honda cbr600f light?

wen111

Rookie
6 mei 2014
5
1
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met mijn rijles en ben alvast motoren aan het bekijken. Nu vind ik de honda cbr600f heel mooi.
Die is gemiddeld 185kilo.
Ik zag dat er ook light versie is van 170kilo.
Mijn vraag is nou... merk je dat verschil? Kwa rijden? Lopen?
Gr.wen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Wendy,

De meeste mensen zullen het verschil niet of nauwelijks kunnen voelen ook al rijden ze de 2 modellen vlak na elkaar.

Het light model wat jij bedoelt was een soort tussenmodel tussen de cbr600 en de cbr600rr

Daarvan zijn een paar onderdelen lichter uitgevoerd en meer gericht op het circuit.
10 jaar later niet meer interessant of schokkend qua prestaties.
Als je het een mooie motor vind en hij rijd fijn is dat voldoende.

succes.
 
Is onzin, die verschillen zijn tov de F3 met stalen frame, de F4 is de Ultima light. Verdere verschillen met andere F4 waar ultima light niet specifiek op staat zijn alleen uiterlijk.

LMGTFY

De F4i en Fsport die erop volgen, zijn wel weer flink anders. Die hebben namelijk injectie.
 
Laatst bewerkt:
Jullie snappen het inderdaad niet helemaal :+ Die Ultima Light versie is de F4. Niet een RR.. Hij is lichter dan de modellen ervoor inderdaad maar het is geen speciale editie of circuit versie. Gewoon een vage bijnaam voor dat model.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad is de F4 niet speciaal een lichtere versie van de andere F4's. Het is gewoon 'ultima light' ten opzichte van de F3.

Ik heb er eentje, en kan niks ontdekken dat de motor lichter zou maken. Als eerste zou ik bijvoorbeeld toch echt lichtere wielen verwachten, maar er zitten gewoon normale aluminium gietwielen onder. Dus zelfs als 'ie lichter zou zijn dan andere F4's, is hij nog steeds niet ultima light.
 
Het light model wat jij bedoelt was een soort tussenmodel tussen de cbr600 en de cbr600rr

Nope. Wat jij bedoelt is de CBR600 F4i. Die was het tussenmodel tussen de CBR600F-serie en de CBR600RR. Een injectieblok en ander kuipwerk (en subframe). Maar ook die is niet lichter.

Maar de CBR600 F4 en F4i zijn ongeveer tegelijkertijd uitgebracht. Ze zijn beide op dezelfde basis gebouwd.

Ik geloof dat zelf het blok van de F4 en F4i voor het grootste deel gelijk zijn. Alleen de cylinderkop is nog ietsje anders, als ik het goed heb (of misschien zelfs alleen de nokkenassen).
 
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met mijn rijles en ben alvast motoren aan het bekijken. Nu vind ik de honda cbr600f heel mooi.
Die is gemiddeld 185kilo.
Ik zag dat er ook light versie is van 170kilo.
Mijn vraag is nou... merk je dat verschil? Kwa rijden? Lopen?
Gr.wen
Let even op dat gewichten tegenwoordig door (Japanse) fabrikanten rijklaar worden opgegeven, dus inclusief alle vloeistoffen, accu etc.
Vroeger werden de gekste trucs uitgehaald om die dingen op papier lichter te laten lijken.
Maar als beginner maakt het allemaal weinig uit, koop liever een wat betaalbaarder ding wat je nog eens uit je handen kunt laten vallen zonder dat het je al te veel geld kost.
 
Nope. Wat jij bedoelt is de CBR600 F4i. Die was het tussenmodel tussen de CBR600F-serie en de CBR600RR. Een injectieblok en ander kuipwerk (en subframe). Maar ook die is niet lichter.

Maar de CBR600 F4 en F4i zijn ongeveer tegelijkertijd uitgebracht. Ze zijn beide op dezelfde basis gebouwd.

Ik geloof dat zelf het blok van de F4 en F4i voor het grootste deel gelijk zijn. Alleen de cylinderkop is nog ietsje anders, als ik het goed heb (of misschien zelfs alleen de nokkenassen).


Volgens mij bedoel jij weer de 600 FS ipv de F4i :P
 
Mwah, allebei wel. De verschillen tussen de F4i en FS zijn heel klein. Maar inderdaad, de FS is beeindigd toen de RR is gekomen, dus laten we zeggen dat de FS volgens honda logica iig is opgevolgd door de RR.

Niet dat dat ertoe doet voor ts.

@wen111, wat ga je nu kiezen dan? Een F4? een F3 (die dus iets zwaarder is en een stalen frame heeft) of een F4i met injectie.

Of natuurlijk een GSXF zoals hierboven genoemd :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan