het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naar mijn mening t beste wat er tekoop is momenteel... Heb er zon 6000km mee gereden en ze zijn nog niet half op.
En een neutraal stuurgedrag geen weggedweil naar de buitenkant en ook nog goed te corrigeren.
Info genoeg? In het nat doen ze het ook zeer goed.

Ik heb nog een vraag, is er hier iemand met een orginele hoge touringruit die een beetje in de buurt van eindhoven woont? En zou ik deze eventueel een keer mogen proberen?
Heb nu een mra met spoiler maar die bevalt me nog niet helemaal.

Ik heb ook een verhoogde ruit, maar ben ook nog een beetje aan het stoeien.
Heb er inmiddels zo'n korte op zitten. Geen turbulentie meer, maar ook geen windbescherming :+

Ik ben wel nieuwsgierig naar zo'n MRA met spoiler...

Dus misschien kunnen we elkaar wel helpen. Rij jij ff met de verhoogde originele, en ik ff met jouw MRA+Spoiler.

Ik woon de gemeente cuijk, dat is in ieder geval al een stuk dichterbij dan Dordrecht.

Ik hoor het wel van je :)
 
PB'tje terug gedaan, tis me wel wat met die ruitjes denk dat er ook voor geen andere fiets meer aftermarket ruitjes te vinden zijn als een Tiger 1050 :+

Maarja als we maar een beetje lekker uit de wind zitten en niet met de nek vibreren als een trilplaat.

Wanneer was die Tiger meeting nou eigenlijk? Is het niet wat spannender als we dr een Eifel-weekend van maken? :] :9 *D

Tripels on Tour 8-)

Denk maak t een beetje apart leest misschien wel iemand t :P
 
Naar mijn mening t beste wat er tekoop is momenteel... Heb er zon 6000km mee gereden en ze zijn nog niet half op.
En een neutraal stuurgedrag geen weggedweil naar de buitenkant en ook nog goed te corrigeren.
Info genoeg? In het nat doen ze het ook zeer goed.

Ik heb nog een vraag, is er hier iemand met een orginele hoge touringruit die een beetje in de buurt van eindhoven woont? En zou ik deze eventueel een keer mogen proberen?
Heb nu een mra met spoiler maar die bevalt me nog niet helemaal.

Dank je wel voor je reactie, kort, duidelijk en positief :Y
Weet nu wat de volgende banden worden.
 
Weet iemand hoe je het schakelpedaal in hoogte kan verstellen?
Heb nieuwe laarzen gekocht en nu past de neus/wreef van mijn laars niet zo goed onder het pedaal bij het opschakelen.

Het pedaal moet dus iets omhoog.
 
T stangetje wat van t pedaal naar de schakelas loopt kun je langer en korter maken.
Let wel een kant is rechte draad de andere kant linkse draad!

Als t pedaaltje omhoog moet moet t stangetje langer worden.
 
Weet iemand hoe je het schakelpedaal in hoogte kan verstellen?
Heb nieuwe laarzen gekocht en nu past de neus/wreef van mijn laars niet zo goed onder het pedaal bij het opschakelen.

Het pedaal moet dus iets omhoog.

Dank je wel voor je antwoord.
Op het punt waar het schakelpedaal aan het frame zit, zag ik namelijk ook een inbus (gat).
Dacht, ga het eerst maar even aan iemand vragen, voordat ik het verkeerde los haal.
 
Dank je wel voor je antwoord.
Op het punt waar het schakelpedaal aan het frame zit, zag ik namelijk ook een inbus (gat).
Dacht, ga het eerst maar even aan iemand vragen, voordat ik het verkeerde los haal.

Die kun je wel loshalen maar dan valt t schakelmechanisme eraf, daar draait t geheel alleen.

Het asje wat tussen de schakelas en die imbus die je bedoelt die kun je afstellen.
Beide moertjes die het stangetje borgen moet je dezelfde kant op draaien omdat de een linkse draad is en de andere rechtse draad.
Als je de moertjes los hebt kun je het asje verdraaien en let dan maar is op je pedaaltje die gaat dan omhoog of omlaag, als je het asje langer of korter maakt.

Hoop dat t niet te moeilijk te lezen is en een beetje te begrijpen.

Suc6! :)
 
Die kun je wel loshalen maar dan valt t schakelmechanisme eraf, daar draait t geheel alleen.

Het asje wat tussen de schakelas en die imbus die je bedoelt die kun je afstellen.
Beide moertjes die het stangetje borgen moet je dezelfde kant op draaien omdat de een linkse draad is en de andere rechtse draad.
Als je de moertjes los hebt kun je het asje verdraaien en let dan maar is op je pedaaltje die gaat dan omhoog of omlaag, als je het asje langer of korter maakt.

Hoop dat t niet te moeilijk te lezen is en een beetje te begrijpen.

Suc6! :)

Was je nog vergeten te bedanken, de uitleg was heel duidelijk.
Ik ben alleen een beetje lui geweest, zaterdag moest ik bij Goedhart Motoren zijn, gelijk even gevraag of ze tijd hadden om het schakelpedaal wat te verstellen.
Ik kon de motor gelijk in de werkplaats rijden en het werd voor mij geregeld.
Gratis service! Heb gelijk even mee gekeken met de monteur. Ben altijd wel tevreden met Goedhart Motoren.
 
Ik zat zo is te denken dat er hier ooit iemand is geweest die een aangepaste versnellingselector had gevonden via internet met een strakkere veer.
Daarmee zou je schakelweg een stuk korter worden, weer iemand hier iets van? :)
 
Ik zat zo is te denken dat er hier ooit iemand is geweest die een aangepaste versnellingselector had gevonden via internet met een strakkere veer.
Daarmee zou je schakelweg een stuk korter worden, weer iemand hier iets van? :)
het is mij onbekend iig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het originele lage ruitje en helemaal geen last van de wind, ben 1.90. Maar ik wil toch het lage MRA ruitje in het zwart, maar puur vanwege de poser factor ;)

Zit er ook aan te denken om de MRA sportruit aan te schaffen. Momenteel de MRA Touring met dat spoilertje. Ik kan verstellen wat ik wil maar het gebulder om de kop blijft.
Ga ik ook maar iets op de stepjes staan dan ben ik er vanaf. Lager ruitje lijkt mij dus de beste optie. Iemand hier een adresje voor de beste koop?
 
Als je wat langer bent moet je inderdaad een flinke schuurdeur van een ruit hebben. Of juist wat lager zodat het hoofd in de schone wind zit.

De prijzen van ruitjes scheelt over het algemeen niet zo heel erg veel of je die bij Jan, Piet of Klaas besteld. Loopt toch allemaal via hetzelfde kanaal. Gewoon een adres waar jij je goed bij voelt of die het opstuurt als je geen tijd hebt om er zelf op uit te gaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan