Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

In juni een week met horizon groepsreis mee gaan. Richting vorarlberg met iedere dag een andere kant op. Waaronder de stevio. Ga je binnendoor in 2 dagen.
En eenmaal daar zit je savonds niet alleen.

Werk helaas op uitzendbasis. en in Juni helaas nog niet genoeg dagen opgebouwd voor vakantie :/ Juist het zelf inplannen van route's en dergelijke vind ik juist leuk
 
Veel gelezen hier en daar en schitterende foto's gezien. :Y

Mijn plan en doel is de drukke stelvio te rijden vanuit prato om vervolgens maar wat rond te rijden in die omgeving en te kijken wat ik tegen kom ben niet zo van het plannen en via een tomtom te rijden .
Vooral de witte sneeuw muren ,meeren en de natuur spreken me erg aan.
Ik wil hier voor 5 a 7 dagen voor uit trekken in mei of juni.
Ik wil zoveel als het kan gaan wildkamperen als dat daar mogenlijk is iemand die daar antwoord op heeft ?

Iemand nog tips of bijzonderheden die ik niet mag missen ?
 
Laatst bewerkt:
Veel gelezen hier en daar en schitterende foto's gezien. :Y

Mijn plan en doel is de drukke stelvio te rijden vanuit prato om vervolgens maar wat rond te rijden in die omgeving en te kijken wat ik tegen kom ben niet zo van het plannen en via een tomtom te rijden .
Vooral de witte sneeuw muren ,meeren en de natuur spreken me erg aan.
Ik wil hier voor 5 a 7 dagen voor uit trekken in mei of juni.
Ik wil zoveel als het kan gaan wildkamperen als dat daar mogenlijk is iemand die daar antwoord op heeft ?

Iemand nog tips of bijzonderheden die ik niet mag missen ?

1) Als je in Mei gaat is sneeuw bijna gegarandeerd *O*
2) De Gavia mag je niet missen, veel spectaculairder wat uitzichten en weg(kant) betreft als bijna elke andere pas in de Dolomieten :Y :Y . Deze vooral niet proberen "high speed" naar beneden te rijden als je vanaf de Stelvio komt, want dan is de kans groot dat je "op pagina 6 zwart omrand" komt te staan. -O- _O-
3) ik weet niet of wild kamperen in de bergen in mei zo'n strak plan is als er nog sneeuw ligt, meestal is het dan ook nog wel "wat frisjes" 's nachts. :t
 
Dank voor je antwoord . :}

Over de temperatuur maak ik me niet echt zorgen omdat die waarschijnlijk hetzelfde is als op een camping in de buurt.
Een goede slaapzak is dan wel noodzakelijk.

Was benieuwd of er mensen hier ook daadwerkelijk daar wildkamperen of dat daar sterk word afgeraden ivm boswachters politie etc .
 
In die periode heb je kans dat er nog passen zijn afgesloten, in verband met sneeuwval. Heb ik al eens mee mogen maken eind mei / begin juni.
 
In die periode heb je kans dat er nog passen zijn afgesloten, in verband met sneeuwval. Heb ik al eens mee mogen maken eind mei / begin juni.

IDD, de Stelvio alleen vanuit de Gavia bereikbaar eind mei 2010, met er naartoe (Stelvio) tot 2m sneeuw naast de weg, maar het asfalt mooi zuiver zonder zout !!
Op de Gavia, wel volledig begaanbaar, lag op de top nog ruim 3 meter :t
Afgelopen jaar heeft het er in Juli nog gesneeuwd :?
 
Laatst bewerkt:
Veel gelezen hier en daar en schitterende foto's gezien. :Y

Mijn plan en doel is de drukke stelvio te rijden vanuit prato om vervolgens maar wat rond te rijden in die omgeving en te kijken wat ik tegen kom ben niet zo van het plannen en via een tomtom te rijden .
Vooral de witte sneeuw muren ,meeren en de natuur spreken me erg aan.
Ik wil hier voor 5 a 7 dagen voor uit trekken in mei of juni.
Ik wil zoveel als het kan gaan wildkamperen als dat daar mogenlijk is iemand die daar antwoord op heeft ?

Iemand nog tips of bijzonderheden die ik niet mag missen ?

ik vraag me af of het in die regio de moeite is om wild te camperen.
1 persoon met tent en motor en je zit meestal onder de 10 euro.
als het dan toch te koud is kan je iig een warme douche nemen als je niet kan slapen.
helaas is me dat toch al een keer of 3 overkomen dat ik dat 'moest' doen.
na een half uur wakker liggen moet je toch wat..

maar je kan ook gewoon te plek en de omstandigheden afwachten he.
 
Hoi,

Ik heb nog voor 6 dagen routes liggen voor een rondrit naar de Dolomieten voor wie interesse heeft. Alles binnendoor behalve laatste dag.

Groet,
Twanm
 
als het dan toch te koud is kan je iig een warme douche nemen als je niet kan slapen.
helaas is me dat toch al een keer of 3 overkomen dat ik dat 'moest' doen.
na een half uur wakker liggen moet je toch wat..

Dat zou niet hoeven, misschien toch tijd voor een betere slaapzak, of misschien nog wel belangrijker een beter isolerende slaapmat.
 
klopt, beiden zijn inmiddels vervangen voor iets fatsoenlijks.

ik heb nog niet gewildkampeerd, maar voor onder de 10 euro voor een camping hoeft dat voor mij ook niet zo nodig.
 
Hoi,

Ik heb nog voor 6 dagen routes liggen voor een rondrit naar de Dolomieten voor wie interesse heeft. Alles binnendoor behalve laatste dag.

Groet,
Twanm

als ze ergens openbaar staan wil ik ze ook wil in de Openingspost zetten , als je dat ok vind.
 
klopt, beiden zijn inmiddels vervangen voor iets fatsoenlijks.

ik heb nog niet gewildkampeerd, maar voor onder de 10 euro voor een camping hoeft dat voor mij ook niet zo nodig.

Ben ik met je eens, zou ik alleen doen in een echt verlaten gebied met geen camping in de buurt. Ik vind het ook wel fijn om te kunnen douchen en niet mijn eigen drollen te begraven.
 
Dank voor alle antwoorden .
Voor 10 euro slaap ik inderdaad ook liever op een camping.

Kon via Internet alleen dure campings vinden....
 
bijna alle campings die mijn telefoon aangaf waren open en goedkoop, ik gebruik Osmand voor navigatie.
Hoe dit in de buurt van de Stelvio weet ik (nog) niet , de camping bij prad is een aanrader, met binnenzwembad etc, maar wel 18 euro.

Ah. Jij begraaft liever andermans drollen?

:+

Ja ik ook hoor :Y , maar alleen als ze vers zijn :)

moet je eens kijken hoe makkelijk de tentharing dan de grond in gaat ;)

toch reageren mensen heel raar als je achter ze staat met een schepje , als ze denken dat ze ergens stiekum aan het poepen zijn :/ , dus ik zo het in goed onderling overleg doen.

van te voren ook vooral..
 
Laatst bewerkt:
De prijs van eencamping is helemaal niet interessant. Op je 14 dagen vakantie maakt die 100 euro meer of minder nauwelijks uit, terwijl het veel belangrijker is dat je een goede douche hebt, een goede staanplaats en weing krijsend kindervolk of Engelse zuiplappen die voor het bekende prikkie wat willen.
Het is wel je vakantie, en pennywise-poundfoolish speelt een grote rol
dus, wees wijs !!
 
De prijs van eencamping is helemaal niet interessant. Op je 14 dagen vakantie maakt die 100 euro meer of minder nauwelijks uit, terwijl het veel belangrijker is dat je een goede douche hebt, een goede staanplaats en weing krijsend kindervolk of Engelse zuiplappen die voor het bekende prikkie wat willen.

Dat is waar. Alleen vaak is het zo dat hoe goedkoper de camping hoe minder krijsende kinderen en Engelse zuiplappen.
 
Dat is waar. Alleen vaak is het zo dat hoe goedkoper de camping hoe minder krijsende kinderen en Engelse zuiplappen.
Klopt idd. Afgelopen zomer in de Dordogne zat de familie-camping barstens vol met ook veel van die krijskoppen. Camping was COMPLET!!
Vlakbij was er een motor-camping die wel plaats had. Prachtige plek voor weinig...... Heerlijk rustige camping met allemaal motor-rijders. In de ochtend en avond tokkelde er wel eens een motor voorbij. Heerlijk rustig!!
Alleen 's avonds gezellig rumoer bij de Paëlla-avond. Veel flessen moesten worden leeg gemaakt....!
 
vraagje...

na drie jaar dolomieten willen we nu de andere kant op...
vanaf tirano naar het westen tot aan domodosola/matterhorn.
en dan italie maar zwitserland mag ook.
op de beurs was weinig tot geen info te krijgen voor die streek.
is hier kennis voor die regio?
mooie passen?....dingen die je gezien moet hebben?....tips?....
we hebben helaas maar 8 dagen dit jaar ..dus wordt een korte vakantie.
wederom met aanhanger richting bregenz en vanaf daar touren, b&b, hotelletjes (geen campings)


kleine indruk van afgelopen jaar:
Alpen 3.0 - Part 2 Geiles Leben.mp4
 
vraagje...

na drie jaar dolomieten willen we nu de andere kant op...
vanaf tirano naar het westen tot aan domodosola/matterhorn.
en dan italie maar zwitserland mag ook.
op de beurs was weinig tot geen info te krijgen voor die streek.
is hier kennis voor die regio?
mooie passen?....dingen die je gezien moet hebben?....tips?....
we hebben helaas maar 8 dagen dit jaar ..dus wordt een korte vakantie.
wederom met aanhanger richting bregenz en vanaf daar touren, b&b, hotelletjes (geen campings)


kleine indruk van afgelopen jaar:
Alpen 3.0 - Part 2 Geiles Leben.mp4

Wij hebben in 2011 in Mandello del Lario (tegen het Como meer) gezeten in Hotel Ristorante Al Verde.
Mooi,goed en gezellig hotelen goed eten, met de oude baas die vroeger voor Moto Guzzi geraced heeft dus fantastische verhalen en nog steeds "motorminded".

Echter als "vaste" locatie niet zo geschikt, omdat je bijna steeds "gedwongen" word om de eerste 30 -40km dezelfde weg te nemen waar nul uitdaging in zit, voordat je aan de echte passen komt. Guzzi museum is wel leuk als je iets om ontstaan en evolutie van de Guzzi's geeft ( of bij te slecht weer)
 
Terug
Bovenaan Onderaan