het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
In dat geval gewoon met weerstandjes werken. Moet bij b.v. een CBR 600 RR ook, heeft ook het relais geïntegreerd in het dash.
 
In dat geval gewoon met weerstandjes werken. Moet bij b.v. een CBR 600 RR ook, heeft ook het relais geïntegreerd in het dash.

Wij hebben weerstanden gebruikt. Heb even op het Tiger explorer forum gekeken. Daar zegt men dat het ook nog aan het type weerstanden kan liggen.

Ik heb er nu een paar besteld volgens het typenr dat daar aangegeven wordt.
 
Hallo Tiger rijders, ik heb een Tiger 955i op het oog en heb dit weekend een proefrit gemaakt. Heerlijk gereden, de Tiger deed goed zijn best. Nu viel me op dat hij bij gas dicht heerlijk begon te gorgelen. Klonk lekker, maar is dit normaal of een aandachtspunt? Bedankt alvast!
 
Hallo Tiger rijders, ik heb een Tiger 955i op het oog en heb dit weekend een proefrit gemaakt. Heerlijk gereden, de Tiger deed goed zijn best. Nu viel me op dat hij bij gas dicht heerlijk begon te gorgelen. Klonk lekker, maar is dit normaal of een aandachtspunt? Bedankt alvast!

Triumph doet bij gas los nog gewoon inspuiten (brandstof dus(wel minder als onder deellast))

Maar volledig normaal :+
 
Hallo, even een vraag.
Ik heb juist een nieuwe Tiger 1050 Sport met ABS met swingarm gekocht, het enige wat ik mis is een versnelling (gear) indicator.
Nu zou er een probleem zijn dat het niet zou werken op deze Sport met ABS
Heeft iemand van jullie zo een motor die dit heeft laten plaatsen en zo ja welk type en wat heb je hiervoor nog nodig, en werkt dit dan ook naar behoren.

Btway, mijn zadel dat Nopper heeft aangepast met een gelpad is zeer goed, maar dat zijn we gewoon van hem toch.
Bedankt
Tony
 
Hey TigerTony :W
Ik heb dan wel geen sport maar een Tiger 1050 SE.
Heb daar een Gipro gear indicator op gemaakt.
Zonder problemen. Heeft een passende stekker.
Plug and play dus.
Ik heb gekozen voor een groen display, volgende keer wordt dat dus gewoon rood.....
 
Bedankt Robse voor uw antwoord, er zou een probleem zijn met het snelheid signaal bij de types met ABS, dit zou op te lossen zijn maar ik weet niet hoe.
Je hebt verschillende types Gipro maar welke komt in aanmerking.
 
Ik heb ook ABS, Tiger is van 2012
Type van Gipro is de DS
Art.nr GPDS-T01-GR laatste letters staan voor kleur (Green)
Selecteer ik echter op de site van HealTech dan kom ik voor de Tiger Sport geen DS tegen....

GIpro DS-Series G1 - HealTech Electronics Ltd.

Zal dus ander type moeten worden.

Hé thanks, volgens uw weblink Search by bike: Triumph Tiger Sport, 2014 = Gipro X –type,
Part no: Gipro-X-RD + GPX-WSS.

Nogmaals bedankt, nu kan ik verder zoeken.
 
Even een breinbrekertje voor de wat meer technisch onderlegden hier. Onlangs heeft mijn Tiger 1050 z’n 20k beurt gehad en sindsdien gedraagt deze zich vervelend. De motor is inmiddels al terug geweest naar de dealer. Toen ik de monteur het probleem voorlegde keek hij me al wat wazig aan, want geen idee hoe dit zou kunnen komen. Na een paar uurtjes prutsen geen verbetering.

Wat is het geval: na (even) stationair of laag in de toeren lopen reageert de motor nogal abrupt bij weer gas geven.
Wanneer doet t zich voor: voornamelijk in stadsverkeer. Even gas dicht (bijv. omdat je twijfelt of dat die automobilist je wel heeft gezien) en daarna weer gas geven. Niet echt gevaarlijk maar het gebeurt ook in een bocht wanneer je even inhoudt omdat de vrachtwagen op de rechterbaan uitzwenkt en dan is t aanzienlijk minder leuk. Je krijgt dan wat ze bij een auto een klap in je rug noemen.
Ook voor een stoplicht zit er een aarzeling in. Inmiddels al een aantal maal gehad dat de motor afsloeg omdat het gas niet direct reageert en dat heb ik in de afgelopen 7 jaar Tiger rijden nog nooit gehad. Niet op de vorige, niet op deze -tot aan de beurt- en niet op de vervangende die ik mee had tijdens de beurt.
Het gevoel is dus alsof de gasklep blijft hangen en vervolgens open schiet (dit is het niet maar zo voelt t). Overigens is in de gashandle ook niks vreemds te voelen, die gaat as smooth as ever.

Het is voornamelijk in het lagere toerengebied. Bij het oprijden van een klaverblad vanaf de rijksweg merk ik eigenlijk niets. Het is dus niet het “gewone” aan/uit effect waar een Tiger lichtjes last van heeft.

Mocht iemand een idee hebben wat t zou kunnen zijn dan hoor ik t graag.
 
Wat hebben ze met de beurt gedaan? Met andere worden wat is er vervangen? Luchtfilter, mapping, bougies? Hebben ze aan de afstelling van de gasklephuizen gezeten?
 
Effe bon erbij. Naast olie en oliefilter alleen luchtfilter en bougies vervangen, gasklep balans afgesteld, klepspeling gecontroleerd, afstellen niet nodig, remvloeistof vervangen, remmen schoongemaakt en dat was t.
Mapping niet veranderd. Bij t tweede bezoek wel maar klacht bleef t zelfde.
 
Laatst bewerkt:
Goede vraag! Als ik de verkoper mag geloven werken ze uitsluitend met originele onderdelen. Zou ik dus moeten checken of dat ook idd het geval is. Zou dat t verschil kunnen maken?

Is ie makkelijk bereikbaar dat je weet? Ben niet echt t type sleutelaar :')
 
Goede vraag! Als ik de verkoper mag geloven werken ze uitsluitend met originele onderdelen. Zou ik dus moeten checken of dat ook idd het geval is. Zou dat t verschil kunnen maken?

Is ie makkelijk bereikbaar dat je weet? Ben niet echt t type sleutelaar :')
is wel te doen maar tank moet eraf
vervelend voor je man is wel raar als er orginele onderdelen zijn gebruikt
 
Inmiddels staat vast: origineel luchtfilter.
En behalve de logica dat dit één van de vervangen onderdelen is en daardoor wellicht de oorzaak van het probleem kom ik niet echt. Of is dit, nu het een originele blijkt te zijn, als mogelijke oorzaak uitgesloten?
 
Inmiddels staat vast: origineel luchtfilter.
En behalve de logica dat dit één van de vervangen onderdelen is en daardoor wellicht de oorzaak van het probleem kom ik niet echt. Of is dit, nu het een originele blijkt te zijn, als mogelijke oorzaak uitgesloten?

Na dat je het gas opendraaid en dat de motor inhoud, daarna geeft hij een stoot geeft alsof je de koppeling laat schieten (zo omschrijf je je probleem). Heeft de motor dan wel zijn volledige vermogen of prutteld hij dan weg?
 
Na dat je het gas opendraaid en dat de motor inhoud, daarna geeft hij een stoot geeft alsof je de koppeling laat schieten (zo omschrijf je je probleem). Heeft de motor dan wel zijn volledige vermogen of prutteld hij dan weg?

MM dat heb ik ook wel eens met de Tiger. Maar dan altijd met koude motor. Als de motor warm is dan is het weg. Daarom voor mij geen probleem.
 
Na dat je het gas opendraaid en dat de motor inhoud, daarna geeft hij een stoot geeft alsof je de koppeling laat schieten (zo omschrijf je je probleem). Heeft de motor dan wel zijn volledige vermogen of prutteld hij dan weg?
Dat is idd het geval. En dan eigenlijk alleen in de lage toeren. Dat maakt t ook zo hinderlijk want dat betekent dat het zich doorgaans voordoet op drukke kruisingen, bij file-rijden e.d.
En zowel koud als warm.
Verder loopt de motor prima. Stottert niet, houdt niet in, niks.
 
Dat is idd het geval. En dan eigenlijk alleen in de lage toeren. Dat maakt t ook zo hinderlijk want dat betekent dat het zich doorgaans voordoet op drukke kruisingen, bij file-rijden e.d.
En zowel koud als warm.
Verder loopt de motor prima. Stottert niet, houdt niet in, niks.

Hebben ze bij de zaak de bougies al een keer vervangen, na de beurt dan?

Dat is zowat het enige onderdeel wat problemen kan geven.

Heb het vaker meegemaakt dat een nieuwe bougie net niet lekker meeloopt.
Is een begin, anders zou ik bij de synchronisatie van de gaskleppen beginnen.

De zaak waar je hem heenbracht trouwens is dat een Triumph dealer?
En van welk bouwjaar is je Tiger?
 
Hebben ze bij de zaak de bougies al een keer vervangen, na de beurt dan?

Dat is zowat het enige onderdeel wat problemen kan geven.

Heb het vaker meegemaakt dat een nieuwe bougie net niet lekker meeloopt.
Is een begin, anders zou ik bij de synchronisatie van de gaskleppen beginnen.
Na de beurt nog niet vervangen. Zal dat ook meenemen wanneer ie over 1,5 week weer terug gaat.
De zaak waar je hem heenbracht trouwens is dat een Triumph dealer?
:Y En t is ook nog eens t enige merk dat ze voeren
En van welk bouwjaar is je Tiger?
2011
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan