zzr1400 afgebroken klepsteel

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingRobby

Rookie
2 mei 2014
12
1
Beste,
Ik rij al enkele jaren met een zzr1400, maar het laatste jaar laat de motor het sterk afweten, 10maanden geleden was mijn blok tijdens het rijden vastgeslagen, dus binnen gedaan in de garage, het resultaat was een afgebroken klepsteel met als gevolg dat door de stukken zowat heel mijn blok gebroken was( kleppen, kleppendeksel, nokkenas, zuigers,zuigerstang) dus ik heb toen een nieuw blok laten steken.

Nu 10 maanden later is het terug zo, deze keer niet vastgeslagen en op tijd kunnen stil leggen, maar terug een afgebroken klep die rondgeslagen is in het blok.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Mijn rijstijl is vlot maar binnen het normale( ik trek hem nooit in het rood ofzo, ik hou mij ook niet bezig met wheelies ) en qua tuning heb ik enkel mijn voorste tandwiel 2 tanden kleiner staan voor betere te trekken en een open Voodoo uitlaat( ontwikkeld voor de zzr) dus volgens mijn hebben deze dingen geen invloed op het probleem maar wat is het dan wel?

Als er iemand ervaring heeft met dit probleem laat maar gerust weten want dit begint een kostelijke grap te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lus
Kleppen kunnen breken wanneer ze te heet worden. Wat is de kleur van je uitlaatbochten? Rij je rond met een PowerCommander? heb je de boel laten afstellen?

Persoonlijk geloof ik eigelijk niet dat je je blok om zeep helpt als je een open uitlaat monteert, maar je weet het nooit...
 
Laatst bewerkt:
de kleur van mijn bochten is vuil geel/bruin. ik heb geen powercommander steken. Volgens de uitleg dat ik toen gekregen heb zorgt een PC enkel voor wat meer PK's en minder verbruiken, en heeft dat verder geen invloed op de motor, Pk heb ik genoeg in de zzr en motorrijden is nu eenmaal een dure hobby dus besparen op een paar liters benzine lijkt mij ook zinloos.
 
ik heb het zelfde voor gehad met mijn eerst zx12r, katalysator was er uit en blok liep te arm.