het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Draai hem eerst maar eens open.
Vaak werkt dit met een vrijloop. Ik heb het bij mijn vorige motor ook gehad, Bandit1200, 2 dagen nadat ik hem gekocht had |( B|
Bleek alleen de centrale moer op de krukas te zijn los gelopen :t , dus dat viel wel mee *O*

Helaas pindakaas. Verschillende tandwielen beschadigd, en die leuke jongens van Triumph verkopen wat ik nodig heb alleen als komplete "starterkit". Een hoop rommel ook in de olie, ds maar eerst eens alles aflaten en grondig spoelen , zodat zeker alle rommel eruit is.
 
Laatst bewerkt:
Beste ik heb de voorvering vervangen afgelopen winter door wilbers en liep tegen hetzelfde probleem op , na contact te hebben gehad met wilbers duitsland adviseerde deze mij ook de aangegeven 3 cm luchtkamer.

Dus 3cm incl. veer?
Komt dit misschien overeen met 12 cm zonder veer?
 


Helaas pindakaas. Verschillende tandwielen beschadigd, en die leuke jongens van Triumph verkopen wat ik nodig heb alleen als komplete "starterkit". Een hoop rommel ook in de olie, ds maar eerst eens alles aflaten en grondig spoelen , zodat zeker alle rommel eruit is.


Oooooooooooh, da's minder fraai. -O- :(
Is de startmotor blijven hangen o.i.d. :? :?
Onderdelen zijn natuurlijk ook niet voor een zacht prijsje bij Triumph :N -O-
 
Geen idee wat er misgelopen is. Ik heb op het Tiger1050.com forum wel meer opmerkingen over dezelfde problemen gelezen bij de 07/08 serie. De kits die ze nu verkopen zijn blijkbaar aangepast. Kosten wel 800 euro, alleen voor de kit.
Weten we weer waar we voor werken, toch.
 
Hallo iedereen, gisteren een testrit gedaan op de nieuwe Tiger sport. Wat een machine!!! De kans is groot dat ik binnenkort jullie rangen ga vervoegen ;-)
 
Geen idee wat er misgelopen is. Ik heb op het Tiger1050.com forum wel meer opmerkingen over dezelfde problemen gelezen bij de 07/08 serie. De kits die ze nu verkopen zijn blijkbaar aangepast. Kosten wel 800 euro, alleen voor de kit.
Weten we weer waar we voor werken, toch.


Ik heb de mijne net ook even open gemaakt :Y
Niet om te kijken of het starter tandwielenspul nog goed was, wat het wel was trouwens *O* *O* , maar omdat de lak los had gelaten op het Alu, en dit dus bij te spuiten :Y
Hebben ze dit na 2008 aangepast :?
Moet alleen ff nieuwe pakking bestellen :Y
 
Pootjes open en nieuw setje bij hyperpro besteld.
Olie zag er niet echt geweldig meer uit...

20170205_142921_zpsxhrklcbp.jpg
 
Zaterdag voor het eerst gereden met de Palmer ruit. Bevalt tot nu toe uitstekend. Een duidelijk verschil, zeker op de snelweg. Nu nog zoeken naar de beste afstelling, want er zijn 9 posities...
 
Bij dit koude weer verliest mijn accu wel heel snel aan capaciteit. Mijn dealer adviseert een Motobatt te plaatsen. Ik ken dit merk niet, de commentaren die ik erover terugvind wisselen nogal.
Heeft iemand ervaring met dit merk, of wat zou een beter alternatief zijn?
 
Laatst bewerkt:
Hoi BVM

Ik ken de motobatt wel,goede accu,ik heb deze in mijn vorige motor als vervangings accu gehad,had schijnbaar een hogere startcapaciteit meen ik me te herineren.
Goed rondkijken voor de laagste prijs loont!
 
Hoi de motobatt accu heeft geloof ik 4ah meer start vermogen hier zelf 3 weken geleden gemonteerd hij draait een stukje rapper rond.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn tiger1050 2010 een Arrow race demper (nieuwstaat) gemonteerd ik zou deze graag ruilen tegen een streetlegal dus met ce keurmerk iemand misschien interesse, ik rijdt hoofdzakelijk in duitsland zodoende.

ps de originele heb ik liggen
 
Laatst bewerkt:
Pootjes open en nieuw setje bij hyperpro besteld.
Olie zag er niet echt geweldig meer uit...

[afbeelding]

Ongevraagd advies: als je niks aan het shim pakket doet zou ik 5W in de poot met ingaande demping doen en 10W of 15W in de poot met uitgaande demping. Dat had ik voordat ik een andere pistonkit heb laten monteren en dat was al een stuk beter dan de standaard. De veren gaan de te stugge highspeed ingaande demping namelijk niet oplossen. En de keerringen zou ik SKF low friction bestellen. Dat is ook goed te merken. De vork spreekt dan beter aan met minder stick-slip.
 
Hallo mensen,
Sinds een jaar ben ik ook in het bezit van een triumph tiger... Ik ben nu toe aan mijn eerste berichtje aangezien ik eerst 3x 80 pagina's triumph tiger topic door moest lezen..

Goed, wie ben ik? Fred, 50 jaar oud en nu pas deze nieuwe passie ontdekt..
Ben begonnen met een witte 1050 uit 2009 die behoorlijk standaard was uitgevoerd. D'r zat alleen een scottoiler op. Verder vond ik het toch een nadeel dat de vorige eigenaar een wat kortere dame was, dus lager zadel en lagere vering. Ik ben 1.90 meter, en dat zit dan toch net ff minder. Komt nog bij dat mijn vrouw tegelijkertijd een zwarte tiger sport full ( maar dan ook echt full) options gekocht heeft waar ik gelijk gek op was. Zoiets wou ik ook, dus aan het rondkijken geweest.
Vandaag mijn nieuwe aanwinst gehaald: Een oranje tiger SE uit 2012 met alle opties die ik wilde..
Hyperpro veren, middenbok, handvatverwarming, versnellingindicator, originele kofferbakset, remus powercone und so weiter.
Super tevreden.

Binnenkort foto's!
 
Hallo mensen,
Sinds een jaar ben ik ook in het bezit van een triumph tiger... Ik ben nu toe aan mijn eerste berichtje aangezien ik eerst 3x 80 pagina's triumph tiger topic door moest lezen..

Goed, wie ben ik? Fred, 50 jaar oud en nu pas deze nieuwe passie ontdekt..
Ben begonnen met een witte 1050 uit 2009 die behoorlijk standaard was uitgevoerd. D'r zat alleen een scottoiler op. Verder vond ik het toch een nadeel dat de vorige eigenaar een wat kortere dame was, dus lager zadel en lagere vering. Ik ben 1.90 meter, en dat zit dan toch net ff minder. Komt nog bij dat mijn vrouw tegelijkertijd een zwarte tiger sport full ( maar dan ook echt full) options gekocht heeft waar ik gelijk gek op was. Zoiets wou ik ook, dus aan het rondkijken geweest.
Vandaag mijn nieuwe aanwinst gehaald: Een oranje tiger SE uit 2012 met alle opties die ik wilde..
Hyperpro veren, middenbok, handvatverwarming, versnellingindicator, originele kofferbakset, remus powercone und so weiter.
Super tevreden.

Binnenkort foto's!

Ook de bike van je dame erbij dan he!
 
Ongevraagd advies: als je niks aan het shim pakket doet zou ik 5W in de poot met ingaande demping doen en 10W of 15W in de poot met uitgaande demping. Dat had ik voordat ik een andere pistonkit heb laten monteren en dat was al een stuk beter dan de standaard. De veren gaan de te stugge highspeed ingaande demping namelijk niet oplossen. En de keerringen zou ik SKF low friction bestellen. Dat is ook goed te merken. De vork spreekt dan beter aan met minder stick-slip.


Bedankt voor het advies.
Volgens mij heb ik er van Hyperpro SAE15 bijgehad.
Toch raar bezuiniging van Triumph, dat ze er geen betere cartridge in gestopt hebben. Vervangende zijn wel erg duur.

Hoe ben je tot deze oliedikte gekomen, van een vering expert of zelf geprobeerd? Zomaar nieuwsgierig ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan