Benzine lekt via het afwaterings slangetje

gadget158

Rookie
15 mei 2014
3
0
Hallo Iedereen,

Ik stond klaar om met mijn Suzuki gsxr 750 uit 1994 aan een goed motorseizoen te beginnen, maar na de eerste tankbeurt lekte er benzine uit de slangetjes onderaan de motor. Een van de slangetjes komt uit bij de afwateringsopening onderaan de tank. In eerste instantie lekte het flink en vervolgens bleef het nog uren nadruppelen. Na het verwijderen van het afwateringsslangetje bleef er benzine uit de afwatering te komen. Is mijn binnen tank lek of kan er wat anders aan de hand zijn???? PS ik heb niet te veel getankt.
 
Vaak lopen deze afwateringsslangetjes door de benzinetank heen.
Als deze lek raken door bijv. roest, kan er dus inderdaad benzine gaan lekken.

Uitslijpen, herstellen / vervangen, en opnieuw inlassen zou kunnen werken, maar is erg arbeidsintensief/brandgevaarlijk. Een andere tank is financieel aantrekkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Klopt ! Ik heb er gisteren nog met mijn Suzuki-dealer over gesproken. Het gaat hier over een leidingkje in je tank (overloop leiding) wat in de tank lek kan raken. Je komt er erg moeilijk bij om dit te repareren, maar er is vaak wel een oplossing voor.

Je kunt proberen via de onderzijde van de tank (waar de brandstofpomp zit) bij het slangetje te komen en daar bv. een dun buisje tussen plaatsen. Of de tank gedeeltelijk open zagen en weer (door een vakman) dicht laten lassen.
Of natuurlijk een andere tank op de kop zien te tikken.

Meer info nodig? Je mag altijd kontakt met me opnemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan