Honda CBR1000F onderhouds interval

John1964

MF'er
10 jul 2012
45
0
Sittard
Beste genoten :)

Ik overweeg een aankoop van een CBR1000F 1992 en zou graag iets meer informatie willen hebben over o.a. :

Onderhoudsintervallen en wat er gedaan moet worden bij welke KM standen.

Gebruikershandleiding van deze motorfiets zoek ik ook (digitaal of boekje ).

Heb gisteren op deze motor gereden en vind het een fijne machine. Motor liep zeer mooi en ook geen bijgeluiden zowel koud als ook warm niet ondanks de km stand van 80.000.

B.v.d. alvast

Groetjes
John
 

Hallo Berres, mijn dank is groot 8-) 8-) 8-)

Ben van huis uit een Honda rijder geweest vanaf midden jaren 80' ( Bol'dor ) destijds.
Daarna over gestapt naar Diversion 900 en na een aantal helaas verkeerd afstap momenten de motors aan de kant gezet.

Kleine twee jaar terug een Diversion 600 gekocht om weer op te stappen, maar het gevoel naar een zwaardere machine blijft toch.

Per toeval tegen een CBR aangelopen vorige week en die heb ik zo goed als gekocht nu.

Als je er op rijd ben je inderdaad verkocht, een flinke machine en zeker in vergelijk met een 600 Diversion ;)

Zijn er nog bepaalde aandachtspunten waarin de CBR1000 gevoelig is? Distributie trein of ?

Ik heb geen vreemde geluiden kunnen horen aan het blok, ook koud niet.

Groetjes
John
 
hallo John ,

de nokkenaskettingspanner wil nog wel eens rammelen, en vernieuwen is best zelf te doen.

men zegt dat de spanningsregelaar nog wel eens stuk wil gaan ,maar daar heb ik nog geen last van gehad .ik heb wel een motobatt accu gemonteerd omdat deze geheel onderhoudsvrij is ,het schijnt dat de gewone zuur-accu graag wil overkoken,met de motobatt weer een zorg minder...

als motorolie gebruik ik Expulsa RR 10w/40 van Kroon ,deze olie bevalt mij zeer goed ,heb door deze olie ook geen last van een slippende koppeling..en hij schakelt veeel lichter als voorheen.

als remblokken zou ik jouw de gesinterde remblokken van EBC kunnen aanraden,deze remmen zowel droog maar ook in de regen zeer goed. het voordeligst zijn ze te kopen via Ebay.de.

groetjes
berres
 
Ik heb er 3 gehad variërend van 30.000 op de klok tot 140.000 op de klok en kan eigenlijk alleen de Naks als zwak punt noemen. En de spanningsregelaar maar dat geldt bij veel Honda's.
Verder zijn het zeer sterke motoren.
 
ook ik sta op punt een CBR1000F aan te schaffen... de verkoper sprak over een lichte rammel en dat de motor heel even inhield bij de 70a80 km/pu hij sprak over kleppen te stellen en dan weer opgelost... de motor is verder zeer goed onderhouden en geeft geen verwaarloosde indruk.

is dit iets om mij zorgen over te maken? alvast bedankt voor de reactie
(CBR1000F uit 1988 met 57.000 km op teller)
 
Hoe kom je aan die prijs???????
Mijne kostte € 136,--
Geen Chinese meuk via een postorder maar besteld via de Honda dealer (Ten Kate)



Via Honda nederland misschien??

Ik heb die dingen 10 jaar geleden voor 89 euro geleverd ,zijn enorm duur geworden.
Maar als je dit onderdeel kan kopen voor 136euro dan dan doe je het goed.
 
Mijn dank heren alvast voor de informatie :)

Trouwens waar ik weinig info over vind is het brandstofverbruik. Ik ben een rustige rijder (heb rijbewijs hard nodig voor mijn werk ;) ) rij veel lange stukken en meestal provinciale wegen en autosnelwegen.

Gemiddelde verbruikscijfers CBR1000 bekend ??
 
Laatst bewerkt:
Mijn dank heren alvast voor de informatie :)

Trouwens waar ik weinig info over vind is het brandstofverbruik. Ik ben een rustige rijder (heb rijbewijs hard nodig voor mijn werk ;) ) rij veel lange stukken en meestal provinciale wegen en autosnelwegen.

Gemiddelde verbruikscijfers CBR1000 bekend ??
mijn uit 94 gebruikt 1 op 16 a 1 op 18.
Trok hem soms flink door dus hij is best zuinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan