Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Van Appenijnen is het niet veel.(idd tussen haakjes) Alleen van Modena naar Lucca...........

Appenijnen zijn voor mij vooral gebied als je bij Spoleto de bergen in rijdt. Bijv. naar Armatrice (augustus aardbeving)- Monte Sibelini(nu weer aardbeving)- Gran Sasso-naar Cassino

Snap ik. Staan op lijstje om te berijden, net als de Amalfi-coast.
Hopelijk kom ik daar volgend jaar weer in de buurt...
 
Weer even een schopje omhoog :P


Vanaf 2008 ben ik praktisch elk jaar in de alpen op vakantie geweest.
Het zei met een autoclub een week toeren over diversen alpenpassen, of (zoals in 2012,2014 en 2016) met de motor.
Inmiddels heb ik dan ook al de nodige passen getrotseerd, maar nog steeds kan ik er geen genoeg van krijgen.

Ook dit jaar wil ik graag weer met de motor richting de alpen, of meer specifiek de dolomieten gaan.
Alleen is ook maar alleen, dus wie zou er eventueel mee willen gaan?

Omdat ik momenteel als uitzendkracht werk (en daardoor maar een bepaald aantal vakantie uren opbouw), en rekening moet houden met collega's heb ik van do 6 t/m zondag 16 juli vakantie.
Eerder is helaas niet echt een optie (veel passen nog dicht ivm sneeuw), en als je later gaat zit je in de piekperiode.
Ik lees zeer positieve verhalen over de Dolomieten, deze omgeving staat al een paar jaar op mijn bucketlist, maar is er helaas nog niet van gekomen. Weliswaar heb ik enkele passen in die omgeving gereden maar de ‘echte’ dolomieten heb ik nog niet getrotseerd.
Een hoge ‘pasdichtheid’ waardoor je relatief snel van pas naar pas kunt rijden.
Bedoeling is dan om in 2 dagen die kant op te rijden.
In die omgeving 4/5 toeren, en dan in 2 dagen terug bv.

Als 2e optie zou de ‘big 10 tour’ een optie kunnen zijn.
Deze heb ik in 2015 met de auto gereden.
Zoals de naam al zegt een tocht over de 10 hoogste alpenpassen.
Beginnend bij de Grossglockner in Oostenrijk om dan via de: Timmelsjoch, Umbrailpas, Stelvio, Gavia, , Grote Sint Bernhard, Iseran, Galibier, en Agnel te eindigen met de Bonette in Zuid Frankrijk.

Wij hebben er met de auto destijds 5 dagen over gedaan, maar met de motor wil ik het een tandje rustiger doen, omdat je anders elke dag route’s van 300+km krijgt

Daarom wil ik deze route in korte etappe’s opdelen, waardoor we dan een dag of 8 a 10 voor uittrekken.

Ik ben benieuwd of er mensen meewillen, want in de bergen rijden is toch net wat gezelliger met 2/3 man.
 
Wie kent een leuk hotel met een zwembad? Ga dit jaar met mijn zoon op motorvakantie, dus de wensen zijn iets veranderd. Ben al eerder in de Dolomieten geweest, in Arabba o.a.
 
:t
Mooie pics.
Zelf vorig jaar in en rond Molveno geweest.
Dit jaar weer, en dan richting de Stelvio..
jammerlijk genoeg met de auto, omdat vrouwlief niet meer rijdt '(

ze past niet achterop ofzo ?
tons-of-anarchy.jpg
 
B|




_O- _O- _O- _O-


Vrouwlief is motormuis, haalt blik bewijs, motor steeds verder de schuur in -O- .
Motor verkocht en is blik bestuurder geworden '( |(
 
Weer even een schopje omhoog :P


Vanaf 2008 ben ik praktisch elk jaar in de alpen op vakantie geweest.
Het zei met een autoclub een week toeren over diversen alpenpassen, of (zoals in 2012,2014 en 2016) met de motor.
Inmiddels heb ik dan ook al de nodige passen getrotseerd, maar nog steeds kan ik er geen genoeg van krijgen.

Ook dit jaar wil ik graag weer met de motor richting de alpen, of meer specifiek de dolomieten gaan.
Alleen is ook maar alleen, dus wie zou er eventueel mee willen gaan?

Omdat ik momenteel als uitzendkracht werk (en daardoor maar een bepaald aantal vakantie uren opbouw), en rekening moet houden met collega's heb ik van do 6 t/m zondag 16 juli vakantie.
Eerder is helaas niet echt een optie (veel passen nog dicht ivm sneeuw), en als je later gaat zit je in de piekperiode.
Ik lees zeer positieve verhalen over de Dolomieten, deze omgeving staat al een paar jaar op mijn bucketlist, maar is er helaas nog niet van gekomen. Weliswaar heb ik enkele passen in die omgeving gereden maar de ‘echte’ dolomieten heb ik nog niet getrotseerd.
Een hoge ‘pasdichtheid’ waardoor je relatief snel van pas naar pas kunt rijden.
Bedoeling is dan om in 2 dagen die kant op te rijden.
In die omgeving 4/5 toeren, en dan in 2 dagen terug bv.

Als 2e optie zou de ‘big 10 tour’ een optie kunnen zijn.
Deze heb ik in 2015 met de auto gereden.
Zoals de naam al zegt een tocht over de 10 hoogste alpenpassen.
Beginnend bij de Grossglockner in Oostenrijk om dan via de: Timmelsjoch, Umbrailpas, Stelvio, Gavia, , Grote Sint Bernhard, Iseran, Galibier, en Agnel te eindigen met de Bonette in Zuid Frankrijk.

Wij hebben er met de auto destijds 5 dagen over gedaan, maar met de motor wil ik het een tandje rustiger doen, omdat je anders elke dag route’s van 300+km krijgt

Daarom wil ik deze route in korte etappe’s opdelen, waardoor we dan een dag of 8 a 10 voor uittrekken.

Ik ben benieuwd of er mensen meewillen, want in de bergen rijden is toch net wat gezelliger met 2/3 man.

In juni een week met horizon groepsreis mee gaan. Richting vorarlberg met iedere dag een andere kant op. Waaronder de stevio. Ga je binnendoor in 2 dagen.
En eenmaal daar zit je savonds niet alleen.
 
B|

Vrouwlief is motormuis, haalt blik bewijs, motor steeds verder de schuur in -O- .
Motor verkocht en is blik bestuurder geworden '( |(

't Is toch eeuwig zonde |( |( |(
Neem haar dan mee achterop, wel zorgen dat je een motor hebt waar dit iets van comfortabel is. :Y :Y
MSS moet je dan zelf "concessies doen" wat motor betreft, maar dat is altijd nog vele malen leuker als met de auto *O*
Evt. babbelsetje erbij en plezier gegarandeerd *O* *O*
 
't Is toch eeuwig zonde |( |( |(
Neem haar dan mee achterop, wel zorgen dat je een motor hebt waar dit iets van comfortabel is. :Y :Y
MSS moet je dan zelf "concessies doen" wat motor betreft, maar dat is altijd nog vele malen leuker als met de auto *O*
Evt. babbelsetje erbij en plezier gegarandeerd *O* *O*


dit lijkt me enigzins vrouwafhankelijk.... :)

en sterkte ;) :+
 
Ahhh... je doelt op hefboomwerking? :+

geen idee , klinkt wel lekker, wat is dat ?

ik bedoelde dat de ene vrouw wat meer te vertellen heeft dan de andere en dat de ene vent wat meer aan wil horen dan de ander.
of een intercom setje dan altijd genieten word lijkt me de vraag.

toch denk ik dat ik hap , maar vooruit :)
 
toch denk ik dat ik hap , maar vooruit :)

Dat denk ik ook wel :Y , op z'n minst een beetje *O*

Het voordeel van een babbelsetje is natuurlijk wel dat er een "uit"-knop op zit, of je zegt dat de batterij bijna leeg is o.i.d.
Op een vrouw zit natuurlijk geen uit-knop -O- als je naast elkaar in de auto zit. _O-

Dus op de motor mét vrouw/vriendin is ALTIJD BETER als samen in de auto :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan