Overslaan/misfire Harley Twincam

Louis63

Die hard MF'er
2 dec 2007
813
1
Ik heb een HD met twincam uit 2002 met een probleempje (niet een probleem hoop ik).
Bij een lage snelheid (50-80 km/h) in de hoogste versnelling heeft de motor last van misfire, of overslaan.
Dit gebeurt bij het gas weinig open
Hij lijkt dan een slag over te slaan wat duidelijk merkbaar is bij een 2 cilinder op laag toeren.

Natuurlijk al gezocht op internet, maar echt duidelijk is het niet.
Wat is lees varieert tussen andere bougies proberen met andere warmte graad of de benzinepomp vervangen, dat laatste lijkt me vreemd, want bij iets gas open is het probleem meteen weg.

Heeft iemand hier er ook ervaringen mee? het komt vaker voor, dat werd me wel duidelijk.

(de bougies worden hoe dan ook vervangen zodra ik weer eens langs de motorzaak kom).
 
Laat eerst eens de afstelling controleren, als hij een beetje te arm staat, kan het ook goed voorkomen, dat het blok moeite heeft het mengsel te ontsteken bij gasgeven.
 
Ik heb een HD met twincam uit 2002 met een probleempje (niet een probleem hoop ik).
Bij een lage snelheid (50-80 km/h) in de hoogste versnelling heeft de motor last van misfire, of overslaan.
Dit gebeurt bij het gas weinig open
Hij lijkt dan een slag over te slaan wat duidelijk merkbaar is bij een 2 cilinder op laag toeren.

Natuurlijk al gezocht op internet, maar echt duidelijk is het niet.
Wat is lees varieert tussen andere bougies proberen met andere warmte graad of de benzinepomp vervangen, dat laatste lijkt me vreemd, want bij iets gas open is het probleem meteen weg.

Heeft iemand hier er ook ervaringen mee? het komt vaker voor, dat werd me wel duidelijk.

En oh ja: een kras in de cilinder. Die ook nog.
(de bougies worden hoe dan ook vervangen zodra ik weer eens langs de motorzaak kom).

Wanneer zijn bij jou de twee kettinggeleiders voor het laatst gecontroleerd?

Overigens kan dit probleem vele oorzaken hebben, en is het zaak dingen uit te sluiten.
Ik heb dergelijke klachten vaak gezien bij verschillende Harley's. En dan varieert de oorzaak tussen slechte bougie, defecte dynamo, slappe distributieketting tot aan vieze carb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De motor heeft net 20.000 km op de teller zitten, zou het dan toch de ketting geleider kunnen zijn?
De spanning geeft iets van 14,5 volt aan op de voltmeter in het dashboard.
Volgens mij is de motor van injectie voorzien, maar omdat ie import is, kan hij best lang stil hebben gestaan.
(kep um net).
 
Nog even de oplossing.
Blijkbaar is er ooit een kastje geplaatst wat invloed heeft op de injectie.
Ik kwam het tegen onder het zadel, er stond verder niks op, wel zitten er aan de binnenkant 3 ledjes en 3 potmeters.
De - draad hing los, vermoedelijk vergeten aan te sluiten na transport.
Ik heb de draad aangesloten en hij loopt als een tierelier! bij elk toerental en elke belasting.
 
Nog even de oplossing.
Blijkbaar is er ooit een kastje geplaatst wat invloed heeft op de injectie.
Ik kwam het tegen onder het zadel, er stond verder niks op, wel zitten er aan de binnenkant 3 ledjes en 3 potmeters.
De - draad hing los, vermoedelijk vergeten aan te sluiten na transport.
Ik heb de draad aangesloten en hij loopt als een tierelier! bij elk toerental en elke belasting.

Dit was 1 van je vlagen van genialiteit? ;)
 
Nog even de oplossing.
Blijkbaar is er ooit een kastje geplaatst wat invloed heeft op de injectie.
Ik kwam het tegen onder het zadel, er stond verder niks op, wel zitten er aan de binnenkant 3 ledjes en 3 potmeters.
De - draad hing los, vermoedelijk vergeten aan te sluiten na transport.
Ik heb de draad aangesloten en hij loopt als een tierelier! bij elk toerental en elke belasting.
Merk en type?
Als er Cobra op staat: direct verwijderen. Bagger zooi....
 
Er staat dus niks op.
Dit is de ergste:
cobra_fi2000_r_fuel_tuner_for_harley_zoom.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan