tail cbr600rr verwijderen tbv remvloeistof

pasja0

MF'er
19 nov 2010
52
0
kampen
Na een tijdje stilte is het weer eens tijd om een vraag te stellen.

situatie:

Ik ben toe aan nieuwe remblokken en dus meteen remvloeistof vervangen.
Nu zit bij de cbr600rr (2003) de remvloeistofreservoir van de achterrem nog al vervelend weg gebouwd.
Hiervoor dien ik dus de hele tail te verwijderen.

We hebben hier te maken met een ABS kuip (after-market).
Helaas is deze behoorlijk stug en als ik hem er dus wil afglijden blijft hij steken.
Zelfs met behoorlijke kracht (voelt aan alsof hij bijna zal breken) kan ik niet voldoende ruimte krijgen om bij het reservoir te komen.

Heeft iemand een oplossing/ tip voor dit probleem.

Ik hoor het graag, want ik wil niks beschadigen.
 
bedankt bas voor de snelle reactie.

Ja alle bouten en draadjes hadden we los,
Maar zelf met 2 man (1 zeer ervaren motor-klusser, haha) Lukte het niet om dus voldoende vrijheid te krijgen.
Dus vandaar dat ik hoopte op aanvullende tips en trucks
 
Die kont haakt ergens achter, Kan zijn dat de vorm van de kont dusdanig is dat je hem er "op klikt" ( beugels van het subframe die langs de kap schuiven en dan in een holte komen ) of zo iets. ( lastig uit te leggen ) op de kop in de yogahouding er onder en kijken of je iets ziet..

soms moet je een beetje linksomhoogtrekkenenhoppa, andere keren weer onderdrukkenbuigenduwenenhoppa...

Maar vooral: niet forceren... Ding is er ook op gekomen zonder stuk te gaan.

Dit kan ook maar op 1 manier, en in de juiste volgorde.. om het beeld wat helderder te krijgen :P

Low-grade-4-in-1-Stainless-Steel-Puzzle-Ring-Level-4-Chinese-Ring-Puzzle-Silver-63437006988968750014.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat kontgedeelte moet je uit elkaar spreiden om hem te kunnen verwijderen.
Origineel is het ook van ABS. Het kan veel hebben. Zal dus niet snel breken. Het is even lastig maar niet bang zijn dan lukt het wel.
 
@indodude,

Dat vermoeden hadden wij inderdaad al en ook getracht te proberen, maar op een bepaald punt begin je toch te twijfelen of het nog wel meer kan hebben of dat je straks met 2 stuks kuipdeel staat.
 
Bij mijn 1000rr is het precies hetzelfde. Vooral niet bang zijn. Kan echt veel hebben.
Heb het ook eens gedaan bij een 600rr.
En als je toch te bang bent dat er iets gebeurd dan zorg je dat je op het laatst eerst 1 kant verder uittrekt. Zodat die als eerste over het zwarte gedeelte (weet niet hoe dat gedeelte heet ;) ).
 
Oke bedankt. Diegene waar ik dw motor doe heeft inderdaad ook een soort pomp systeem. Maar we willen zonder ontluchten doen dus blijven gieten van vloeistof totdat er weer heldere remvloeistof onder uit komt. Maar bedankt voor de tips.
 
Dit werkt precies zoals je in je bericht zegt, alleen veel makkelijker, en beter !
Op deze manier vervang je je vloeistof, zonder dat je lucht in je remleiding krijgt !
heb dit ding ook, en wil niet meer zonder ! :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan