het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.


Absoluut. Ik bijt volgende week de spits af met een paar dagen Cambridge. :)

In mei een weekje Harz ................ en deze zomer waarschijnlijk Zweden *D

Fijn :)

Ik heb nog een circuitdag...juni een week Italië...normaal nog een weekend Luxemburg met de vriendin en dan hier en daar nog een dagritje.
 
Mensen. Ik ben net wel een beetje geschrokken van de tiger.
Ik ben wezen kijken naar een tiger 800 en daar ook de inruilwaarde gehoord.
Mijn tiger 1050 is blauw. Komt uit 2007 met 42500km zonder abs.
Ik krijg er maar €3500,- voor terug.
Wel verdomde weinig vindt ik.
Hij is helemaal netjes zonder schade o.i.d.

Onderhoud is helemaal in orde. Niks op aan te merken afgezien de gebruikerssporen.

Stel ik me nu aan of is dit idd de harde werkelijkheid?
 
Mensen. Ik ben net wel een beetje geschrokken van de tiger.
Ik ben wezen kijken naar een tiger 800 en daar ook de inruilwaarde gehoord.
Mijn tiger 1050 is blauw. Komt uit 2007 met 42500km zonder abs.
Ik krijg er maar €3500,- voor terug.
Wel verdomde weinig vindt ik.
Hij is helemaal netjes zonder schade o.i.d.

Onderhoud is helemaal in orde. Niks op aan te merken afgezien de gebruikerssporen.

Stel ik me nu aan of is dit idd de harde werkelijkheid?


Tja, Molenaar wou in oktober ook niet meer geven bij inruil op nwe xsr900 denk dat het aardig de inruilwaarde is
 
Ik heb €4500,- gehad voor een 2008 (ook zonder ABS, met diverse extra's, goede banden, bijna nieuwe tandwielen en ketting) met 55000km in maart dit jaar, bij inruil op een tweedehands Explorer, en dat was in verhouding met de concurrentie een nette prijs.... Maar ja, jij als eigenaar bent altijd de enige die uiteindelijk beslist of je akkoord gaat met het voorstel, veel wijsheid toegewenst....!
 
Ik heb €4500,- gehad voor een 2008 (ook zonder ABS, met diverse extra's, goede banden, bijna nieuwe tandwielen en ketting) met 55000km in maart dit jaar, bij inruil op een tweedehands Explorer, en dat was in verhouding met de concurrentie een nette prijs.... Maar ja, jij als eigenaar bent altijd de enige die uiteindelijk beslist of je akkoord gaat met het voorstel, veel wijsheid toegewenst....!

Wat zijn de grote verschillen tussen de 1050 en de Explorer?
 
Ja. Ik beslis idd zelf wat ik ermee doe.
Ik ga maandag kijken met een maat voor een kawa versys. Voor hem een 650 voor mij een 1000. Kijken wat ik daar terug krijg voor mijn tiger.

En anders blijf ik nog doortokkelen. Als ik hem nou over 2 of 3 haar inlever. Dan zal de inruilwaarde wel hetzelfde blijven denk ik.
 
Dan zal de inruilwaarde wel hetzelfde blijven denk ik.
_O-
Als je gaat voor de nieuwe Versys dan heb je veel motor voor je geld. Vooral de Tourer versie. Veel completer dan een nieuwe Tiger(sport).
Ik heb mijn Tiger 1050 hier op ingeruild.
Geweldige machine die Versys 1000 :]
 
Laatst bewerkt:
Ja zou dan wel voor het nieuwe type versys gaan. Het ene laatste modelletje vink niet mooi met die koplamp.
Maar eerst ff goed nadenken wat ik zal doen.. de tiger is ook gewoon een goede motor...
 
Ik heb de nieuwe Tiger 1050 besteld na veel zoeken en proberen. De Versys was mij te lomp ten opzichte van de Tiger Sport. De afwerking staat ook op een hoger nivo dan de Kawa.

Als je gaat voor de nieuwe Versys dan heb je veel motor voor je geld.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Neem daarbij de pond die sinds vorig jaar 20% gedaald is betekend dat voor een Tiger meer mogelijkheden zijn tot handel dan een Japanner. Dus deze stelling gaat m.i. niet op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwe Tiger 1050 besteld na veel zoeken en proberen. De Versys was mij te lomp ten opzichte van de Tiger Sport. De afwerking staat ook op een hoger nivo dan de Kawa.Daar ben ik het dus niet mee eens. Neem daarbij de pond die sinds vorig jaar 20% gedaald is betekend dat voor een Tiger meer mogelijkheden zijn tot handel dan een Japanner. Dus deze stelling gaat m.i. niet op.


Is de prijs in NL dan ook 20% gedaald? Wacht ff dan ren ik naar de dealer :-)
 
Kawasaki
2 rij modi
4 standen tractioncontrole
Koffers
Bijnnentassen
Led mistlampen
Tankpads
Gearindicator
Handkappen
Middenbok
Smoke ruit
Wheellstriping
Radiatorcover
Akrapovic
€14.500,00
En de Tiger?
Ik heb een Tiger 1050 SE in 2012 nieuw gekocht. Heb nu dus sinds vorig jaar de nieuwe Versys 1000. Wat dat betreft denk ik ervaringsdeskunig te zijn als het gaat om een vergelijk tussen beide.
Misschien lijkt voor jou de kawa groter of lomper maar qua rijeigenschappen stuurt het geweldig. Uiteraard heeft dat ook met ieders eigen rijkwaliteiten van doen. Let op, niet persoonlijk bedoeld maar rijervaring en rijkwaliteit is per persoon anders waarbij de ene motor je beter past dan de ander.

Ja, de Tiger heeft wat meer een bite met de 3 cilinder maar de 4 cilinder van Kawa gaat als een speer met ongelofelijke power.
Geloof me zelfs een K1600gt stuurt geweldig, dus is lomp maar een algemeen begrip zeker als je alleen afgaat op het uiterlijk.

En afwerking op een hoger niveau? Ik kan de verschillen hier in niet vinden.
Ondanks dat ik de Tiger wilde inruilen op een nieuwe Tiger (bij Triumph dealer) kreeg ik bij inruil op de Kawa meer voor de Tiger terug bij notabene een Kawa dealer.
Zoals gezegd vind ik dus wel dat ik meer motor heb met de kawa ten opzichte van de tiger voor het geld wat ik heb uitgegeven.
Als ik alle standaard extra's van de kawa, o.a. koffers, binnentassen, led mistlampen, middenbok etc.ook nog als optie op de Tiger wil dan loopt dat financieel aardig op.
Verder denk ik dat de Kawa waarde vaster is dan de Triumph, maar de tijd zal het leren.
 
full

full
 
De Kawa is volgens mij meer prijs/kwaliteit (+ het toerpakket voor de prijs van een standaard Tiger).

De Tiger is iets meer exclusiviteit...
 
Heeft iemand hier de handleiding van zijn hyperpro vering? Welke waarden geeft Hyperpro precies aan? (Sag enz...). Is normaal een sticker op achterzijde handleiding.

Mijn Hyerpro zijn via de dealer gegaan en die heeft niets meer ;( Staat niets van op de website van Hyperpro vandaar dat ik het hier eens probeer.

En anders mail ik Hyperpro eens :)
 
Zal zo ff voor je kijken zit nu aan de paasnasi ;)

Super. Bedankt!

Mijn kennis heeft de vering al redelijk goed gekregen maar wou toch eens weten wat Hyperpro opgaf als standaard 'sag' :)

De vering staat strak maar toch niet oncomfortabel...kasseiweg overgereden alsof het een vlakke weg was (beetje overdreven maar echt wel goed).

En hier merk je dan de lange veerweg van de Tiger en de Hyperpro's die voor dat comfort zorgen :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan