Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Tjonge jonge, wat een mietjes :9


Tissue's, watjes, 3e patatgeneratie :+

Nee, jullie hebben groot gelijk hoor. Na 500km heb ik een houten kont, na 1000km is ie gaar.
Inderdaad zeikenat geweest, vooral in het kruis door verkruimelende regenoverall of doorlekkende Goretexjas.

Maar de volgende dag moet je niet werken. Altijd eerst aan jezelf denken.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel me meer een 'verwende motorrijder'.

Niets is avontuurlijker dan vertrekken vanuit Normandië, voor de goede orde nog even een museumpje pakken in Merville, om vervolgens door te rijden naar het mooie Friese land.
Of vanuit het zuiden van Duitsland in de eerdergenoemde hittegolf naar huis rijden en mentaal en lichamelijk helemaal kapot gaan.

Altijd goed om dit soort verhalen te vertellen aan de motormaten die de Eifel nog veel te ver weg vinden en met schaamte vertellen dat hun motorvakantie zich afspeelt in Limboland.

Maar het lijkt mij heerlijk om de motoren achterin een bus te pleuren, of op een aanhangertje, om vervolgens vrolijk cruisend naar de Alpen te rijden. Je kunt veel meer bagage meenemen, enz.
Het spul uitladen, in de bergen rijden en na een paar dagen weer terug naar huis.

Oke, het voelt wel een beetje als valsspelen. Kan er niets aan doen. Het is hetzelfde als zeggen dat je gaat kamperen, maar dan met een volledig uitgeruste camper de kampong op komen rijden.
 
Ik voel me meer een 'verwende motorrijder'.
Nee, heeft niets met verwend te maken, maar meer met gebruik maken van de mogelijkheden :Y

Of vanuit het zuiden van Duitsland in de eerdergenoemde hittegolf naar huis rijden en mentaal en lichamelijk helemaal kapot gaan.

En dan 10 km voor thuis helemaal kapot van de motor donderen, mocht dit niet zo zijn, dan moet je 2 dagen in je nest blijven om "bij te tanken" -O-

Maar het lijkt mij heerlijk om de motoren achterin een bus te pleuren, of op een aanhangertje, om vervolgens vrolijk cruisend naar de Alpen te rijden. Je kunt veel meer bagage meenemen, enz.
Het spul uitladen, in de bergen rijden en na een paar dagen weer terug naar huis.

Zo is het precies, en wat ook meetelt: Je kunt om de beurt heen rijden, dus je bent behoorlijk (veel) fitter als je aan komt. Wat weer betekent dat je fitter kunt beginnen met spelen, wat het genot aanzienlijk verhoogd *O* *O*

Oke, het voelt wel een beetje als vals spelen.

Dan laat mij maar "een beetje vals spelen" :Y , maar het is wel lekker comfortabel.
Wij zijn dan 'n keer of 6 naar Italië en Spanje geweest, en volgens mij is het maar 2 keer geweest dat we het helemaal ( heen en terug) droog hebben gehouden -O-
Hierbij kwamen we vorig jaar uit de Franse Alpen. 's zondags 's morgens vertrek 9.00u en (heel) veel regen vanaf 9.30u tot ca. 12u. '( '( 's maandags werken. -O-
En in 2011 vanaf het Comomeer hetzelfde liedje met nog veel meer, heel veel regen '( -O- en een temp. van een graadje of 8-9. Ik denk dat op de motor dan de zin nogal een snel over is. Al zeker als je weet dat je nog 600km moet die dag '( '( -O- '( '(
 
...vorig jaar (voorjaar) vanuit het Zwarte Woud doorgereden naar Zuid Frankrijk, en dan via Genève, enzo...
...net buiten Genève begint het te regenen, en het is die dag ook niet meer droog geweest...

...tja..., vervelend...
...afzien dan ook wel...

...balen ook...

...maar..., als je dan ergens een cafeetje binnenkomt voor een warme bak koffie, en het water drupt ongeveer uit de onderkant van je helm, dan krijg je bijna de koffie voor nix..., want je kunt altijd wel rekenen op een vorm van medelijden...

...en mensen die denken dat je ook werkelijk knettergek bent... ;)


...maar als ik dan verhalen hoor (en die heb ik gehoord), dat 'ze' de motoren op een karretje zetten, en naar het Sauerland rijden, omdat het anders zo ver motorrijden is, dan snap ik het denk niet helemaal...

...het Sauerland is zowat 'om de hoek'...! :/



...maar goed..., U begrijp, geen karretje aan deze kant... :N
...'n beetje avontuur, en soms een beetje afzien hoort er ook bij...

...en een dik regenpak van de HEMA in de topkoffertas...
...kost maar 25 Euro zo'n pak, en werkt als een tierelier...

...heb dan wel zogenaamde waterdichte motorkleding..., maar..., dat geloof ik allemaal wel...
...met zo'n HEMA pak weet je zeker dat je zo goed als droog blijft... ;)
 
Laatst bewerkt:
...en een dik regenpak van de HEMA in de topkoffertas...
...kost maar 25 Euro zo'n pak, en werkt als een tierelier...

...heb dan wel zogenaamde waterdichte motorkleding..., maar..., dat geloof ik allemaal wel...
...met zo'n HEMA pak weet je zeker dat je zo goed als droog blijft... ;)

IDD, "waterdichte" motorkleding B| Zolang het niet regent is dat spul waterdicht :Y -O-

Zelfs de regen overalls van de meer "gerenommeerde" merken houden het niet droog :N , en vaak beginnen die het eerst lekken bij je kruis B| B| , en laat dat nu net de laatste plaats zijn waar je "vochtig" wil worden, iig op de motor :Y
 
...nou..., ons gaat straks maar us een toertje doen...
...in doorwaai spul...

...niet waterdicht ; wel lekker... ;)
 
Dit was aan de SS48 van Canazei naar Araba, over de Passo Pordoi *O*

Hoe het restaurant heet, weet ik niet meer. Misschien weet Ufootje het nog, die was er ook bij in 2010 op zijn rode SV1000 :}

Ristorante Pian Schiavaneis.............lekkere koffie met taart ;-)
Het is alleen 4km na de afslag naar de Pordoi, dus je gaat naar de Sella.
Ook leuk hoor :}
 
Laatst bewerkt:
We hebben trouwens een Gasthof geboekt (een kamer, niet het gehele Gasthof) in Sankt Leonhard im Passeier. Net onder de Timmelsjoch.
 
Alleen rijden mijn vriendin en ik elke dag weer verder... we blijven nergens meer dan een nacht... route van a naar b naar c naar d etc etc etc... Ook leuk.
Een vakantie vol one-night-stands 8-) :P

Nog 3 dagen werken, dan zaterdag vroeg op pad om dan hopelijk zaterdagsmiddags aan te komen op bestemming. Wat ben ik er aan toe zeg _O-
 
Wij OOK *O* *O* :] :] *O* *O*
's zondags de 27e :Y
Lekker relaxed, de brommers op de trailer :Y , airco-tje aan, bandjes nog lekker rond als we aan komen *O* , en dan :] :]

Wij komen de 23ste aan,via Zwarte Woud,Oostenrijk en idd. met de moto en zonder vlakke bandjes :W ... wel overnachten in Zw-Woud en in Oostenrijk...blijven ook maar 5 nachten in de Dolo's... :] om dan via ongeveer dezelfde weg terug te komen.
In totaal ong. 11 dagen weg...zien wel wanneer we thuis zijn *O*

Ieder moet voor zichzelf maar beslissen hoe ze 't doen...enja,hebben al alle weersomstandigheden meegemaakt...maar das 't avontuur,persoonlijke mening 8-)
 
We hebben trouwens een Gasthof geboekt (een kamer, niet het gehele Gasthof) in Sankt Leonhard im Passeier. Net onder de Timmelsjoch.

Leuk tripje om dan via de Timmelsjoch naar Oetz te rijden.
Daar de weg naar Ochsengharten pakken.
Vervolgens omlaag naar Haiming en bij Oilers 69 (restaurant compleet in Road 66 style.)(http://www.oilers69.net/de/startseite.html) een Hamburger te eten.
Terug naar Kuhtai, en dan naar Innsbruck een bezoek brengen aan het Bergisel (skisprinschans). Adembenemend uitzicht over Innsbruck en omgeving :Y
En dan via de Brenner (niet de autosnelweg) en de Jaufenpas weer terug. :]
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag met de trailer terug gekomen. Was maar wat heerlijk in de auto met een buitentemp. van 38.5 gr. Geen files gehad en in 11 uurtjes gereden.
 
Leuk tripje om dan via de Timmelsjoch naar Oetz te rijden.
Daar de weg naar Ochsengharten pakken.
Vervolgens omlaag naar Haiming en bij Oilers 69 (restaurant compleet in Road 66 style.)(http://www.oilers69.net/de/startseite.html) een Hamburger te eten.
Terug naar Kuhtai, en dan naar Innsbruck een bezoek brengen aan het Bergisel (skisprinschans). Adembenemend uitzicht over Innsbruck en omgeving :Y
En dan via de Brenner (niet de autosnelweg) en de Jaufenpas weer terug. :]

Lijkt mij een leuk tripje, bedankt *O*
 
...heb je de Plöckenpass ook in de route opgenomen ?...

1839.3.jpg
 
...ja, dat kan ook...

...vond de historie achter die pass wel bijzonder, en dat je via het nette Oostenrijk zo het typische Italië in rijdt...

...'n behoorlijk verschil in maar een paar kilometer...
 
Beste, ik ga met een maatje in juli een weekje de dolomieten in.
We verblijven in Selva di Val Gardena, paar km ten oosten van de A22.

Wat ik tot nu toe heb gevonden zitten we in redelijk goed gebied kwa wegen en dergelijke.
Hebben de ervaren Italië gangers nog tips voor wegen of passen welke we niet mogen missen?

Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan