Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Afgelopen zaterdag met 4 motoren op 2 trailers vertrokken naar Imst in Oostenrijk en vanuit daar een ronde van zo'n 700 km gereden in 2 dagen:

Timmelsjoch
Jaufenpass
Via San Lorenzo di Sebato naar de Passo Gardena
Sellapas
Passo Pordoi, onderaan omkeren en terug omhoog
Passo Carezza
overnachten in Hotel Mondschein (Eggen)

Door Bolzano
Passo Mendola
Passo Tonale
Gaviapas
Stelviopas
Umbrail af en weer op
Stelvio afmaken
Passo Resia
terug in Imst

Zondag was het vrij druk met dagjes mensen (het was dan ook belachelijk mooi weer)
Maandag was het super rustig. Heerlijk vrij kunnen rondblazen.

Files in Duitsland waren er ook, maar hebben max een uur vertraging opgeleverd.

1k0.jpg
 
Gaaf de Gavia-pas-foto *O*
Als ik de foto zie, en mijn hersenen pijnig, lopen de rillingen me nog af en toe over het lijf van de Adrenaline op de Gavia :Y 8-)

Tnx.

De Gavia is die pas die aan de zuidkant zo smal (een auto breed) en onbeschermd is (geen vangrail ofzo), met behoorlijk diepe afgronden. Dus qua adrenaline viel het wel mee in mijn geval: Tempo was daar behoorlijk lager dan op de andere passen.
Wat mij betreft 1 vd mooiste passen qua uitzicht en natuur, maar dat kan ook komen omdat ik op andere passen minder tijd heb om om me heen te kijken.
 
Afgelopen week voor het eerst in de Dolomieten geweest.

Naast alle geweldige uitzichten die je tegen komt is van alle passen die ik heb gehad de Gavia inderdaad de leukste om te doen. Komend vanuit Cles en dan richting Stelvio. Die laatste heeft leuke positieve wegverkanting in de haarspeldbochten maar haalt het qua uitdaging bij lange na niet van de Gavia.

Ieder zijn meug natuurlijk. :)

Op de laatste dag verdwaalden mijn maat en ik in een Tiroler feest waarbij de appelkoningin van 2016 zou worden gekozen. Lang geleden dat ik zoveel lol heb gehad.
Die dorpelingen weten echt wat een feestje is. *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week voor het eerst in de Dolomieten geweest.

Naast alle geweldige uitzichten die je tegen komt is van alle passen die ik heb gehad de Gavia inderdaad de leukste om te doen. Komend vanuit Cles en dan richting Stelvio. Die laatste heeft leuke positieve wegverkanting in de haarspeldbochten maar haalt het qua uitdaging bij lange na niet van de Gavia.

Ieder zijn meug natuurlijk. :)

Op de laatste dag verdwaalden mijn maat en ik in een Tiroler feest waarbij de appelkoningin van 2016 zou worden gekozen. Lang geleden dat ik zoveel lol heb gehad.
Die dorpelingen weten echt wat een feestje is. *O* *O*

Volgens de voorspellingen van begin vorige week zou het weer op donderdag iets minder zijn ( geweest) of is het toch mee gevallen ? :?

Ben jij dan de Appelkoning geworden :? _O-
 
Het weer was vrijdag wat minder, maar heel goed om te rijden.
Op de zaterdag werden we onderweg wel geconfronteerd met een grotere omslag.

We hadden al gezien dat op de toppen veel meer sneeuw lag dan de dag ervoor. Het was ook een stuk frisser die ochtend. 2 graden op 600m.

We gingen onderweg naar de Rolle pas. Net toen we op het punt stonden om drie passen achter elkaar te nemen begon het te sneeuwen. Niet veel, maar we stonden zelf op 1100 m en moesten nog 900m omhoog. Uiteindelijk maar besloten om het te laten voor wat het was en zijn we terug gegaan.
Dit was ook de enige dag dat het minder was.

Toen we afgelopen maandag vertrokken was er idd meer sneeuw gevallen dus we hebben met het weer enorm geboft.
 
Laatst bewerkt:
Het weer was vrijdag wat minder, maar heel goed om te rijden.
Op de zaterdag werden we onderweg wel geconfronteerd met een grotere omslag.

We hadden al gezien dat op de toppen veel meer sneeuw lag dan de dag ervoor. Het was ook een stuk frisser die ochtend. 2 graden op 600m.

We gingen onderweg naar de Rolle pas. Net toen we op het punt stonden om drie passen achter elkaar te nemen begon het te sneeuwen. Niet veel, maar we stonden zelf op 1100 m en moesten nog 900m omhoog. Uiteindelijk maar besloten om het te laten voor wat het was en zijn we terug gegaan.
Dit was ook de enige dag dat het minder was.

Toen we afgelopen maandag vertrokken was er idd meer sneeuw gevallen dus we hebben met het weer enorm geboft.

Ja, wij mogen ook niet klagen. :N ( we zaten vorige week in Castelane, Zuid-frankrijk) :t
Maar goed, weer een reden om nog een keer te gaan :Y :]

Toen we zaterdagmorgen de boel aan het inladen waren, stond er ook ijs op de voorruit :( ( van de auto) :)

Dus weer een voordeel van met de trailer gaan, lekker warmpjes in de auto retour *O*
 
Laatst bewerkt:
supergaaf, knap dat je al die namen er zo bij weet, opgezocht via gps of gewoon opgeschreven ?
ben benieuwd :Y
 
Zooo mooie fotos,en idd knap dat je nog weet waar je ze gemaakt hebt :}

Dat is ook een flink ,,ritje ,,geweest in 7 dagen.

Niet zo heel knap. Kwestie van zaken op een rijtje zetten.

Meeste foto's weet ik altijd wel uit het hoofd. Soms is vraagteken.
Als goed is kan je preciese datum en tijdstip van foto zien.
Je weet welke route betreffende dag is verreden. Welke foto komt ervoor en welke erna.
Dan ben je al voor 99% op het spoor!
 
Begin Sept lekker door de Dolos (en appenijnen, en de RDGA) gejakkerd.

a7bd17300c5df541e6a5b9e2f1ad089a


om fotos + kaart samen te tonen: kijk eesn op bv MyAdvanture.bike.

Dit was Sept: sept 2016 tour
 
Ik lees met belangstelling de opmerkingen over Iberia... toch eens een excuus vinden om daar heen...

Hoe is het daar in de Winter ?
 
Ik lees met belangstelling de opmerkingen over Iberia... toch eens een excuus vinden om daar heen...

Hoe is het daar in de Winter ?


Iberia=Spanje...............?? (en Portugal)
Daar kan je zeker ook heen voor een heel mooie tocht.
Dit jaar was ik in de Picos de Europa. Dat is idd prima plek om met de motor heen te gaan!

maar on-topic............
Paar jaar terug heel Italië doorgereden tot aan Palermo. De échte Appenijnen zijn supermooi en heel rustig. Veel motorrijders komen echter niet verder dan de Dolomieten. Zeker net zo mooi!
 
Laatst bewerkt:
Begin Sept lekker door de Dolos (en appenijnen, en de RDGA) gejakkerd.

[afbeelding]

om fotos + kaart samen te tonen: kijk eesn op bv MyAdvanture.bike.

Dit was Sept: sept 2016 tour

Van Appenijnen is het niet veel.(idd tussen haakjes) Alleen van Modena naar Lucca...........

Appenijnen zijn voor mij vooral gebied als je bij Spoleto de bergen in rijdt. Bijv. naar Armatrice (augustus aardbeving)- Monte Sibelini(nu weer aardbeving)- Gran Sasso-naar Cassino
 
Schitterende foto's en voor mij persoonlijk veel herkenbare locaties (met name in Oostenrijk)
Wil komend jaar graag eens toeren in de dolomieten.
Nu nog iemand vinden die me wil :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan