'Nee, hij is niet uniek'

Okey, geen motor, en het woord 'uniek' komt ook niet voor. Ik was aan het zoeken naar een setje koffers, en de koffers die in deze marktplaats advertentie worden aangeboden zijn mijn inziens toch wel uniek:

https://www.marktplaats.nl/a/motore...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=4

In de eerste instantie dacht ik, hmm ziet er wel okey uit. lees ik de beschrijving:

Mooi dik leren tassen aan achterkant zijn gaten gemaakt
om de knipperlichten op de orginele plek kunt laten zitten
.

Vervolgens kijk ik naar de 3e foto... _O-
 
Laatst bewerkt:
En dan €1600 bieden! Toegegeven: Uniek is hij wel volgens mij omdat ik nooit uitgebrande Harleys langs de weg zie staan, laat staan met zijspan.
 
Panheads zijn indérdaad flink aan de prijs. Ze zijn niet van voor 1900 maar zal ergens rond de jaren 50 zijn. Wat je het zelf waard vind is iets anders natuurlijk. Maar dat geld voor elke motor. Objectief gezien is een oldtimer een verzameling oud ijzer. Wat er van deze motor nog gebruikt kan worden weet ik niet.
 
Panheads zijn indérdaad flink aan de prijs. Ze zijn niet van voor 1900 maar zal ergens rond de jaren 50 zijn. Wat je het zelf waard vind is iets anders natuurlijk. Maar dat geld voor elke motor. Objectief gezien is een oldtimer een verzameling oud ijzer. Wat er van deze motor nog gebruikt kan worden weet ik niet.
bedoelde meer ergens tussen 1900 en 1999 O-)
Volgens mij ergens rond de 2 de wereld oorlog of vlak er na O-)
 
Laatst bewerkt:
bedoelde meer ergens tussen 1900 en 1999 O-)
Volgens mij ergens rond de 2 de wereld oorlog of vlak er na O-)
WO2 weet ik niet of dat flatheads of knuckleheads waren. Maar de panheads kwamen later volgens mij eind jaren 40 dus dat klopt wel vlak na WO2, daarna de shovelheads en in de jaren tachtig de blockheads waarbij Porsche is ingeschakeld om ze goed te krijgen. Zo ben je bij tot halverwege jaren 90 :)

Harley verandert niet elke paar jaar van motor configuratie ;) Het zijn meestal kleine aanpassingen van het bekende concept.
 
Laatst bewerkt:
WO2 weet ik niet of dat flatheads of knuckleheads waren. Maar de panheads kwamen later volgens mij eind jaren 40 dus dat klopt wel vlak na WO2, daarna de shovelheads en in de jaren tachtig de blockheads waarbij Porsche is ingeschakeld om ze goed te krijgen. Zo ben je bij tot halverwege jaren 90 :)

Harley verandert niet elke paar jaar van motor configuratie ;) Het zijn meestal kleine aanpassingen van het bekende concept.
Discovery toch nog ergens goed voor :+
Eigenlijk 1 van de weinige zenders die nog boeiend is samen national cheograpic en dergelijke.
 
Discovery toch nog ergens goed voor :+
Eigenlijk 1 van de weinige zenders die nog boeiend is samen national cheograpic en dergelijke.
YouTube doet ook wonderen. Ik heb er gewoon het een en ander over gelezen uit interesse, een mens moet toch ook een hobby hebben. Programma's als ik kan niets, ik wil niets, ik kan zelf niets bedenken, daar hoef ik niet naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij persoonlijk is mijn eigen projectje uniek. Ik heb hem tot het laatste boutje uit elkaar gehad. En dit is het resultaat.

full

full

full

full

full
 
Narcist :+
Mooi groen ding ;)
En dat terwijl ik zelf juist zo goed te spreken ben over het grijs van het blokje. Dat glasparel werkt mooi op aluminium en de hittebestendige verf blijft mooi zitten :)

Dat racing green was eigenlijk bijzaak voor mij :)

Dat zwart van de velgen vond ik dan wel weer mooi afsteken bij de nieuwe spaken :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie dikke koplamp ook. Hoeveel inch is ie?
Aan wie vraag je dat?

Ik heb er kleinere tellertjes op geplaatst dan lijkt de koplamp verhoudingsgewijs groter. Want het is namelijk de standaardkoplamp.

Stuurtje is kleiner dus zelfde effect.

Origineel chrome en nu zwart gespoten maar zwart oogt juist weer kleiner.

Door het zadeltje vind ik de motor meer in proporties. Het origineel vond ik eigenlijk meer een buddy met een bromfiets eronder :)

Just like a lady, it's all about proportions :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan