het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tekening heb ik zelf gemaakt.
Ik rijd al jaren met motoren met aanhanger.
Trekhaak zit meestal aan het afgeveerde gedeelte.
Ben ook al vaak in Duitsland geweest met de aanhangers, je mag daar inderdaad maar 60km/uur met de aanhanger maar deze regeling komt nog uit de tijd dat ze met paard en wagen reden.
Ik ga er echt geen 80 kilo in gooien.
Uiteraard komt er een witte kentekenplaat op.

[afbeelding]
Met deze combinatie ben ik in St. Tropez geweest zonder problemen.


Andere tijden zo te zien aan zowel de mode als het kind middenop...

Maar houd je er wel rekening mee dat de veerweg van de tiger een stuk groter is dan die van een R65? Bij volledige invering wil je niet dat het frame van de aanhanger ineens op de grond hangt.
 
Kentekenplaat en knipperlicht beugels zijn klaar.
De kruiskoppeling komt op de vier gaten boven m'n kentekenplaat te zitten.
Zonder aanhanger aanhanger achter de motor is dit wat je ziet.

full


full
 
Mensen..ff een vraagje.
Ik heb led lampen gekocht voor in de tiger 1050.
Ik heb ook zo'n dubbele koplamp module zodat beide lampen branden.
Alleeeeeeen

Zitten er de led lampen een soort verdikking opt einde. Vanwege led..
Maar nu passen did zwarte kapjes voor over de achterkant van de lampen niet meer. Omdat de ledlampen langer zijn zeg maar...iemand anders ook dit probleel gehad? Zoja..hoe opgelost???
 
Mensen..ff een vraagje.
Ik heb led lampen gekocht voor in de tiger 1050.
Ik heb ook zo'n dubbele koplamp module zodat beide lampen branden.
Alleeeeeeen

Zitten er de led lampen een soort verdikking opt einde. Vanwege led..
Maar nu passen did zwarte kapjes voor over de achterkant van de lampen niet meer. Omdat de ledlampen langer zijn zeg maar...iemand anders ook dit probleel gehad? Zoja..hoe opgelost???

Uitsparing (gaatje) maken aan achterzijde zwarte kapjes?
 
Mijn eigen Tiger heeft zo goed als 5000km gereden, dus de achterband heeft enige slijtage.
Verschil zal er dus wel zijn, dunkt mij...

Gistermiddag op de demo dealer Tiger met iets meer als 700km gereden.
Met nauwlijks banden slijtage rijd deze beduidend stabieler als met zo'n 4500km op de teller.
Net als mijn kennismakings rit met de motor en de eerste kmters op mijn nieuwe eigen Tiger.
De motor en/of banden of de combinatie is blijkbaar erg gevoelig voor, zelfs een beetje, slijtage.
Wel dien je gevoelig te zijn voor dit gedrag, volgens dealer zijn er lui die vrijwel niets voelen.....
Zit niets anders op dan de originele te vervangen (voor Dunlop roadsmart III ?)
 
Gistermiddag op de demo dealer Tiger met iets meer als 700km gereden.
Met nauwlijks banden slijtage rijd deze beduidend stabieler als met zo'n 4500km op de teller.
Net als mijn kennismakings rit met de motor en de eerste kmters op mijn nieuwe eigen Tiger.
De motor en/of banden of de combinatie is blijkbaar erg gevoelig voor, zelfs een beetje, slijtage.
Wel dien je gevoelig te zijn voor dit gedrag, volgens dealer zijn er lui die vrijwel niets voelen.....
Zit niets anders op dan de originele te vervangen (voor Dunlop roadsmart III ?)

Hoi, ik had op mijn Tiger Sport 2013 ook problemen met de banden. Daar zaten Pirelli Angel en later Angel GT op. Deze vertoonde een raar slijtage patroon, waardoor met het insturen de kont bewoog. Later 2x een setje Roadattack gehad, erg tevreden over. Maar aangezien ik een woonwerkrijder ben, toch maar een setje PP4 gemonteerd Daar doe ik nu al 20k op. Banden keuzes is persoonlijk. Maar heb er al wat versleten. Voor mij nu de PP4 omdat ik jaarrond rij met ook het nodige nat. Voor gewoon sportief rijden ging ik voor de road attack aangezien de PP4 bij wat sportiever rijden wat begint te smeren.
 
Nee ik heb geen gaatjes in de achterkant gemaakt. 1 kapje kon ik wel terugplaatsen (groot licht)even de ring weghalen waardoor ik precies genoeg ruimte had in het kapje (even zelf een beugeltje gemaakt voor de lamp op zijn plek te houden.
Voor het *normale* licht heb ik een ander kapje moeten maken. Het ziet er een beetje anders uit maargoed. Ik heb wel led lampen;) morgenochtend even kijken hoe het lichtbeeld is (op mijn werk in de loods zag het er goed en fel uit in het donker)
 
Nee ik heb geen gaatjes in de achterkant gemaakt. 1 kapje kon ik wel terugplaatsen (groot licht)even de ring weghalen waardoor ik precies genoeg ruimte had in het kapje (even zelf een beugeltje gemaakt voor de lamp op zijn plek te houden.
Voor het *normale* licht heb ik een ander kapje moeten maken. Het ziet er een beetje anders uit maargoed. Ik heb wel led lampen;) morgenochtend even kijken hoe het lichtbeeld is (op mijn werk in de loods zag het er goed en fel uit in het donker)

Ik heb op een ander forum wel eens gelezen dat ze een soort opzetring printen met een 3d printer. Die zet je tussen het oorspronkelijke kapje en de koplampunit met niets langere schroefjes dan gebruikelijk. Zie je weinig van.
 
Ow das idd wel mooi. Maja. Ik ken niemand met zo'n printer en ik heb er helaas ook geen 1... man man... daar zou ik zoooo veel ideeën voor hebben;)
 
Ik heb het niet opgegeven hoor.
Ik heb nu een h7 en h9/h11 led lamp op mijn tiger zitten.
Lichtopbrengst is niet helemaal wat ik verwachte maar iig een stuk beter en het staat een stuk beter.

Maar ik moest van elke lamp een set bestellen.
Dus 2 h7 en 2 h11.
Nu dus 1 van elk over... en led gaat mijn tijd wel mee ;)

Ik heb al een kapje gemaakt op mijn werk van een ventilatie pijp. Beetje netjes afgewerkt en klaar.
 
En ja met dubbel tronics werkt led goed.
Xenon kan niet met dat kastje vanwege het opstarten. Met zo'n kastje geeft hik 40% stroom aan grootlicht. De balast van xenon moet 100% hebben anders gaat hij niet aan.
Maar met led werkt toppie
 
Mooi project.
Gaat zo iets niet stuiteren achter je motor?

Je kunt het beste niet met een lege aanhanger rijden.
Een tweewieler stuiterd eerder dan een éénwieler.
M'n tweewieler heb ik wel eens onder 45 graden zien staan in m'n spiegel.
Dat was op een weg met flinke spoorvorming waardoor de aanhanger een eigen leven ging lijden.
Met een éénwieler ben ik al eens zonder problemen in St. Tropez geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan