Carburateurs Suzuki GSX1100G synchroniseren

carlow

Die hard MF'er
16 apr 2004
579
28
Rotterdam
Carburateurs Suzuki GSX1100G synchroniseren

Ik heb de carburateurs van mijn Suzuki gsx1100g schoongemaakt en voorzien van een nieuw revisie setje.
Nu heb ik alles weer gemonteerd en op de een of andere manier krijg ik de boel niet synchroon gesteld.
Heb hem eerst even warm gedraaid, het carbtune set aangesloten volgens instructie, eerst carb nr.1 (dat is de referentie carb en heeft geen stelschroef), daarna carb 4 op dezelfde waarde gesteld, dat ging goed. In alle slangetjes zitten de ristrictors, dus de doorlaat is overal gelijk
Carb 2 en 3 geven een groot verschil en dat krijg ik niet weg zie foto.
Hij reageert best goed op het gas, maar loopt onderin nogal rommelig en ploft af en toe, bougies zijn goed en de menbramen heb ik ook nagekeken, die zijn prima.
Rubbers lekken ook niet, want als ik hem laat lopen en ik spuit remmenreiniger rond de spruitstukken gaat hij niet harder stationair lopen, dus dat is het ook niet.

Wat doe ik fout ? misschien zie ik iets heel lulligs over het hoofd……

alvast bedankt, Carlow
full
 
Zo ik ben dr uit hoor........het waren de veertjes van de stelschroefjes, hier tussen zat locktite waardoor de veertjes niet verder in konden veren en dus de schroefjes niet verder ingedraaid konden worden. carbs dr af en schoon gemaakt, schroefjes en schone veertjes dr weer op en toen eerst de gaskleppen op het oog synchroon gesteld (nu snap ik gelijk ook de volgorde van afstellen.....)
alles weer gemonteerd, synchronisatie set dr op en ja hoor hij stond bijna gelijk goed, ff klein beetje bij stellen en klaar is kees (Carlow in dit geval)....

proefritje gemaakt en met een blij gezicht weer naar huis gereden !!!!!

allemaal bedankt voor de tips !
 
Terug
Bovenaan Onderaan