het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook nog een origineel zadel liggen van de Tiger. Al paar keer te koop aangeboden, geen reactie. Gaat anders naar de stort, maar misschien kan ik iemand nog blij maken er mee. Gratis af te halen dus ;) Ruit ook.

2j1k61d.jpg


2jdetjc.jpg


2nw05ue.jpg
 
Laatst bewerkt:
De originele verlichting op een Tiger van 2007 is, om het vriendelijk te houden, matig te noemen.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de "gewone" H7 door de Osram H7 nightbreaker unlimited, en/of het vervangen van de stadslichtjes door T10 Cree Leds?
 
De originele verlichting op een Tiger van 2007 is, om het vriendelijk te houden, matig te noemen.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de "gewone" H7 door de Osram H7 nightbreaker unlimited, en/of het vervangen van de stadslichtjes door T10 Cree Leds?

Geen ervaring met de Osram, wel met Philips. Maar ik zit te denken over een lampje van Hilox.eu. Dit zijn H7 vervangingslampen die wel zouden moeten passen en die aanzienlijk meer licht afgeven dan gewone H7 lampen.

Helaas kosten ze toch nog behoorlijk wat om uit te testen. Daarbij ben ik niet zeker of ze passen, want er moet bijna 5 cm achter de lamp vrij zijn... Dus dan zou de dop verlengd moeten worden.

Dezelfde site biedt ook T10 leds aan voor de stadslichtjes, maar dat lijkt me alleen zinvol als je de H7 lamp ook vervangt (en wellicht het grootlicht ook).

Ik heb zelf een set halogeen mistlampen aan de valbeugels hangen, die ik vanaf het stuur in serie of parallel kan schakelen. In serie branden ze op +/- 25% en dan geven ze net voldoende licht om op te vallen, maar niet vervelend te zijn.
 
Ik heb op mijn tiger een module zitten zodat allebei de lampen branden.
Ik heb verschillende lampen geprobeerd blue vision osram etc. Helpt allemaal maar zeer matig.
Xenon kon ik er niet inzetten doordat ik die dubbellicht module erop heb zitten.
Ik heb nu led lampen erin zitten. Led h7 en led h9/h11. Ook heb ik de stadslampjes vervangen door led.
Ik heb idd wel een andere dop moeten maken voor de h7 lamp aangezien de vitting langer is dan origineel.
Ik heb nu wel een bak met licht.
Ook heb ik led spots op mijn valbeugels gemonteerd. Ik ben nu zeker zichtbaar en ik zie ook genoeg. Meer is er helaas niet uit te halen. De originele koplampunit van de tiger is gewoon dramatisch. Je kan deze vervangen door het nieuwste model maar dat kost een berg geld.
Ik heb al mijn led lampen van Aliexpress. I know. China spul... maar tot nu toe niks op aan te merken!
 
De originele verlichting op een Tiger van 2007 is, om het vriendelijk te houden, matig te noemen.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de "gewone" H7 door de Osram H7 nightbreaker unlimited, en/of het vervangen van de stadslichtjes door T10 Cree Leds?

Stadslicht ook cree LED's, *O*
Dimlicht H7 Xenon, made in China => werkt goed en veel licht. *O*
In het groot licht zit nog steeds de halogeen, temeer omdat Xenon in groot licht toch amper een keer brandt, en voordat hij op sterkte is, moet het al weer uit. -O-
(Trouwens in Frankrijk verboden om er Xenon in te hebben als het niet origineel erin zit, in de praktijk geen probleem mee gehad afgelopen herfst. :N
 
Xenon geeft een heel ander lichtbeeld dan halogeen, vandaar dat het ook verboden is in veel landen. Ook in Nederland moet je verlichting het juiste lichtbeeld hebben, alleen wordt het nooit gecontroleerd (bij de auto wel, bij de APK).

Goedkope China leds hebben hetzelfde probleem. Die verspreiden het licht naar alle kanten en daar is de reflector niet op ontworpen. Volgens de site zou dit met de hilox lampen niet zo zijn (er zijn ook andere merken die hetzelfde claimen overigens).

Ik zou het graag een keer zien, maar het is wat prijzig om gewoon eens uit te proberen.
 
Xenon geeft een heel ander lichtbeeld dan halogeen, vandaar dat het ook verboden is in veel landen. Ook in Nederland moet je verlichting het juiste lichtbeeld hebben, alleen wordt het nooit gecontroleerd (bij de auto wel, bij de APK).

Goedkope China leds hebben hetzelfde probleem. Die verspreiden het licht naar alle kanten en daar is de reflector niet op ontworpen.

Het lichtbeeld is bij de Tiger, iig de eerste serie 1050 met de "bolle lens" gewoon goed , en zoals het hoort. *O* :Y
Dit komt omdat er een reflectieplaat in zit welke het licht maar op 1 manier door laat. :Y
Bij de 2e generatie zal dit wellicht tot problemen kunnen lijden, omdat hier een "ouderwetse" reflector spiegel rondom de lamp zit, waardoor je bij een andere positie van de lamp ook een ander/verkeerd lichtbeeld krijgt.
Alleen is de mijne van origine op Engels kenteken geweest :/ , vandaar dat ik de reflectieplaat in de lens heb omgedraaid, wat trouwens niets voorstelt. :N
 
De stadslichtjes net vervangen door Cree leds. Een opmerkelijk verschil, en past perfect.

Helaas daarna vastgesteld toen ik mijn motor wilde starten, er een grote metaalklinkende knal kwam, en er verder niets gebeurde. De startmotor draait rond, maar pakt niet op.
De startmotor was al een tijdje vrij luid. Voor zover ik het nu kan inschatten vrees ik dat mijn starterkrans de geest heeft gegeven.

Heeft iemand dit al eens gehad, en heeft iemand een gebruikte liggen, toevallig?
 
Als je voor Xenon gaat kan dit ook een leuk setje zijn: Xenon voor Triumph Tiger 1050 / Daytona 675 | Retrofitlab.com

Heeft iemand hier dat al eens geprobeerd? Het lastigst lijkt me om de lamp te splitsen, want het glas moet er helemaal uit.
Zo'n set heb ik nog liggen (al meer dan een jaar :$ )
Splitsen ging wel goed,had met een profesionele hete luchtföhn alles goed verhit en met een beetje goede wil en een paar vloeken kreeg ik ze van elkaar af.
Ik had wel een extra behuizing gekocht om dit project te doen.
 
De stadslichtjes net vervangen door Cree leds. Een opmerkelijk verschil, en past perfect.

Helaas daarna vastgesteld toen ik mijn motor wilde starten, er een grote metaalklinkende knal kwam, en er verder niets gebeurde. De startmotor draait rond, maar pakt niet op.
De startmotor was al een tijdje vrij luid. Voor zover ik het nu kan inschatten vrees ik dat mijn starterkrans de geest heeft gegeven.

Heeft iemand dit al eens gehad, en heeft iemand een gebruikte liggen, toevallig?

Draai hem eerst maar eens open.
Vaak werkt dit met een vrijloop. Ik heb het bij mijn vorige motor ook gehad, Bandit1200, 2 dagen nadat ik hem gekocht had |( B|
Bleek alleen de centrale moer op de krukas te zijn los gelopen :t , dus dat viel wel mee *O*
 
Ebay.co.uk.
Wanneer je een beetje kijkt vind je een verkoper die in Engeland zit. Moet je niet eeuwig wachten
Ik heb ze hier gekocht: lightec-autostyle-ltd

Oké, ze zijn besteld.
Er staat ook vaak Canbus bij dit type lampjes, wat is daar anders aan?
 
Laatst bewerkt:
Beste mede Triumph rijders. Ik heb nog wat prachtig spul voor de Tiger 1050 liggen welke tegen leuke bedragen weg mogen!

CNC Gefreesde GSG Mototechnik valsliders.

tr-tiger1050-018.jpg


tr-tiger1050-024.jpg


Mogen voor een leuk bod weg :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan