 12 aan nu heb ik het opgezocht wat dat is.

Het heeft iets met je Crankshaft Position Sensor te maken nou heb ik die vervangen maar dat had geen zin ze start nog steeds niet.

Ik weet echt niet meer wat er aan de hand is zou iemand mij met meer verstand van motor's dan ik het uit kunnen leggen of iemand die het probleem herkent ik hoor het graag.

met vriendelijk groet,
Jurrian
 
Een van deze:
12
No normal signals are received from
the crankshaft position sensor.
Open or short circuit in wiring harness.
Defective crankshaft position sensor.
Malfunction in pickup rotor.
Malfunction in ECU.
Improperly installed sensor
 
Check of er een kabelbreuk is. Even een beetje heen en weer spelen met de kabelboom en kijken of je motormanagementlamp uit gaat. Rond dat jaar hebben ze gare bedrading gebruikt. Ik had zelf overal kabelbreuken op mijn R6.

Het is dat ik een compleet ander blok eronder heb hangen en ik zag dat de kabelboom onder water zat.
 
bedank voor jullie info maar.

ik heb het geprobeerd maar het heeft niets geholpen

maar op het moment dat ik me sleutel draai naar ON hoor ik de eerste 10 sec een soort geluid als of hij aan het opstarten is ik weet dat normaal is.

maar als ik dat geluid nu hoor lijkt het als of het vaste loopt.

weet jullie misschien wat dat geluid is en wat het doet.

mvg,
jurrian
 
Terug
Bovenaan Onderaan