het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor het advies.
Volgens mij heb ik er van Hyperpro SAE15 bijgehad.
Toch raar bezuiniging van Triumph, dat ze er geen betere cartridge in gestopt hebben. Vervangende zijn wel erg duur.

Hoe ben je tot deze oliedikte gekomen, van een vering expert of zelf geprobeerd? Zomaar nieuwsgierig ;)

Had is op tiger1050.com gevonden. Was wel iets beter maar heb toch besloten het eens goed te doen. Andreani piston kit en zwaardere voorveren en low friction keerringen. Je kent het niet meer terug.
 
Had is op tiger1050.com gevonden. Was wel iets beter maar heb toch besloten het eens goed te doen. Andreani piston kit en zwaardere voorveren en low friction keerringen. Je kent het niet meer terug.

Zo... Gistere eerste test rit gemaakt met de hyperpro veertjes er in.
Groot verschil! Minder duiken met remmen maar vooral veel stabieler in de bochten.

Nu voel je wel veel duidelijker dat de achter schokbreker veel te soft is... -O-
Dat word weer ff sparen...
 
Zo... Gistere eerste test rit gemaakt met de hyperpro veertjes er in.
Groot verschil! Minder duiken met remmen maar vooral veel stabieler in de bochten.

Nu voel je wel veel duidelijker dat de achter schokbreker veel te soft is... -O-
Dat word weer ff sparen...

Bij mij zat er vóór en achter al Hyperpro veren in en op toen ik hem kocht :Y :t , dus ik weet niet wat "slecht veren/dempen" op de Tiger is :N , maar met de Hyperpro is hij heel goed, zowel solo als met duo. :t :] :]
 
Zo... Gistere eerste test rit gemaakt met de hyperpro veertjes er in.
Groot verschil! Minder duiken met remmen maar vooral veel stabieler in de bochten.

Nu voel je wel veel duidelijker dat de achter schokbreker veel te soft is... -O-
Dat word weer ff sparen...


Ik heb mijn tiger 1050 ingeruild. En heb nu een zgan Ohlins schokbreker te koop. Pm maar als je interesse hebt.
 
Nee idd beter is er niet. Die nieuwe Ohlins schokbreker is direct samen met de voorkant volledig aangepast door Robin van 1G. De fiets rijdt als een supersport.
Voorkant was volledig K-tech (pistons, shims, veren) Nog niet eerder zo'n fijne fiets gehad.
 
andere optie is gewoon alleen de achter veer te vervangen door hyperpro (dus geen complete schokbreker). Heb ik toen ook gedaan en dat dempt ook meer dan genoeg. Ben je ook klaar. Mocht je nog geen ervaring hebben met de Conti Roadattack 2 banden kan ik je die ook aanbevelen. Dan ken je de Tiger helemaal niet meer terug. :t Zo lichtvoetig heb je de motor nog nooit voelen rijden.
 
Die mening deel ik totaal niet. Want zelf had ik alle veren al reeds vervangen voor hyperpro zowel voor als achter, maar vond het nog een te soepel geveerd schommelschip :X Nu moet ik wel zeggen dat ik gewend was aan supersports zoals de daytona 675 enz.
 
Die mening deel ik totaal niet. Want zelf had ik alle veren al reeds vervangen voor hyperpro zowel voor als achter, maar vond het nog een te soepel geveerd schommelschip :X Nu moet ik wel zeggen dat ik gewend was aan supersports zoals de daytona 675 enz.

Ok apart, bij de mijne streetbox laten monteren dus achter complete schokker en voor dan de binnenveren. Fiets ligt nu toch echt strak op de weg. Jongen heeft hem dan ook super afgesteld
 
Op de vering van de tiger is door triumph wel bezuinigd helaas... Voor is de ingaande demping te hard. Op kleine hobbels krijg je al snel klappen in het stuur. Dat kun je niet helemaal oplossen met andere shims, daar moet een andere piston in met meer doorlaat (Andreani, K-tech of Racetech). En de veer is veel te slap. Mijn triumph ging spontaan in de ABS zonder dat ik echt hard in de remmen ging. Komt omdat de vork helemaal onderin zat bij remmen. Geen veerweg meer, dus als je dan een hobbeltje tegenkomt grijpt het ABS direct in. Achter was de schokbreker met 35000 km al versleten. De glijbus was al door de coating heen. De demping stond al op zijn strakst maar was nog niet genoeg. En wederom de veer te slap. Ook zonder iemand achterop sloeg de veer soms door. En ik ben gewoon maatje modaal....Ik heb gekozen voor een zwaardere veer en reviseren en shimmen van de originele demper. Dan houdt je ook de voorspanningsverstelling. Werkt nu prima. Voor en achter mooi in balans en spreekt ontzettend fijn aan. De tiger sport is al iets beter. Die staat wat strakker op de veertjes.
 
Ook hier mar FF een foto van de nieuwe aanwinst zetten. *D *O* *O*
full
 
Een motor van 16k aanbieden op MF zonder mogelijkheid tot proefrit is niet heel handig. Je krijgt dan gegarandeerd vragen...
 
Je noemt geen prijs, alleen 16k nieuwprijs en verwijst naar de dealer voor een proefrit op een andere fiets totdat de pekel is weggespoeld.

Er is al weken niet meer gestrooid...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan