Carburateur probleem Honda CB750 1979 Caferacer

matthijs91

MF'er
6 mei 2014
34
0
Son
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie CB750 uit '79. Alleen rijdt hij niet helemaal super. van dicht tot half gas open pruttelt hij erg en houdt heel erg in. Als ik mijn gas helemaal opendraai trekt hij wel goed door. Dit probleem had ik echter in het begin niet.

Ik heb mijn carburateurs eraf gehaald en wat mij opviel is dat één van de gasschuiven niet naar beneden zat. Ik zal hier nog een foto van posten, maar hij hing zeg maar nog bovenin de carburateur. Ik denk dat hierdoor het probleem kwam? Kan iemand dit bevestigen? En ik vroeg me ook af wat uiterste stand zou moeten zijn.


Ik kwam ook tot de conclusie dat de sproeiers veel te klein zijn. Er zitten nu 102 in, maar dit is naar mijn weten te weinig in combinatie met powerfilters en een Vance en Hines sport uitlaat. Ik ga nu 120 proberen en vanuit daar verder kijken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb het forum/internet al afgezocht maar kon niet echt een antwoord geven vinden op mijn vraag.

Gr, Matthijs

full
 
Laatst bewerkt:
gasschuiven horen allemaal gelijk te zitten. ze veren uit zichzelf terug (nou ja, er zit een veer achter). Als je er één met een vinger omhoog duwt en los laat, gaattie terug en hoor je een tik: de gasschuif komt dan mechanisch ergens tegenaan. Dat is de laagste stand.

Kijk even of membraan lek is, of veer los is geschoten, of gashuls los van membraan, of naald los en scheef, etc....

En het kan goed je klachten hebben veroorzaakt; hoe dan ook, dit moet je even in orde maken.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik was nog even aan het experimenteren met de foto:) Heb nog niet eerder iets gepost.

De veer zat gewoon goed heb alles nog een beetje schoongemaakt er weer in elkaar gezet. Hij schuift nu wel naar beneden, alleen moet hij dit natuurlijk wel blijven doen. Kan het zijn dat de veer niet meer sterk genoeg is? Hij voelt wel hetzelfde als de andere drie.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik was nog even aan het experimenteren met de foto:) Heb nog niet eerder iets gepost.

De veer zat gewoon goed heb alles nog een beetje schoongemaakt er weer in elkaar gezet. Hij schuift nu wel naar beneden, alleen moet hij dit natuurlijk wel blijven doen. Kan het zijn dat de veer niet meer sterk genoeg is? Hij voelt wel hetzelfde als de andere drie.
Heb je niet eerst goed gekeken waarom de schuif niet helemaal omlaag kwam?

en ja: ook die veren slijten :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt de carbs die standaard op de bol d'or zitten. Deze staan er om bekend dat ze erg gehecht zijn aan een origineel luchtfilterhuis en moeilijk af te stellen zijn met bijvoorbeeld k&n filters.
Het kan wel maar is in de praktijk lastig om het echt goed te krijgen.
Een oplossing die vaak gekozen wordt is om carbs van een Suzuki gsx 750 r te monteren. Die passen goed (alleen de inlaatrubbers wat verdraaien geloof ik)
Ik heb altijd origineel gereden maar er staat genoeg over geschreven hier op MF. Gewoon de zoekfunctie effe gebruiken.

Op een caferacer horen natuurlijk wel open luchtfilters en niet zo'n plastic filterhuis.
Oh ja, we willen ........FOTOOOOOOO'S............ :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan