Wie? Wat? Waterland! #24: Weekenden Worden Weggereden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is ook prachtig weer. Hier ziee je ook veel motoren voorbij komen. Helaas met de fam op stap dus kan ik niet effe de nieuwe remblokjes uit testen. Bedankt nog Bob.
 
Ah, dat meen je niet, als je werkelijk groene schakels heb besteld dan wordt die brommer van je echt een kermisattractie...

Zo bestuurder zo motor *D

Maar aller aller allerliefste Bob, zit er bij die achterbrug die jij gekocht heb ook een achterwiel lager in? :$ '(

Ik moet dat soort dingen niet meer afroepen want laatst hadden we het er nog over |(

Tankafwatering zat ook ineens dicht. Maar even een pompje erop gezet en bij 2 bar gaf hij zich gewonnen..
 
Laatst bewerkt:
Zo bestuurder zo motor *D

Maar aller aller allerliefste Bob, zit er bij die achterbrug die jij gekocht heb ook een achterwiel lager in? :$ '(

Ik moet dat soort dingen niet meer afroepen want laatst hadden we het er nog over |(

Tankafwatering zat ook ineens dicht. Maar even een pompje erop gezet en bij 2 bar gaf hij zich gewonnen..

De achterbrug was helaas al verkocht...... Shit...
 
Ik heb hem er al uit gesloopt. Koste wat zweet druppels met dit benauwde weer in de schuur.
As is gelukkig nog goed dus ik kan het af met een paar lagers en keerringen. Maar ik zie al dat mijn link systeem ook wat aandacht nodig heeft. Denk dat 1 lager verrot is wat ik van buitenaf kan zien.

Denk dat ik er maar groot onderhoud van maak en de hele teringzooi eruit sloop om schoon te maken en in het vet te zetten voordat ik net zo ver als jou ben..
 
Jullie blijven wel lekker bezig met die triples zeg.....

Ik ben geen monteur geworden om alleen olie te verversen hè!

Ach, hij gaat nu richting de 60.000km dus niet heel gek dat dat soort slijtage delen een keer aan bod komen.
 
Laatst bewerkt:
Ho ho.... SPEEDS hè ;) :+
Owja.. maar natuurlijk. Mijn excuses :/


Jullie blijven wel lekker bezig met die triples zeg.....

Ik ben geen monteur geworden om alleen olie te verversen hè!

Ach, hij gaat nu richting de 60.000km dus niet heel gek dat dat soort slijtage delen een keer aan bod komen.
Dat zijn al best wat kilometers... En veel daarvan in Noord-Holland. Toch knap :+
 
En daar zijn de kilometers door de lucht niet eens bij inbegrepen!

_O- _O-

Ik kocht de Speed met al 30K op de klok.
Denk dus dat ik zeker 20.000km in Noord-Holland heb weg gecrost (met deze motor) :')
Tel daar nog 24.000 bij op van de ZX6R en nog 7.000 met de ZX10R :X

Dat ik het af en toe saai vind worden is dus eigenlijk helemaal niet zo gek :+
 
Gisteren een leuk binnendoor-ritje richting Zuid-Scharwoude gemaakt.
De VX800 van m'n oom liep op 1 cilinder, dus ik mocht weer uitleggen hoe je een carb open maakt en reinigt. Daarna werkte alles weer ;).
 
Gisteren een leuk binnendoor-ritje richting Zuid-Scharwoude gemaakt.
De VX800 van m'n oom liep op 1 cilinder, dus ik mocht weer uitleggen hoe je een carb open maakt en reinigt. Daarna werkte alles weer ;).

Goeije ouwe toid met de carburateurs! :P

Zelf in het verleden ook wat gezeik mee gehad dankzij een of andere bacterie of iets dergelijks in de tank. Elke keer die stationair sproeiers verstopt.
Toen ik ze voor de 3 of 4e keer uit elkaar had en tussendoor even weg moest was alles wat in benzine gezeten had met een dikke witte laag uitgeslagen. Zolang het vochtig bleef zag je er op vervuiling in de sproeiers na niets aan.




Vandaag vrolijk langs Groot techniek voor wat achterwiel lagers.
Dat werd lachen met kiespijp!! B|
De kogellagers (die opzich nog goed waren maar ik gewoon mee wilde pakken) blijken 115 euro per stuk (2 nodig) te kosten :o Als Triumph dat niet veel goedkoper kan leveren bestel ik op Ebay wel een complete gebruikte achternaaf.
 
Hatsikidee, achterbrug, eruit ermee!
Foto650-VJDD6PID.jpg

Gelijk maar wat nieuwe lagers voor m'n rug bestellen :+
Opzich valt het allemaal best wel mee, zeker gezien de boel allemaal gangbaar was.
Zelfs de uitlaat moeren gingen los alsof ik ze vorige week had vast gezet.
Daar kan menig motor merk nog wat van leren (zelfs Honda ;) )

1 naaldlagertje in het link systeem is verrot dus het valt allemaal mee.
Foto650-UTABPB6Z.jpg


Helaas dus geen gehaktbal voor mij morgen.
Zal waarschijnlijk bij een rondje Ebay blijven..
 
Hatsikidee, achterbrug, eruit ermee!
[afbeelding]
Gelijk maar wat nieuwe lagers voor m'n rug bestellen :+
Opzich valt het allemaal best wel mee, zeker gezien de boel allemaal gangbaar was.
Zelfs de uitlaat moeren gingen los alsof ik ze vorige week had vast gezet.
Daar kan menig motor merk nog wat van leren (zelfs Honda ;) )

1 naaldlagertje in het link systeem is verrot dus het valt allemaal mee.
[afbeelding]

Helaas dus geen gehaktbal voor mij morgen.
Zal waarschijnlijk bij een rondje Ebay blijven..
Die HONDA van mij heeft er nog NOOIT zo bij gestaan!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Hatsikidee, achterbrug, eruit ermee!
[afbeelding]
Gelijk maar wat nieuwe lagers voor m'n rug bestellen :+
Opzich valt het allemaal best wel mee, zeker gezien de boel allemaal gangbaar was.
Zelfs de uitlaat moeren gingen los alsof ik ze vorige week had vast gezet.
Daar kan menig motor merk nog wat van leren (zelfs Honda ;) )

1 naaldlagertje in het link systeem is verrot dus het valt allemaal mee.
[afbeelding]

Helaas dus geen gehaktbal voor mij morgen.
Zal waarschijnlijk bij een rondje Ebay blijven..

Zelfs zijn bierflesjes zijn in die ene kleur... :+
 
Hatsikidee, achterbrug, eruit ermee!
[afbeelding]
Gelijk maar wat nieuwe lagers voor m'n rug bestellen :+
Opzich valt het allemaal best wel mee, zeker gezien de boel allemaal gangbaar was.
Zelfs de uitlaat moeren gingen los alsof ik ze vorige week had vast gezet.
Daar kan menig motor merk nog wat van leren (zelfs Honda ;) )

1 naaldlagertje in het link systeem is verrot dus het valt allemaal mee.
[afbeelding]

Helaas dus geen gehaktbal voor mij morgen.
Zal waarschijnlijk bij een rondje Ebay blijven..

Dat wordt geen woensdagavond ritje voor jou!


:)

En die lager in het linksysteem ziet er bekend uit. Ik baal er wel van dat die brug verkocht was :(


Overigens zag ik op ebay nieuwe lagers voor +/- de helft van de prijs die jij net riep.





Woensdag! wie oh wie vanavond?
 
Ik kom met 3 man. In ieder geval even voorstellen.
Een van de jongens heeft net een nieuwe motor opgehaald en moet nog wennen. Hij weet niet of hij mee durft te rijden of dat hij liever met mij en die ander gaat.
We zien het zometeen wel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan