'Nee, hij is niet uniek'

Al mijn motoren hadden een vrij uniek nummer bij het balhoofd staan. Ook waren ze altijd versiert met een gele plaat met een unieke combinatie van zwarte letters en cijfers zodat ik altijd kon zien welke unieke motor nou eigenlijk van mij was! :Y
 
Als je hobbymatig het verkooptopic leest moet je dat soort makelaars jargon toch wel doorgronden.
Streetfighter = op z'n bek gegaan en te beroerd om nieuwe kuipen te kopen.
project = op z'n bek gegaan vol goede moed begonnen met opknappen maar na drie weken gestopt.
orgineel = te beroerd om er wat aan te doen
als nieuw = hij glimt
Is ook zo :+

In dat zelfde rijtje; uniek = iets (wat dan ook) aangepast.
 
Tja, of je bent niet uniek genoeg om te zien wat de verkoper bedoeld...

Ik heb in november een unieke Versys verkocht... :)
Ja, daar zijn er een boel van en een flip up ruitje en spiegels met ingebouwde knippers maken hem niet uniek. Maar als alle Versyssen een zilvergrijze achterbrug hebben en ik de mijne voor aflevering al zwart heb laten spuiten. Dan is ie toch redelijk uniek... al ziet niet elke advertentie bezoeker dat... ;)

Lekker uniek dan, mijn vriendin heeft precies dezelfde :p
 
Of de opmerking: mooiste van Nederland, ook al zo'n dooddoener. Dat maak ik zelf wel uit.

Wat me wel opvalt is dat veel MF'ers reageren op advertenties met veel te duur of andere op en aanmerkingen zonder interesse te hebben in de motor. Dat is zeker niet uniek hier.
Maar het is dan ook een forum hé.
 
:^

"prijs is een vraagprijs"

Maar wel helemaal uit je dak gaan als je er €50 onder bied

Zal wel loslopen als er vraagprijs bijstaat. Een product met een prijs waar nog iets afgelult kan worden verkoopt beter dan een vaste prijs denk ik. Als mensen er wat af kunnen praten is het voor hun idee een goed(e)koop. Maar niemand houdt je tegen om een vaste prijs te hanteren hoor :)
 
Laatst bewerkt:
In de jaren 80 vond de sexuele revolutie in ieder geval NIET plaats. Voor mezelf wel, maar niet in algemene zin.
 
"goed voor nog vele jaren rijplezier" = extreem hoge km stand, ga maar vast sparen voor een nieuwe.
"prima beginnersmotor" = wrak van de weg.

Maar het tegenovergestelde valt ook op: die advertenties van toko's als Motoport waar uberhaupt geen informatie bij staat, en ze soms nog te beroerd zijn om een foto te maken.
 
En overal Black Editions terwijl het geen speciale editie is maar gewoon een standaard zwarte .. :Z :Z :Z

Of "Rossie editie" die helemaal niet bestaat, gewoon met een Chinese kappenset erop, etc etc
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk graag in het verkooptopic ook al is mijn bankrekening leger dan een gemiddeld gemeentehuis op vrijdagmiddag na half drie, gewoon om een beetje rond te kijken wat voor moois er op de Nederlandse motormarkt allemaal van hand wisselt. Hobbymatig, zeg maar.

En nou valt het mij telkens weer op dat ik wel heel veel unieke motoren tegenkom. Echt, je zou bijna denken dat er niet één hetzelfde is, zoveel als dat er als 'uniek' worden aangeboden.

Nu heb ik het niet over de enkele one-off, zelfbouw- of customfiets die in de verkoop gaat, want ja, die verdienen het immers het predicaat 'uniek' te dragen. Nee, ik heb het over SRAD's, Shadow's, Diversion's, GPZ'tjes en ander behoorlijk ruimschoots verkochte motorfietsen, waar de motorliefhebbende eigenaar, vaak eigenhandig en vol passie, een velglintje op aangebracht heeft. Misschien wel een paar nieuwe veters aan het stuur van die chopper. Of mooier nog; alle boutjes gewisseld voor geanodiseerde aluminium exemplaren. Het liefst 'De kut van Smurfin blauw' of 'jaren '80 seksuele revolutie hoerig rood.' Ja, dan is je grijze muizen-hok plots uniek. Blijkbaar.

Uniek lijkt tegenwoordig een selling point, maar ik vind het eerder een afknapper en bewijs van dat de eigenaar geen flauw benul heeft van hoe de wereld in elkaar zit, zat of zal zitten.

Als klap op de vuurpijl wordt de gemiddelde verkoper van een unieke motorfiets vaak ook nog laaiend als iemand vraagt wat zijn stalen ros cq. verkoopwaar nu zo zeer uniek maakt, gevolgd door een uitblijvend concluderend antwoord op die vraag.

Beetje jammer.

Goed weekend :W
Haha ik doe dit ook vaak (kijken) en het stoorde mij ook idd :)
Daarentegen stoorde het me niet genoeg om er een topic over te maken O-)
 
Zal wel loslopen als er vraagprijs bijstaat. Een product met een prijs waar nog iets afgelult kan worden verkoopt beter dan een vaste prijs denk ik. Als mensen er wat af kunnen praten is het voor hun idee een goed(e)koop. Maar niemand houdt je tegen om een vaste prijs te hanteren hoor :)
Zal wel, maar als er al bij staat dat je kan afdingen, dan is het euforische gevoel toch een beetje vergelijkbaar met het invullen van een kruiswoordpuzzel met de antwoorden ernaast...
 
In feite hebben ze gelijk, iedere motor is uniek net als ieder mens - De R1 die vijf minuten later de assemblagelijn in Iwata afkwam zal hoogstwaarschijnlijk bij 8475rpm een kwart minder pk opbouwen dan mijn R1 doet en is dus uniek *O*
 
Laatst bewerkt:
"goed voor nog vele jaren rijplezier" = extreem hoge km stand, ga maar vast sparen voor een nieuwe.
"prima beginnersmotor" = wrak van de weg.

Maar het tegenovergestelde valt ook op: die advertenties van toko's als Motoport waar uberhaupt geen informatie bij staat, en ze soms nog te beroerd zijn om een foto te maken.
_O-
nog gelijk ook
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan