'Nee, hij is niet uniek'

Die van mij is al zo uniek als het maar kan :')
Speciaal afgesleten voetsteuntjes, beide kanten, middenbokpoot, stuurgewichtjes en handkappen :)
 
Bij deze wil ik dit toch wel redelijk 'uniek' noemen.

Gaia Deltoid - 1985 - Catawiki
Dat is wel een grappig ding *D
Volgens de text is hij van 1985, zou je niet zeggen als je het design zo ziet.
Is wel een foto waard vind ik.
11uanbp.jpg
 
Zeg dat wel! :o

Een rempotdekseltje met als opschrift "Pan-European" ...
... wie had dat ooit gedacht 8-)
:+

Ik dacht trouwens dat je niet een profiel mag aanmaken enkel om een verkooptopic te starten? Of heb ik het mis?


Ja hoor, dat mag wel. :) Daarbij worden ads van motorshopper op mf getoond. Dus je hoeft niet eens een account te hebben. :)
 
Tja het woord uniek is voor interpretatie vatbaar. Wat jij uniek vindt hoeft een ander helemaal niet zo te vinden en andersom. Daarmee zinloze discussie per definitie.

Wat mij betreft is niks uniek en tegelijkertijd ook alles. Alles kan gereproduceerd worden en daarnaast is elk product enigzins anders tov. de ander. Ook een schilderij van een Rembrandt of van Gogh is niet uniek, het kan gereproduceerd worden en dezelfde functie vervullen als het origineel. Het kan overigens nooit meer door hun zelf gemaakt worden en daarmee wel uniek voor sommige mensen. Het is maar net waar je waarde aanhecht. Bij financieel management in een bedrijf gebeurd exact hetzelfde met waardering van kennis en proprietary information in valuta, dit wordt direct meegenomen in de financiele cijfers maar is compleet voor interpretatie vatbaar. Je kan een bedrijf daarmee financieel zwaar overwaarderen of onderwaarderen net wat je wil als controller.
 
Dit topic is gestart met het oog op motoren die uniek genoemd worden, terwijl het 13 in het dozijn fietsjes zijn. Maar van die witte Pan hierboven zal je niet gauw een tweede vinden. Best wel uniek.
 
Laatst bewerkt:
Is gewoon een ex overheids fiets, of hij is helemaal overgespoten ... maar denk ex overheid motor ;)
 
Advertenties met de term uniek, maar incl beschrijving en vraagprijs zijn nog niet half zo irritant als de advertenties met "interessepeiling" in de titel.

Wat wil je daar nou mee bereiken?

Die adverteerders zijn de mensen die kilometers lang op de linker weghelft rijden omdat dat stipje in de verte een vrachtwagen zou kunnen zijn, die ze over een half uur gaan inhalen met 3 km/h snelheidsverschil. Of niet.

Twijfelaars.
 
Laatst bewerkt:
Eens, tevens ... een bandit ... ook niet echt bijzonder ofzo :P Als je nou een mooie verbouwde motor hebt, ja, kijken of er animo voor is oid. Maar zet het er dan niet bij, als je al een verkoop topic hebt ben je al klaar met de motor en wil je m gewoon verkopen!
 
Is gewoon een ex overheids fiets, of hij is helemaal overgespoten ... maar denk ex overheid motor ;)
Lijkt mij geen overheidsmotor geweest te zijn. Als we die al hadden als PanEuropean zullen het er héél weinig geweest zijn.

----------------------------------------------------------------

Maar ook even inpikken over de betekenis van het woord "uniek";
1 - waar er maar één exemplaar van bestaat,
2 - wat zeldzaam of bijzonder is.
In het geval van motoren zou ik eerder denken aan betekenis 2.
Maar dan nog is het voor interpretatie vatbaar.
Wat voor de ene bijzonder is, is dat niet voor de andere.
Kans dat er een tweede exact hetzelfde is, is zeer klein, dus volgens de letter van de betekenis, is hij uniek. Maar dan is mijn motor dat ook, want ik ben er haast zeker van dat er geen enkele andere GSX F blauw dashboardverlichting heeft ...

Mijn mening over de "uniekheid" van deze motor (en let wel, die kan verschillen met anderen hun mening), is dat hij helemaal niet uniek is. Als een motor is opgesmukt/verbouwd met vrij en overal te verkrijgen onderdelen vind ik het niet uniek. Wel als het daarentegen bijvoorbeeld met de hand gedaan is, door iemand die zich daarmee bezighoud, waardoor het niet vanzelfsprekend is dat je die motor zomaar kan "namaken", zoals bijvoorbeeld Jerryt dat doet.

MAAR, dat betekent niet dat het geen mooie en/of goede motor is, want zo op het eerste gezicht denk ik wel dat hij dat is! (die Pan bedoel ik dus he).
 
Jammer dat dit topic is vergaan van het aankaarten van werkelijk belachelijke advertenties naar het mierenneuken en zoeken naar woordjes om een advertentie belachelijk te maken :+
 
Jammer dat dit topic is vergaan van het aankaarten van werkelijk belachelijke advertenties naar het mierenneuken en zoeken naar woordjes om een advertentie belachelijk te maken :+
Ik denk dat het probleem gewoon is, dat elke advertentie waarin het woord "uniek" voorkomt, gewoon sterk magnetisch aangetrokken wordt door dit topic ... :+
... en het is vrijdag ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan hebben we nog de motoren die op het eerste gezicht opzettelijk niet uniek zijn... maar het stiekem wel zijn :P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan