quad project yamaha 600cc

mishaaa

MF'er
12 mei 2013
245
0
quadprojectlogo_zpsd05fd858.png


Hallo heren (en dames?),

Ik zal me even voorstellen. Ik ben misha 18jaar en studeer werktuigbouwkunde. Ik doe dit project deels samen met Justin, ook 18jaar.
Mijn hobbys zijn natuurlijk sleutelen.

Ik kreeg samen met een goede vriend van me een idee om een quad project te beginnen en er een blok onder te leggen van een motor. Ik zocht een quad die niet te duur was maar wel op kenteken (aangezien het blok meestal het duurste is van de quad). We kwamen al snel bij een chinese bami, een EGL Madmax. Genoeg ruimte voor een groot blok en zo nog een aantal dingen wat het toch gemakkelijker zal maken.
Wij dus contact op genomen en een paar dagen erna de quad (zonder blok) gaan ophalen met de aanhanger (die overigens 10cm te smal was..).



Eenmaal thuis aangekomen bedachten we, tja zonder blok kunnen we niet verder.
Nog even een foto met mij op de quad:



Dus maar eens gaan zoeken voor een motor. We kwamen uit bij een xj600 die toevallig in de buurt te koop stond.
Dus wij maar gaan kijken.




Meteen maar meegenomen en heeft justin hem nog naar huis gereden.




Specs van de motor:
600cc 4 cilinder, 6 versnellingen, 75pk luchtgekoeld. Genoeg voor een quad dus.

Even foto met motor en quad samen:



Eenmaal thuis meteen de quad en motor gestript en het blok eruit gehaald. DryFit in de quad en het paste perfectt:cheer:
Fotos zeggen meer dan woorden:









Wij natuurlijk helemaal blij omdat alles gewoon veel beter paste dan we gedacht hadden. Met name ook de benzinetank. Bij de meeste quads valt die deels in het frame, bij deze ligt die er mooi op waar door die niet in de weg ligt voor het blok, en we dus geen nieuwe hoeven te lassen. Weer een meevaller!

We zijn al veel verder, maar om alles in 1 update te gooien is saai.

Tot de volgende!
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het mij niet om, schakelen doe ik wanneer ik wil haha. Ik moet nog wennen aan het geluid van de motor zodat ik kan horen in welk toerengebied ik zit, maar daar heb ik eerst een toerenteller voor nodig snapje :)
Ik zou het wel knap vinden als je hem de eerste drie versnellingen boven de 7.000 durft te trekken. Oh de laatste drie versnellingen ook hoor. ;)

Hoe wordt trouwens de verhouding van de versnellingen t.o.v de oude overbrenging? :)
 
Je moet sowieso langs de rdw wil je op de weg rijden. Maatje van mij heeft in zijn auto ook een ander blok gehangen met dubbele vermogen. Hoe het qua aantal cilinders zit weet ik njet.
 
In die rdw zooi moet ik me nog maar eens gaan verdiepen.

Blokje loopt in ieder geval en zal morgen/overmorgen even een filmpje uploaden.
Wel sluiten de uitlaatjes nog niet lekker aan op de cilinders dus maakt die nog een beetje herrie, dit word nog gefikst.
Ook heb ik het rvs binnen voor de luchtfilter en voor de toerenteller.
 
Ok, even gechecked bij de RDW:

Deze vervaldatum wordt getoond voor alle voertuigsoorten, met uitzondering van aanhangwagens en opleggers met een wettelijk toegestane maximummassa voertuig (F.2) onder de 3501 kg, driewielige motorrijtuigen met een ledige massa onder de 400 kg, motorfietsen en bromfietsen.

Geen apk dus.....


Heb je de quad wel geschorst?
Hij staat bij de RDW namelijk als niet verzekerd gemeld. Die boete krijg je automatisch een keer binnen......en die is heel erg duur.....
 
Jaa je krijgt eerst zon waarschuwingsbrief, had ik ook met mn scooter haha.
Ik ga hem vanavond maar gelijk verzekeren, die 30 euro per jaar is het geld ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Brief kreeg ik verleden jaar nog wel. Motor via mijn verzekeringsagent verzekerd maar eea bleek niet tijdig verwerkt al had ik wel de bevestiging vam de verzekering. Je moet dan eoa bewijs bij je verzekeraar opvragen en doorsturen.
 
Brief kreeg ik verleden jaar nog wel. Motor via mijn verzekeringsagent verzekerd maar eea bleek niet tijdig verwerkt al had ik wel de bevestiging vam de verzekering. Je moet dan eoa bewijs bij je verzekeraar opvragen en doorsturen.

Ja, maar toen was hij dus wél verzekerd, wat in het geval van Mishaaa niet zo is. Ik hoop voor je dat die boete niet onderweg is, want die zit tussen de €300,- en €400,-

Hebben wij hier thuis helaas ook ooit gehad bij een mooie oude bromfiets die hier onder een doek in de schuur staat sinds ik mijn motorrijbewijs heb -O-
 
In die rdw zooi moet ik me nog maar eens gaan verdiepen.

Blokje loopt in ieder geval en zal morgen/overmorgen even een filmpje uploaden.
Wel sluiten de uitlaatjes nog niet lekker aan op de cilinders dus maakt die nog een beetje herrie, dit word nog gefikst.
Ook heb ik het rvs binnen voor de luchtfilter en voor de toerenteller.

Let jij op dat je je kleppen niet verbrandt?! Dan ben je heel ver van huis.. ook omdat je het blok niet meer uit de quad krijgt zoals je eerder al zei
 
Ja, maar toen was hij dus wél verzekerd, wat in het geval van Mishaaa niet zo is. Ik hoop voor je dat die boete niet onderweg is, want die zit tussen de €300,- en €400,-

Hebben wij hier thuis helaas ook ooit gehad bij een mooie oude bromfiets die hier onder een doek in de schuur staat sinds ik mijn motorrijbewijs heb -O-

Was ook meer een reactie op het feit dat ze nog wel aan die brief doen :)
 
Bij deze even het beloofde filmpje.
Hier sluiten de uitlaatjes nog niet perfect aan, vandaar dat het geluid nog wat hard is. Dit is nu bijna gefikst en zal binnenkort een beter filmpje maken.

FILMPJE

Ik heb de laatste tijd niet veel meer aan de quad gedaan wegens tijdgebrek en het goede weer.

Tot de volgende update!
 
Terug
Bovenaan Onderaan