Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

...ik pak liever de Brenner dan de Fernpass...

...op die laatste dus al een paar keer stevig stil gestaan, op de eerste in al die jaren nog nooit...

...en je ziet nog us wat... :)



...foto's vorig jaar zomer genomen ; wij op de oude Brenner, en bovenlangs dus de 'nieuwe' Tol-Brenner...

...en ik denk..., wat hangt daar nou toch... :?
...bleek dus dat je kon bundgee jumpen vanaf de nieuwe... :/

h28Juli2013aopwegnaarhuisviaoadeoudeBrennerpass.jpg


h28Juli2013benvandenieuweBrennerzijnzeaanhetbungyjumpena.jpg


h28Juli2013benvandenieuweBrennerzijnzeaanhetbungyjumpenb.jpg
 
...vorig jaar vanuit onze B&B in Süd-Tirol ook nog een dagtripje gemaakt naar Venetië...

...vraagt onze gastvrouw hoe we daar gekomen waren...
...dus ik zeg : nou gewoon..., met de motor !...

...was volgens haar volkomen onmogelijk... :/
...je kon van alles, maar beslist niet met de motor naar Venetië...

...je kon er met de trein komen, of met de boot, maar met de motor ab-so-luut niet... :N



...kweet niet waar ik dan ben geweest..., maar volgens mij was het toch echt Venetië, en stond de motor daar gewoon in een parkeergarage... :Y


e25Juli2013adagnaarVenetieumll.jpg


e25Juli2013adagnaarVenetieumle.jpg
 
...ik pak liever de Brenner dan de Fernpass...

...op die laatste dus al een paar keer stevig stil gestaan, op de eerste in al die jaren nog nooit...

...en je ziet nog us wat... :)



...foto's vorig jaar zomer genomen ; wij op de oude Brenner, en bovenlangs dus de 'nieuwe' Tol-Brenner...

...en ik denk..., wat hangt daar nou toch... :?
...bleek dus dat je kon bundgee jumpen vanaf de nieuwe... :/

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kwam er in 2012 met de motor voorbij, net toen iemand sprong.
Schrok me kapot.
Dacht aan een zelfmoordpoging, daarna zag ik het koord pas.
 
Halloo :W
Van de zomer ga ik met een paar maten richting de Dolomieten, hiervoor zijn wij ons aan het oriënteren welke passen nou echt het leukst zijn. Ik heb inmiddels al flink wat passen gevonden via oa dit forum en wou dus even zeggen dat ik mee lees en wellicht met wat vragen kom O-)
 
Kwam er in 2012 met de motor voorbij, net toen iemand sprong.
Schrok me kapot.
Dacht aan een zelfmoordpoging, daarna zag ik het koord pas.

_O-



In de (str*nt dure) parkeergarage net buiten/voor de stad :? B| B|

Was destijds iets van 30 gulden. Zal nu wel 30 euro zijn denk ik.. maar ja... ga's een dagje naar Amsterdam... ben je ook een hoop parkeerkosten kwijt.
 
volgens mij doe je eerst de Fernpass en daarna de Brenner...

helaas zag ik op de site van de Anwb dat het een zwarte zaterdag is, wanneer ik ga.. dus..
zondag lijkt een stuk beter te zijn.

ik kijk de fileberichten wel aan en zorg dat ik alternatieven bij me heb.
 
ufootje schreef....:

volgens mij doe je eerst de Fernpass en daarna de Brenner...

...deze redenatie heb ik inmiddels hier vaker voorbij zien komen, maar deze is onjuist... :Y

...rijd je via bijvoorbeeld Innsbrück kun je zonder de Fernpass aan te raken de Brenner nemen...



...dus bijvoorbeeld : München, Garmisch-Partenkirchen, Seefeld in Tirol, Innsbrück, Matrei am Brenner, enz.enz.enz...

...komt geen Fernpass aan te pas... ;)



...neem je na de Brenner een afslag naar rechts, en dan joekel je zo de SS44 op...
...oftewel de Jaufenpas...

... :] ...
 
str(sp)eet(d)fighter over parkeren in Venetië...:

In de (str*nt dure) parkeergarage net buiten/voor de stad :? B| B|

...ik heb het over de Garage San Marco Spa...
...als je de stad binnenrijdt, ongeveer gelijk rechts af, en dan nog een meter of 100...

93b1d36a6b2643d3d2ada5f079379ba4_1000x500.jpg



...en k'weet niet wat je duur vindt...

...ik bewaar altijd bonnetjes van de vakantie, en ik heb even gekeken..., en uiteraard geen bonnetje (meer) van het parkeren in die parkeergarage...

...maar..., mijn geheugen geeft telkens 15 Euro door...

...enne..., tuurlijk is dat best geld..., maar het ongemak van een fiets die weg is, omdat ik 'm neergezet heb op een plek waar 't niet mag, of omdat iemand anders de motor nog leuker vindt dan dat ik 'm vind, en 'm daarom maar heeft meegenomen, dat is mij die 15 Euries wel waard...

...moest verdorie nog moeite doen om de motor weer mee te krijgen uit de parkeergarage ; want controle op controle !...

...de verdiepings-parkeer-chef liep zelfs mee naar de motor toen wij het ding kwamen ophalen...


...in totaal werd er door 4 personen een check uitgevoerd of wij wel het juiste bonnetje bij de juiste motor hadden...







...edit : heb even gecheckt, en het is inderdaad 15 Euro per 24 uur voor een motorfiets... :Y

... www.garagesanmarco.it/en/rates ...
 
Laatst bewerkt:
...de verdiepings-parkeer-chef liep zelfs mee naar de motor toen wij het ding kwamen ophalen...


...in totaal werd er door 4 personen een check uitgevoerd of wij wel het juiste bonnetje bij de juiste motor hadden...

...edit : heb even gecheckt, en het is inderdaad 15 Euro per 24 uur voor een motorfiets... :Y

... www.garagesanmarco.it/en/rates ...

Nou ja.... ik betaalde dertig gulden voor een brakke plek op een binnenplaats met grind.
Heb jij het beter gedaan *D Trouwens, die parkeergarage ziet er redelijk hip uit... die zal toen nog wel niet bestaan hebben... het zou me niet verbaast hebben als ze die daar gebouwd hebben. :+
 
...deze redenatie heb ik inmiddels hier vaker voorbij zien komen, maar deze is onjuist... :Y

...rijd je via bijvoorbeeld Innsbrück kun je zonder de Fernpass aan te raken de Brenner nemen...



...dus bijvoorbeeld : München, Garmisch-Partenkirchen, Seefeld in Tirol, Innsbrück, Matrei am Brenner, enz.enz.enz...

...komt geen Fernpass aan te pas... ;)



...neem je na de Brenner een afslag naar rechts, en dan joekel je zo de SS44 op...
...oftewel de Jaufenpas...

... :] ...

Kan idd, ik ga altijd al in ulm naar beneden voelt als omrijden als je doorgaat.
 
...deze redenatie heb ik inmiddels hier vaker voorbij zien komen, maar deze is onjuist... :Y

...rijd je via bijvoorbeeld Innsbrück kun je zonder de Fernpass aan te raken de Brenner nemen...



...dus bijvoorbeeld : München, Garmisch-Partenkirchen, Seefeld in Tirol, Innsbrück, Matrei am Brenner, enz.enz.enz...

...komt geen Fernpass aan te pas... ;)



...neem je na de Brenner een afslag naar rechts, en dan joekel je zo de SS44 op...
...oftewel de Jaufenpas...

... :] ...


inderdaad, naar die route had ik ook gekeken, dat lijkt me ook een prima route!

ik zit ook nog aan Landeck/Reschenpas te denken, en stuk meer westelijker.
is volgens mij wel meer omweg.

Timmelsjoch kan ook nog.. maar ik vraag me af of mijn kleine beladen koekblikje met aanhanger het wel allemaal aankan.. _O-
 
volgens mij doe je eerst de Fernpass en daarna de Brenner...

helaas zag ik op de site van de Anwb dat het een zwarte zaterdag is, wanneer ik ga.. dus..
zondag lijkt een stuk beter te zijn.

ik kijk de fileberichten wel aan en zorg dat ik alternatieven bij me heb.


Ga lekker in de nacht rijden. heb je geen gezeik met files. Die Fernpas laten liggen en gewoon via de Brenner
 
ufootje gaat op pad...:

1) inderdaad, naar die route had ik ook gekeken, dat lijkt me ook een prima route!

2) ik zit ook nog aan Landeck/Reschenpas te denken, en stuk meer westelijker.
is volgens mij wel meer omweg.

3) Timmelsjoch kan ook nog.. maar ik vraag me af of mijn kleine beladen koekblikje met aanhanger het wel allemaal aankan.. _O-

1) ligt er natuurlijk wel aan waar je naar toe wilt... ;)



2) elke keer als ik aan Landeck denk, dan zie ik die vieze stinkende, en vooral zompig aanvoelende tunnel voor me... :r

Plus dat ik het gewoon een pokketunnel vind...

vu_Landecker-Tunnel2.jpg



Als je van richting Landeck langs de Reschenpas wilt rijden, is het leuk rijden als je over Martinsbruck rijdt.
Zit je op die manier ook nog net een paar tellen in Zwitserland.



Op onderstaande foto is het blauwe rondje op de navi de grens met Zwitserland, en steek je het riviertje (de Inn) weer over, dan zit je weer in Oostenrijk... :)

b21Juli2013groutelooptviahetZwitserseMartinaa.jpg


Lekker rustig rijden daar ook... :Y

b21Juli2013groutelooptviahetZwitserseMartinab.jpg




3) naar beneden lukt het in ieder geval... ;) En via de Oostenrijkse kant omhoog lukt meestal ook nog wel, aan die kant zijn de bochten flink ruimer dan aan de Italiaanse kant. Nadeel van die Timmelsjoch vind ik de tol.
 
1) ligt er natuurlijk wel aan waar je naar toe wilt... ;)



2) elke keer als ik aan Landeck denk, dan zie ik die vieze stinkende, en vooral zompig aanvoelende tunnel voor me... :r

Plus dat ik het gewoon een pokketunnel vind...

[afbeelding]


Als je van richting Landeck langs de Reschenpas wilt rijden, is het leuk rijden als je over Martinsbruck rijdt.
Zit je op die manier ook nog net een paar tellen in Zwitserland.



Op onderstaande foto is het blauwe rondje op de navi de grens met Zwitserland, en steek je het riviertje (de Inn) weer over, dan zit je weer in Oostenrijk... :)

[afbeelding]

Lekker rustig rijden daar ook... :Y

[afbeelding]



3) naar beneden lukt het in ieder geval... ;) En via de Oostenrijkse kant omhoog lukt meestal ook nog wel, aan die kant zijn de bochten flink ruimer dan aan de Italiaanse kant. Nadeel van die Timmelsjoch vind ik de tol.

Ligt meestal wel een bak sneeuw op :9~
rechtsonder zie je de weg lopen :')
full
 
Laatst bewerkt:
...toch ligt er ook wel eens geen sneeuw op de Timmelsjoch... ;)


f26Juli2013daandeOostenrijksekantnaarbenedenrichtingSoumlldenc.jpg


f26Juli2013daandeOostenrijksekantnaarbenedenrichtingSoumlldenb.jpg



...niet voor ons, en ook niet achter ons...
 
...deze redenatie heb ik inmiddels hier vaker voorbij zien komen, maar deze is onjuist... :Y

...rijd je via bijvoorbeeld Innsbrück kun je zonder de Fernpass aan te raken de Brenner nemen...



...dus bijvoorbeeld : München, Garmisch-Partenkirchen, Seefeld in Tirol, Innsbrück, Matrei am Brenner, enz.enz.enz...

...komt geen Fernpass aan te pas... ;)



...neem je na de Brenner een afslag naar rechts, en dan joekel je zo de SS44 op...
...oftewel de Jaufenpas...

... :] ...

Of rechtdoor en dan door het wonderschone Sarntal
 
Terug
Bovenaan Onderaan