Verlichting

Nielsow

MF'er
1 mrt 2012
51
6
Den Haag
Beste motorrijders,

Vandaag kwam ik erachter dat mijn verlichting van mijn R1 '98 niet goed functioneert. Ik heb wel dimlicht en als ik op pass druk, krijg ik ook groot licht. Verder heb ik geen stadslicht want deze werkt niet. Dit betekent dat ik veel te weinig lichtopbrengst heb om goed zichtbaar te zijn in het verkeer.

Wie weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Groeten,

Niels
 
Begrijp ik het goed dat je alleen een probleem hebt met je stadslicht?

Oftewel, dim en groot licht functioneren goed?
Zo ja, lampje vervangen? Is die vervangen maar werkt nog steeds niet dan zul je moeten gaan meten of de socket wel spanning krijgt.
 
Beste motorrijders,

Vandaag kwam ik erachter dat mijn verlichting van mijn R1 '98 niet goed functioneert. Ik heb wel dimlicht en als ik op pass druk, krijg ik ook groot licht. Verder heb ik geen stadslicht want deze werkt niet. Dit betekent dat ik veel te weinig lichtopbrengst heb om goed zichtbaar te zijn in het verkeer.

Wie weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

Groeten,

Niels
Dat stadslicht lampje ga je heus niet merken wat betreft licht opbrengst.
 
Sorry voor mijn verkeerde uitleg in het starttopic. Mijn stadslichten werken goed, die gaan direct aan als ik de sleutel omdraai. Mijn dimlicht werkt niet, en ik heb de lampen al vervangen. Het groot licht gaat alleen aan als bovenaan op de schakelaar druk waar Pass opstaat.
 
Als je de schakelaar een paar keer heen en weer haalt (die van lampen uit/stadslicht/dimlicht) doet hij het dan soms wel?

Ik heb met mijn Yamaha YZF-R6 2000 destijds 5 winters op rij doorgereden en hierdoor was in die schakelaar de boel gecorrodeerd. Na het schoonmaken werkte de lampen weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan