quad project yamaha 600cc

mishaaa

MF'er
12 mei 2013
245
0
quadprojectlogo_zpsd05fd858.png


Hallo heren (en dames?),

Ik zal me even voorstellen. Ik ben misha 18jaar en studeer werktuigbouwkunde. Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.
Mijn hobbys zijn natuurlijk sleutelen.

Ik kreeg samen met een goede vriend van me een idee om een quad project te beginnen en er een blok onder te leggen van een motor. Ik zocht een quad die niet te duur was maar wel op kenteken (aangezien het blok meestal het duurste is van de quad). We kwamen al snel bij een chinese bami, een EGL Madmax. Genoeg ruimte voor een groot blok en zo nog een aantal dingen wat het toch gemakkelijker zal maken.
Wij dus contact op genomen en een paar dagen erna de quad (zonder blok) gaan ophalen met de aanhanger (die overigens 10cm te smal was..).



Eenmaal thuis aangekomen bedachten we, tja zonder blok kunnen we niet verder.
Nog even een foto met mij op de quad:



Dus maar eens gaan zoeken voor een motor. We kwamen uit bij een xj600 die toevallig in de buurt te koop stond.
Dus wij maar gaan kijken.




Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.




Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.

Even foto met motor en quad samen:



Eenmaal thuis meteen de quad en motor gestript en het blok eruit gehaald. DryFit in de quad en het paste perfectt:cheer:
Fotos zeggen meer dan woorden:









Wij natuurlijk helemaal blij omdat alles gewoon veel beter paste dan we gedacht hadden. Met name ook de benzinetank. Bij de meeste quads valt die deels in het frame, bij deze ligt die er mooi op waar door die niet in de weg ligt voor het blok, en we dus geen nieuwe hoeven te lassen. Weer een meevaller!

We zijn al veel verder, maar om alles in 1 update te gooien is saai.

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
Als hij alleen op de choke loopt, zitten zullen waarschijnlijk je stationair sproeiers dicht zitten.
Laat je carbs en alle losse onderdelen maar eens ultrasoon reinigen.
Luchtmengsel schroefjes goed afstellen en de boel synchroniseren, loopt ie als een zonnetje.
 
Ik wilde de carb laatst reinigen, maar alle schoefjes zaten muurvast en draaide ze gwn dol, ben toen maar gestopt. Kut japanners draaien ook alles zo strak aan.
 
Lol.... *O*

Ik probeer in mijn leven zo weinig mogelijk onzin te verkondigen, ook op dit forum.
Als ik niet weet waar ik over praat, hou ik liever mijn mond en laat het aan de mensen over die het wel weten...... :Y

Maar 2 weten meer dan 1. Als jij met een vriend iets aan het doen bent en je mond houdt omdat je denkt dat je anders onzin verkoopt, dan is hij nog steeds in zijn 1tje.

De ander kan je ook gewoon laten lullen en die dingen er uit halen die niet onzin zijn. Dan weet je misschien evenveel als 1.2 personen, maar dat is altijd nog meer wetenschap dan 1 persoon. Of erger, 0.6 persoon ofzo.
 
Update 9:

Hier weer een update!
heb het afgelopen tijd druk gehad ivm stage, werk etc dus heb niet veel gedaan.

Allereerst heb ik op stage mijn luchtfilterstuk geboord met de gatenzagen, en erna afgelast, het lassen is niet zo netjes geworden als ik gewild had, maar achja niemand die het ziet.

[afbeelding]

De dag erna thuis was ik begonnen met de voetrem. De standaard voetrem paste nietmeer, het blok zat in de weg, ik vond hem sowieso wat gammel dus heb een gemaakt uit massief staal.
ik heb gebruik gemaakt van een glijlager door middel van een koperen busje en de pasbout, dit gaat net zo soepel als een echt lager.

[afbeelding]

Toen ook maar het luchtfilterstuk gemonteerd, toen nog met rvs buis en tape. het paste gelukkig netjes.

[afbeelding]
[afbeelding]

toen ik de voetrem thuis in elkaar gehecht had, heb ik hem op stage afgelast en afgewerkt. Erna naar de coater gebracht.
Paar daagjes later de voetrem op kunnen halen en was echt blij met het resultaat! *O*

[afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag was ik weer verder gegaan met het beestje, ik had nog steeds elektronica problemen.
Ik dus die hele kabelboom losgehaald en kwam opeens twee kabeltjes tegen die compleet doormidden en beschadigd waren. Die dus gerepareerd en toen deed alles het weer *O* . Blijkbaar maakte die 2 dus sluiting en werkte de hele boel niet.

Opeens kwam ik het luchtfilter van de motor tegen, en zag dat de rubberen rubbers los te halen waren. Toen kreeg ik een idee, en de rubbers paste ook nog precies op mijn zelfgemaakte luchtfilterstuk.

[afbeelding]
[afbeelding]

Dus, alle problemen waren opgelost en het luchtfilterstuk zat. Dus? juist, proberen het beestje te starten.
En jahoor, duurde niet lang en het blokje liep.

FILMPJEEE:

Klinkt veel harder dan in het echt. Maar het geluid is gewoon echt perfect, heerlijk. Mijn vader kwam gelijk kijken en zei: Nou kerel, dit is toch wel veel beter dan dat taktaktak geluid van die scooters van je :+ .
Enige probleempje is dat die alleen met de choke open loopt, maar dit zal wel op te lossen zijn.

Nou ik dus helemaal blij!

To Do list:
  • wachten op kettingrol die besteld is
  • elektra wegwerken
  • ketting laten klinken
  • quad kabelboom monteren met tellerunit
  • toerenteller maken en monteren

En dan kunnen we eindelijk rijden!

Tot de volgende update en laat even een reactie achter!
:}
 
Ik heb een hele uitgebreide set Bosch bitjes gekocht. Simpelweg in de bouwmarkt.
Daar zitten zowel stompe als spitse flanken in.
Kan je met het bit in de knuisten even voelen welke de meeste grip heeft.
Daarna eventueel zelfs met een hamer erin slaan en dan met de ratel losdraaien.
Ook oude remvloeistof reservoirs zo weer tot leven gewekt. :)
 
Ik heb een hele uitgebreide set Bosch bitjes gekocht. Simpelweg in de bouwmarkt.
Daar zitten zowel stompe als spitse flanken in.
Kan je met het bit in de knuisten even voelen welke de meeste grip heeft.
Daarna eventueel zelfs met een hamer erin slaan en dan met de ratel losdraaien.
Ook oude remvloeistof reservoirs zo weer tot leven gewekt. :)

Dat groene koffertje? Die heb ik ook thuis, het probleem was dat het bitje opzich wel paste, alleen door de kracht die ik zette met de boormachine, draaide het boutje dol. Dus het is niet zo dat het bitje geen grip had en daarom dol ging, het boutje was gewoon van kut kwaliteit.
 
Accu schroefmachine, als jij die met de hand loskrijgt krijg je volle respect van mij, ze zaten zo strak dat zelfs de accu boor begon te roken haha
Meer spinazie vreten en niet proberen om spullen kapot te krijgen.
Als ze dusdanig vastzitten ga je ze ook niet los krijgen door veel meer kracht op de kop te zetten. Dan is de kans groter dan de kop afbreekt of verrot draait dan dat ie loskomt. Al lukt het vast om er een paar zo los te krijgen, het risico op schade en meer problemen is veel te groot.
 
ik film zelf nog alles met een gopro hero 2 :P Maar maten van me hebben nu die look-a-like camera die ook gewoon goed is.
de voordelen van gopro,Maar een vele mooiere betaaldbare prijs van 73 euro.
Buiten dat de functie van de hero 3 en 3+ kunnen 9 van de 10 mensen niet eens gebruiken.
4K. Heeft de gemiddelde nederlander niet eens een TV voor laat staan een (dure) Pc of laptop wat die resolutie aan kan.
daar betaal je dus voor terwijl je er eigenlijk niets mee kunt.

Mja zo denk ik er dus over he (MIJN MENING)
ik betaal liever zo weinig mogelijk en dan t liefste het beste hebben hahaha :D


@chillozz: gaat dit over de SJ4000?
 
Goed nieuws!

Inmiddels weer 2 jaar ouder en breng ik jullie even op de hoogte.
De quad liep en heb er een aantal keer op gereden, flink wat Power maar ik was niet helemaal tevreden over het elektra gedeelte, ik had dit toen der tijd nogal beun gedaan.
Ik had wel vorig jaar de kappen compleet gewrapt en dit is erg mooi geworden, maar dit houd ik nog even geheim.
Ik heb pas een nieuwe kabelboom gekocht en ben ik nu bezig hem compleet aan te passen, meer hierover in de volgende update.
 
Terug
Bovenaan Onderaan