Herkeuring voor motor 20kw -> 11kw

runeazn

Die hard MF'er
22 okt 2013
302
0
Ik ben van plan om een 125cc motor aan te schaffen en die te laten herkeuren om 11kw op kenteken te krijgen. Heeft iemand enig idee wat me dit gaat kosten afgezien van de kosten die ik krijg bij het begrenzen?

Telt een nieuw vermogen op kenteken zetten als herkeuring van de motor?
55 euro?
404 | RDW
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om een 125cc motor aan te schaffen en die te laten herkeuren om 11kw op kenteken te krijgen. Heeft iemand enig idee wat me dit gaat kosten afgezien van de kosten die ik krijg bij het begrenzen?

Telt een nieuw vermogen op kenteken zetten als herkeuring van de motor?
55 euro?
404 | RDW
Nee, het is een individuele keuring, die kost iets meer dan 400 euro.
Waarom moet je herkeuren? Er zijn weinig 125cc fietsjes die de 11KW halen, of wil je een tweetakt terugtunen?
Ik zou eerst eens googlelen wat het originele vermogen van de fiets is die je op het oog hebt.
 
Gratis is het antwoord van rdw.
Je moet echter wel ergens een wijziging van vermogen verklaring van de fabrikant zien vandaan te halen.
Wat die er voor gaat rekenen weet ik nog niet.
Nog meer bellen dus.

Aprilia rs 125 extrma , iemand in mijn stad heeft er 1 dus die wilde ik misschien kopen.
Of een derbi 125 imoprteren uit belgie die al wel 11kw. Vroeg me af wat het beste plan was aangezien naar belgie rijden ongv 120 euro gaat kosten die gast woont aan de grens van frankrijk... en dan nog bpm betalen over die motor, wat dan een best dure grap wordt.

hmm motor zaak IN tilburg..
dat..is..handig :) Als ik ooit een bandje nodig heb weet ik waar ik moet zijn lol. Alleen vraag ik me wel af of je zulke kleine wielen hebt.

Ook heeft die derbi gpr 125 geen remdruk meer achter, ik weet niet of ik hem nog wil.
Kan makkelijk op te lossen zijn maar als die cylinder kapot is gaat daar ook weer geld en tijd in zitten
 
Laatst bewerkt:
Gratis is het antwoord van rdw.
Je moet echter wel ergens een wijziging van vermogen verklaring van de fabrikant zien vandaan te halen.
Wat die er voor gaat rekenen weet ik nog niet.
Nog meer bellen dus.

Aprilia rs 125 extrma , iemand in mijn stad heeft er 1 dus die wilde ik misschien kopen.
Of een derbi 125 imoprteren uit belgie die al wel 11kw. Vroeg me af wat het beste plan was aangezien naar belgie rijden ongv 120 euro gaat kosten die gast woont aan de grens van frankrijk... en dan nog bpm betalen over die motor, wat dan een best dure grap wordt.

hmm motor zaak IN tilburg..
dat..is..handig :) Als ik ooit een bandje nodig heb weet ik waar ik moet zijn lol. Alleen vraag ik me wel af of je zulke kleine wielen hebt.
Ik heb geen kleine wielen, wel banden in elke mogelijke maat :)
Ook heeft die derbi gpr 125 geen remdruk meer achter, ik weet niet of ik hem nog wil.
Kan makkelijk op te lossen zijn maar als die cylinder kapot is gaat daar ook weer geld en tijd in zitten
50 euro van de prijs af, en op (laten) lossen.
 
Heb jij enig ervaring met wijziging van motor vermogen verklaring :?
Als je dit te hebt dan verandert de rdw meteen het vermogen op je kenteken.
Hoe ik hieraan kom is echter een vraag hier moet ik aprilia voor bellen maar die zijn niet bereikbaar vandaag.

Ik bedoelde banden, probeerde te overdrijven :$
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je goedkoper uit bent als je gewoon een nederlandse cbr 125 koopt, die verkoopt als je je volgende rijbewijs hebt en dan een zwaardere motor koopt.

Ik heb toevallig ervaring met zo'n cbr en dat zijn helemaal geen stomme dingen....
en als je er normaal mee omgaat blijft alles heel, en is ie over 2 jaar weinig minder waard dan nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan