het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een palmer kit besteld voor het windscherm (http://s410372035.initial-website.co.uk/accessories/select-bike-k-z/triumph-tiger-1050/).

Meteen ook een mooi plekje voor de navigatie...
 
Ik heb het ook gehad, maar het was voor mij geen verbetering
 
Heb er uiteindelijk de navigatiesteun van over gehouden
 
Stabiel zat het wel,zit gewoon goed vast.Maar ik bleef turbelentie houden rond de helm houden,daarom heb ik het weer verwijder
 
Zo, nog wat aan het knutselen geweest met stickervel om o.a. de gaten van de ruit af te dekken omdat ik vanaf komend seizoen wss ga rijden zonder ruit, en dan de gaten van de ruit niet zo charmant zijn om te zien. :N -O-

Als de ruit er alsnog op zou komen, kan het nog probleemloos :Y , zonder dat het "lelijk' word :/
full
 
Ik heb dit ook willen bestellen, maar een Engelse kennis raadde het nogal af, wegens niet stabiel. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Er zijn twee steunen bijgekomen die, als je de originele ruit gebruikt, de steun vastmaken aan de binnenkant kuip. Dat zou voor zover ik gelezen heb stevig genoeg moeten zijn.

We gaan het meemaken.
 
Er zijn twee steunen bijgekomen die, als je de originele ruit gebruikt, de steun vastmaken aan de binnenkant kuip. Dat zou voor zover ik gelezen heb stevig genoeg moeten zijn.

We gaan het meemaken.

Zijn dat diezelfde steunen die al aanbevolen werden voor gebruik bij een hogere ruit?
Ik heb nog getwijfeld, maar ben uiteindelijk voor een Xcreen tour gegaan. Was even zoeken naar de juiste instelling, maar werkt voor mijn 1.91m perfect.
 
Die steunen inderdaad.

De Xcreen tour werkt inderdaad voor lange personen goed, omdat je hetzelfde effect hebt, maar dan hoger op de ruit. Ik bel alleen niet zo lang (1.76)

Ik hoop dus een beetje dat ik, door het scherm in zijn geheel te verhogen hetzelfde effect krijg als de Xcreen, maar dan lager (dichter bij het zadel).

Met Xcreen merk ik dat het heel stil is, als ik ga staan (dat houd je (ik) alleen niet de hele dag vol :+)
 
Hallo, jullie advies gevraagd.

Ik ga mijn voorvorkkeerringen vervangen en ff in het wphb gekeken maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Welke olie gebruiken jullie, dikte?
Hoeveel hebben jullie er in gedaan en welke luchtkamer hebben jullie aangehouden? Wphb zegt 30mm inclusief veer. Lijkt mij heel weinig?

Graag jullie ervaringen

Edit:
Mpartz
Wilbers:
Hoogte luchtkamer: 120mm*
Type: Progressieve vering
Opmerking fabrikant: For standard Lengte and Verlaging max. 25 mm
Let op: wordt geleverd zonder olie. Zie artikel hieronder om deze te mee te bestellen met de viscositeit zoals aangegeven.

* = De luchtkamer wordt gemeten met de voorvork volledig ingeveerd en zonder voorvorkveren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Van het weekend trotse eigenaar geworden van een witte tiger 800 uit 2011.
Wat een geweldige machine!
Ik zal snel even wat plaatjes schieten.

Groeten
Len
 
Hey mensen
Ff vraagie.
Ik heb een tiger 1050 uit 2007.
Nu zie ik vaak tigers voorbij komen met een ander stuur en met stuurrisers o.i.d
Nu wil ik mijn originele stuur behouden maar ik zou wel van die stuur verhogers o.i.d willen. Wie weet hoe of wat en waar en hoe je die dingen noemt?
Alvast bedankt.
Gr michael
 
Hallo, jullie advies gevraagd.

Ik ga mijn voorvorkkeerringen vervangen en ff in het wphb gekeken maar het is mij niet helemaal duidelijk.
Welke olie gebruiken jullie, dikte?
Hoeveel hebben jullie er in gedaan en welke luchtkamer hebben jullie aangehouden? Wphb zegt 30mm inclusief veer. Lijkt mij heel weinig?

Graag jullie ervaringen

Edit:
Mpartz
Wilbers:
Hoogte luchtkamer: 120mm*
Type: Progressieve vering
Opmerking fabrikant: For standard Lengte and Verlaging max. 25 mm
Let op: wordt geleverd zonder olie. Zie artikel hieronder om deze te mee te bestellen met de viscositeit zoals aangegeven.

* = De luchtkamer wordt gemeten met de voorvork volledig ingeveerd en zonder voorvorkveren.



Beste ik heb de voorvering vervangen afgelopen winter door wilbers en liep tegen hetzelfde probleem op , na contact te hebben gehad met wilbers duitsland adviseerde deze mij ook de aangegeven 3 cm luchtkamer.
 
Hendig!!! Thanx en is het standaart stuur dan 22mm dik? En hoe hoog raden jullie aan?
Tis van 20 tot 35mm verhoging.
En gaat dat goed met de kabels etc? Kwa lengte
 
Ik heb origenele hogere Triumph risers en een origineel zwart Triumph stuur. Geen
Probleem met de kabels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan