het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een rekenvoorbeeldje:

Een band wordt nieuw op de velg gelegd. Dan zit er 1 bar lucht in, met 78% stikstof. Ga je nu bijvullen naar 2.9 bar (achterband Tiger), dan zit er nog steeds 78% stikstof in. Ga je bijvullen met 98% stikstof (dat is wat er als stikstofvulling verkocht wordt) zit er na bijvullen 91% stikstof in

Dus voor die extra 13 procentpunt betaal je.

Dit rekensommetje klopt volgens mij niet.
Als je een band er omlegd zit er lucht met 78% stikstof in.
De 2,9 Bar die je er in pompt is het drukverschil van de huidige luchtdruk en de 2,9 Bar.
Vul je dus bij met 98% stikstof dan zit er dus 1 deel lucht in met 78% stikstof en 2,9 deel met 98% stikstof dan kom je uit op 94% stikstof.
 
Hoe je ook rekent of doet, er is nog nooit bewezen dat vullen met iets anders dan "gewone" lucht ook maar iets bijdraagt bij auto's of motoren. De enige bijdragen zit tussen je oren en in iemand anders portemonnee.

Je kunt dat geld voor speciale vullingen beter sparen voor nuttige accessoires
 
Dit rekensommetje klopt volgens mij niet.
Als je een band er omlegd zit er lucht met 78% stikstof in.
De 2,9 Bar die je er in pompt is het drukverschil van de huidige luchtdruk en de 2,9 Bar.
Vul je dus bij met 98% stikstof dan zit er dus 1 deel lucht in met 78% stikstof en 2,9 deel met 98% stikstof dan kom je uit op 94% stikstof.

Helemaal gelijk, mijn fout. En hoe vaak moet je bijpompen met lucht voordat je ook aan die 94% zit? 3 keer?
 
Yep,
En als het gedaan wordt om de groene ventieldopjes :? |( |(
Die kun je ook los kopen. :Y

Haha :)
Van "nuttige" accessoires gesproken, ik heb inmiddels al heel wat kilometers afgemaald met het nieuwe tpms systeem van Tyreboy. Eenvoudig, klein, gemakkelijk te monteren, en doet zijn ding perfect.
De bandendruk weergave komt precies overeen met die van van mijn bandenboer :Y
 
Plas olie onder de voorvork -O-
Mooi revisie klusje voor deze winter...
Gelijk maar Hyperpro veertjes erin.

Iemand ervaring met dit type voorpote reviseren of tips (model 2007)?
 
Zal mij eerst even voorstellen. Arjen is de naam en ik heb een 2008 witte 1050 tiger. Heb laatst de vering bij HK suspension laten "doen". In de voorvork zwaardere veren met een Andreani piston kit en SKF low friction seals. Top! kan ik van harte aanbevelen. Highspeed demping is veel beter (lees minder) en low speed is nu veel beter instelbaar. Vork spreekt bijzonder fijn aan nu. HK polijst de poten ook en zet alles weer fijn in elkaar. Wellicht ook het moment om de achterveer aan te passen. Daar moet eigenlijk ook een strakker veertje op om in balans te blijven met voor. De standaard voor en achterveer zijn veel te slap. Voor heb ik er 9 kg in en achter 13,nogwat. De schokbreker was ook wel aardig versleten. De demping stond al op zijn strakst en was nog te slap. De geleidingbus was echt versleten. (35000 km) tevens het shimpakket aan laten passen. Hele motor heeft een bijzonder fijne balans nu. Jammer dat Triumph dat niet direct goed voor elkaar heeft... Totale kosten ca € 800,=
 
Plas olie onder de voorvork -O-
Mooi revisie klusje voor deze winter...
Gelijk maar Hyperpro veertjes erin.

Iemand ervaring met dit type voorpote reviseren of tips (model 2007)?

Idd die skf pootlikkers Erin rammen minder weerstand en betere kwaliteit

Ik heb complete gebeuren bij hyperpro laten doen tegen de 750 piek aan progr voorveren met complete instel schokker achter geld dik waard
 
Einde van dit jaar gaat bij ons de Euro 95 er uit en wordt vervangen door benzine met een hoger ethanolgehalte.
Op het forum Tiger1050.com lees ik regelmatig berichten van Amerikaanse Tigers die ernstige problemen hebben met de Amerikaanse benzine, die al een hoger ethanolgehalte heeft, speciaal voor de 2007/08 modellen.
Heeft iemand een idee, hoe dat voor onze Tigers is? Geen probleem, of liever overschakelen naar Ron98?
 
Laatst bewerkt:
Einde van dit jaar gaat bij ons de Euro 95 er uit en wordt vervangen door benzine met een hoger ethanolgehalte.
Op het forum Tiger1050.com lees ik regelmatig berichten van Amerikaanse Tigers die ernstige problemen hebben met de Amerikaanse benzine, die al een hoger ethanolgehalte heeft, speciaal voor de 2007/08 modellen.
Heeft iemand een idee, hoe dat voor onze Tigers is? Geen probleem, of liever overschakelen naar Ron98?

Hier nooit geen problemen gehad. :N
Tank vol benzine, en in het voorjaar voordat hij de eerste keer gestart wordt, ff flink schommelen en schudden om de boel weer goed te mengen => starten en rijden :]
 
Einde van dit jaar gaat bij ons de Euro 95 er uit en wordt vervangen door benzine met een hoger ethanolgehalte.
Op het forum Tiger1050.com lees ik regelmatig berichten van Amerikaanse Tigers die ernstige problemen hebben met de Amerikaanse benzine, die al een hoger ethanolgehalte heeft, speciaal voor de 2007/08 modellen.
Heeft iemand een idee, hoe dat voor onze Tigers is? Geen probleem, of liever overschakelen naar Ron98?

Ethanol kan idd bij ,,oudere,,autos en motoren rubbers in het brandstofsysteem aantasten.
Ik dacht dat er nu ook al 5% ethanol bij de euro95 gemengd zat,en dat dit in 2017 naar 10% stijgt.

In de winter/pekel periode gaat de tank van de motor uit voorzorg,wel vol met bp ultimate.
Dat is zon beetje de beste benzine die er in nederland aan de pomp te krijgen is.
Zelfs mn 50cc oldtimercrosser liep er zonder te pingelen op.
 
Blijkbaar klopt dat "oudere" niet echt. Ik was net bij mijn Triumphdealer, en die vertelde me dat hij bij Tiger Explorers, die toch echt wel recent zijn, had vastgesteld dat ook daar de rubbers aangetast werden.
 
Vandaag m'n uitlaten uitgelaten dus een uitlaatuitlaatservice.
Even een rondje strand gedaan, het was lekker weer om even te toeren.
Aanhanger moest ik er nog even bij shoppen want de bak staat nog bij de spuiter.

full
 
Laatst bewerkt:
De bak is mooi Triumph Caspian Blue.
Nu moet de verf nog even uitharden en dan kunnen de stickers er op en komt er nog een laklaag overheen.
Daarna kan de heleboel in elkaar worden gezet.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan