KTM duke 640 loopt niet lekker met akra's

4 mei 2014
34
0
Beste mensen,

Heb sinds kort arkrapovic uitlaten (alleen dempers) onder mijn duke gemonteerd. DB-killers zitten er niet in (ik zoek ze wel dus als je ze hebt pm me ;) . Nou valt mijn duke regelmatig uit. Maar als ik met mijn choke 1/4 open rij dan gebeurt het niet.

Nou denk ik dat de afstelling aangepast moet worden omdat er akra's onder zijn gekomen.
Ik hoorde al iets over Dynojet kit, kan iemand mij helpen.

Groet,
Freak
 
Vmax-Idioot bedankt voor je bericht. Ik ben nog niet aan het toeren maar rij wel eens hier en daar naar toe met mijn choke een beetje open, want anders valt die elke keer uit. Jij zeg in je bericht: niet mee doorrijden. Breng ik zo schade aan de motor?
 
dat KAN je niet met zekerheid zeggen van achter een toetsenbord, de signalen zijn er echter wel.

Maar zoals zo vaak gedaan wordt ( zie ook de bandenreparatietopics ) kiest men voor de veilige weg.. ( begrijpelijk )
 
Voorlopig denk ik erom om zonder DB-killers te rijden. Maar als ik na het afstellen de DB-killers toch erin zet. Moet de afstelling dan weer aangepast worden of zal dat geen probleem zijn?
 
Bolski bedankt voor je bericht, ik zal eens contact opnemen met Verpalen. Ik heb vandaag met een andere KTM dealer gesproken. Hij vertelde mij dat het openzetten van de choke om het uitvallen te voorkomen (DUS NIET MEER DAN NODIG!) niet schadelijk is voor het blok.

Uitleg van dealer: Je hebt nu Akrapovic dempers erop zitten, t.o.v. de originele uitlaten geven deze minder tegendruk. Hierdoor heeft de motor meer benzine en lucht nodig omdat er simpelweg meer uitstoot is. Je hebt een open filter erop zitten en Akrapovic uitlaten, dus het enige wat erbij moet is wat meer benzine en dat doe je zelf al goed door de choke een klein beetje open te zetten. Maar het beste is om hem natuurlijk goed af te laten stellen.

WAARSCHUWING VAN DEALER: Doe je choke te veel open omdat er anders benzine in je olie kan lopen waardoor je minder smering hebt met alle gevolgen van dien.

Volgens mij heeft de dealer wel gelijk omdat het naar mijn mening logisch is. Ook heeft de vorige eigenaar (maatje van mij) ong 1500km zo ermee gereden. Zelf ga ik hem wel laten afstellen omdat het gekloot met de choke niet prettig is.

Vraagje voor Bolski: Klopt het dat carbon akrapovic dempers te warm kunnen worden door DB-killers? Dit heb ik mij laten vertellen door de dealer.
 
Vooral bij vol gas zal je motor te arm lopen.
Door de shoke er op te zetten zal hij vooral bij weinig gas dit compenseren.
Je motor loopt nu met weinig gas veel te rijk en bij veel gas vel te arm.
Ik zou eens beginnen met een grotere hoofdsproeier voordat je je kleppen verbrand.
 
Bolski bedankt voor je bericht, ik zal eens contact opnemen met Verpalen. Ik heb vandaag met een andere KTM dealer gesproken. Hij vertelde mij dat het openzetten van de choke om het uitvallen te voorkomen (DUS NIET MEER DAN NODIG!) niet schadelijk is voor het blok.

Uitleg van dealer: Je hebt nu Akrapovic dempers erop zitten, t.o.v. de originele uitlaten geven deze minder tegendruk. Hierdoor heeft de motor meer benzine en lucht nodig omdat er simpelweg meer uitstoot is. Je hebt een open filter erop zitten en Akrapovic uitlaten, dus het enige wat erbij moet is wat meer benzine en dat doe je zelf al goed door de choke een klein beetje open te zetten. Maar het beste is om hem natuurlijk goed af te laten stellen.

WAARSCHUWING VAN DEALER: Doe je choke te veel open omdat er anders benzine in je olie kan lopen waardoor je minder smering hebt met alle gevolgen van dien.

Volgens mij heeft de dealer wel gelijk omdat het naar mijn mening logisch is. Ook heeft de vorige eigenaar (maatje van mij) ong 1500km zo ermee gereden. Zelf ga ik hem wel laten afstellen omdat het gekloot met de choke niet prettig is.

Vraagje voor Bolski: Klopt het dat carbon akrapovic dempers te warm kunnen worden door DB-killers? Dit heb ik mij laten vertellen door de dealer.
Ik ben het niet geheel eens met de uitleg van deze dealer.

Over kosten afstellen: het kost wat het kost. En de kosten zijn afhankelijk van wat er nodig is om de afstelling goed te krijgen.
 
dat KAN je niet met zekerheid zeggen van achter een toetsenbord, de signalen zijn er echter wel.

Maar zoals zo vaak gedaan wordt ( zie ook de bandenreparatietopics ) kiest men voor de veilige weg.. ( begrijpelijk )
Klopt.
Met zekerheid is niks te zeggen, maar een zeer arme verbranding leidt op de lange duur vaak tot overmatige slijtage en interne schade.

Meten is weten.
 
Ik ben het niet geheel eens met de uitleg van deze dealer.

Over kosten afstellen: het kost wat het kost. En de kosten zijn afhankelijk van wat er nodig is om de afstelling goed te krijgen.
Jij hebt ervaring met Paul Ritzen ;-)

Precies dat antwoord krijg je van hem ook....

En het is natuurlijk waar.
Voor hetzelfde geld ben je met een nieuwe sproeier al ver genoeg.

In mijn geval koos Paul voor een iets andere aanpak.
Daarom hebben mijn carburateurs nu compleet andere gasnaalden, benzinesproeiers en extra luchtsproeiers.......dat kost een paar uur en dus een paar centen, maar dan heb je ook een perfect lopende motor voor terug.....
 
Jij hebt ervaring met Paul Ritzen ;-)

Precies dat antwoord krijg je van hem ook....

En het is natuurlijk waar.
Voor hetzelfde geld ben je met een nieuwe sproeier al ver genoeg.

In mijn geval koos Paul voor een iets andere aanpak.
Daarom hebben mijn carburateurs nu compleet andere gasnaalden, benzinesproeiers en extra luchtsproeiers.......dat kost een paar uur en dus een paar centen, maar dan heb je ook een perfect lopende motor voor terug.....


Heb jij zo een dynojet kit laten monteren?
Wat was je kwijt voor het afstellen van jou motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan