Xenon lamp vervangen

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Vandaag deed ineens m'n dimlicht het niet meer (heb 2 lampen, 1 dimlicht, 1 groot licht), dus ik wilde kijken waar het aan ligt. Groot licht doet het wel, dus zekering is het niet.

Ik denk dus dat het het lampje zelf is, maar hoe haal ik die in godsnaam los :? Ik heb geen ervaring met after market Xenon kits, en mijn Tiger heb ik gekocht met al een xenon kitje erin. Koop je de losse Xenon lampen met de bekabeling eraan? Er zit namelijk een krimpkous om de bekabeling van de lamp. Hier een foto'tje ter verduidelijking:

5o6tdh.jpg


En hoe weet ik welke kleur (aantal K) ik heb? Op het lampje zelf staat alleen 209436.

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
En welk merk etc. raden jullie aan? Want ik vind op Marktplaats al Xenon lampen voor 10 euro, terwijl de merken +50 euro zijn. En hoe kom ik achter de lichtsterkte?


Meestal is het 6000 of 8000k waarbij 6000 bijna wit licht geeft en 8000 een behoorlijk blauwe gloed geeft, staat vaak wel ergens op het lampje of op de kabel.
Stekkers van de lampjes zijn in ieder geval bij de wat betere merken allemaal gelijk.

Ga er niet vanuit dat die 10 euro lampjes van hoge kwaliteit zijn maar proberen kan altijd natuurlijk.

Pilot xenon is een voorbeeld van een goed merk.
 
Laatst bewerkt:
Ja licht is bij de goedkope setjes ook wel goed, alleen gaan ze veel sneller stuk, het zou natuurlijk ook gewoon een kwaliteitsset kunnen zijn, we zullen het nooit weten.
In deze link staat een kleurschema, kun je kiezen welke sterkte/kleur je wil: 金佰利彩票下载_金佰利彩票下载安装

Je zou voor de zekerheid ook nog kunnen controleren of de ballast niet stuk is door hem even op het andere lampje te steken.
 
Laatst bewerkt:
Er zit nogal wat verschil tussen de diverse lampen, zowel wat de kleur betreft als de kwaliteit.
Dat jij nu al een lamp moet vervangen laat vermoeden dat het een goedkope set was.