het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
~
Ben deze namiddag lekker bezig geweest :D

/quote]
Ik neem aan dat je de plaatjes 200% goed hebt afgedicht op de kop ?
Ik meen me te herinneren dat de afdichtingen in de gedemonteerde delen zitten.
Als je toch (goed) bezig bent zet er dan meteen een K&N luchtfilter in, dan ben je helemaal klaar *O* voordat hij ge-tuned wordt. :Y
 
\
Ben deze namiddag lekker bezig geweest :D

/quote]
Ik neem aan dat je de plaatjes 200% goed hebt afgedicht op de kop ?
Ik meen me te herinneren dat de afdichtingen in de gedemonteerde delen zitten.
Als je toch (goed) bezig bent zet er dan meteen een K&N luchtfilter in, dan ben je helemaal klaar *O* voordat hij ge-tuned wordt. :Y
Afdichtingen zitten in de kop, niet in de Sai-unit.
K&n-filter zat er al in en de dogbone heeft ook zijn upgrade al gehad en luchtfilterhuis is opengemaakt.

Ok meer pk maar neem aan dat de motor dan ook weer opnieuw afgesteld moet worden
Je kan toch niet zomaar klakkeloos dingen verwijderen?
Andere mapping erop via tune-ecu :)
Lees je eens in op tiger1050.com
Kom je heel wat positieve mods te weten :D
 
Afdichtingen zitten in de kop, niet in de Sai-unit.
K&n-filter zat er al in en de dogbone heeft ook zijn upgrade al gehad en luchtfilterhuis is opengemaakt.Andere mapping erop via tune-ecu :)
Lees je eens in op tiger1050.com
Kom je heel wat positieve mods te weten :D

Wat is een SAI unit ?...

Bestaan er ook kat vervangers voor de Tiger?
 
Wat is een SAI unit ?...

Bestaan er ook kat vervangers voor de Tiger?
Secondary Air Injection (als ik correct ben).
Dit zorgt er voor dat er verse lucht bij je uitlaatgassen komt, puur voor het "milieu".
Het is wel zo dat als je de SAI verwijderd je best ook de Katalysator kan verwijderen aangezien ze anders de neiging hebben om loeiheet te worden.

Als je een 3 in 1 systeem koopt, zit er geen Katalysator in volgens mij, anders is het loskloppen of bij een uitlaatmaker/lasser, dit er van tussen laten slijpen en gewoon een rechte buis met een moer voor de Lambdasonde in de plaats te lassen.
 
Secondary Air Injection (als ik correct ben).
Dit zorgt er voor dat er verse lucht bij je uitlaatgassen komt, puur voor het "milieu".
Het is wel zo dat als je de SAI verwijderd je best ook de Katalysator kan verwijderen aangezien ze anders de neiging hebben om loeiheet te worden.

Als je een 3 in 1 systeem koopt, zit er geen Katalysator in volgens mij, anders is het loskloppen of bij een uitlaatmaker/lasser, dit er van tussen laten slijpen en gewoon een rechte buis met een moer voor de Lambdasonde in de plaats te lassen.
dank je wel.
hetzelfde dus als bij een honda, maar daar heet het pair system. en verbrand dacht ik ook nog wat oliedampen vanuit blok.
 
Met een muisklik zit de tune er op.
Enkel die adaption duurt wat langer :p
Die geforceerde adaption is goed te doen hier voor de deur, de adaption die de motor zelf doet zal ik in men garage moeten doen. Buren gaan klagen als hij hier een kwartiertje staat te brommen geloof ik. :')

Of moet je hem meteen nadat je de nieuwe map erop gezet hebt, hem een kwartiertje laten draaien?
 
Idee'tje hoelang de tune ongeveer duurt? En merk je veel verschil qua geluid? (Jij iets minder door je db-killer dan ik ga hebben met men open pijp)

Het erop zetten is idd met een muisklik gebeurd, maar in de praktijk duurt het natuurlijk wat langer omdat je wil kijken wat er allemaal tevoorschijn te toveren is. *O*
Niet dat het heel belangrijk is, van veel gegevens heb ik, en de meesten met mij, toch geen benul, maar wel leuk omdat je het zelf doet. :t

Heel veel verschil in geluid is er niet, al moet ik zeggen dat hij met aangepast luchtfilterhuis, K&N luchtfilter, Leovince en zonder cat bijzonder lekker klinkt, zonder echt heel luid te worden 8-)
Wat ik wel merkte is dat hij feller op het gas reageert, wat o.a. ook komt door de verwijderde cat => minder weerstand betekent meer snelheid van de uitlaatgassen :Y
 
Bestaan er ook kat vervangers voor de Tiger?

Die zijn alleen nodig als de cat IN de demper is geïntegreerd, wat iig bij de voorlopers van de Tiger Sport, niet het geval is.
Meestal is dat bij motoren waar de eerste demper "onder de buik" hangt.
Die wordt dan als geheel vervangen door een cat vervanger.
Meestal wordt hij alleen al daardoor veel luidruchtiger omdat alleen de einddemper nog voor "rust" :$ :$ moet zorgen, en dat moet eigenlijk door de combinatie van beide gebeuren :Y
 
Het erop zetten is idd met een muisklik gebeurd, maar in de praktijk duurt het natuurlijk wat langer omdat je wil kijken wat er allemaal tevoorschijn te toveren is. *O*
Niet dat het heel belangrijk is, van veel gegevens heb ik, en de meesten met mij, toch geen benul, maar wel leuk omdat je het zelf doet. :t

Heel veel verschil in geluid is er niet, al moet ik zeggen dat hij met aangepast luchtfilterhuis, K&N luchtfilter, Leovince en zonder cat bijzonder lekker klinkt, zonder echt heel luid te worden 8-)
Wat ik wel merkte is dat hij feller op het gas reageert, wat o.a. ook komt door de verwijderde cat => minder weerstand betekent meer snelheid van de uitlaatgassen :Y
Startte hem daarstraks zonder demper om de metaaldeeltjes eruit te blazen, was luid genoeg om auto alarmen te doen afgaa 😂

Wat ik me echter afvraag, moet je die 13 minuten cyclus doen vlak nadat je je tune er op gezet hebt of kan je net zo goed ff 500m rijden en hem dan de 12minuten cyclus laten doen?
Reden dat ik dit vraag is.omdat ik in een rijhuis woon en mijn garage is 500m verder in een box, heb daar geen stroom noch internet dus moet het voor men deur doen maar als ik de adaptie in de garzge zou kunnen doen, gaan mijn buren me dankbaar zijn 😂
 
Wat ik me echter afvraag, moet je die 13 minuten cyclus doen vlak nadat je je tune er op gezet hebt of kan je net zo goed ff 500m rijden en hem dan de 12minuten cyclus laten doen?
Reden dat ik dit vraag is.omdat ik in een rijhuis woon en mijn garage is 500m verder in een box, heb daar geen stroom noch internet dus moet het voor men deur doen maar als ik de adaptie in de garzge zou kunnen doen, gaan mijn buren me dankbaar zijn 😂

De ECU "weet" wss wel of hij rijdt of niet, maar of dit invloed heeft ? :?
Je kunt ook ff aanbellen bij de buren en zeggen waarom je wat doet. :t
De demper moet je er toch op zetten :Y
 
Op tiger1050.com zeggen dat het vooral de tune-ecu/geforceerde adaptie belangrijk is. De 12minuten-cycle is bijkomend. Weten we dat ook weer :p
 
Anyways,
Vandaag weer lekker bezig geweest.

Mapping is gelukt, kan met 100% zeggen dat die 12 minute cycle niet nodig is.
Het is de 20546 (race) map geworden. 1 woord: DAMN
Wat een verschil! Hij hangt echt aan de gas nu en gaat veel soepeler door zijn toerengebied, nergens bokken of haperen. Gewoon in 1 recht schot naar het rood. :D

En heb men handkappen geplaatst, vind ze zelf wel netjes.




 
Ik heb van de week de Road 5 laten plaatsen als opvolger van de Pilot Road 4, kan ernog niet veel van zeggen maar rijdt net zo goed als de vier
 
DE MPR4 was al heel goed he. Ik heb er zelfs een circuitdag mee gedaan en dat ging perfect. On de regen rijdt ik sowieso heel rustig.

@Moechy, mooi gedaan :t

ps. Ben jij lid van 2fast4u?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan