probleem koppeling GSXR1000 K8

Circuit Maniac

MF veteraan
4 apr 2006
8.000
1
Lint, antwerpen
Ik heb een probleem met de hydraulische koppeling van mijn gsxr. De motor heb ik een maand geleden gekocht.

De koppeling zelf werkt wel naar behoren, dus koppelen/ontkoppelen is geen probleem en ik begin niet te rijden als ik stilsta met koppeling ingetrokken in eerste.

Het probleem stelt zich wanneer ik bijvoorbeeld 10kmh aan het rijden ben in eerste en ik de koppeling volledig intrek en dan een klein beetje gas geef, dan voel en hoor ik dat hij soms even een trekje aan de ketting geeft, alsof hij niet volledig ontkoppelt.

Ook heb ik soms last van slecht schakelen, weeral alsof de koppeling niet volledig wordt ingetrokken, het toerental zakt wel naar stationair wanneer ik de koppeling intrek maar ik moet enorm hard trekken aan het schakelpedaal alvorens hij van versnelling wilt wisselen. Als ik opschakel zonder koppeling stelt dit probleem zich niet.

Hopelijk dat iemand weet wat het probleem kan zijn.

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Tja, Ik zag dat master tommy motorfiets monteur is. Nu doe ik wel veel zelf maar toch.

In principe is dus master tommy wat dat betreft geloofwaardiger dan ik maar ik zou toch eerst de vloeistof vervangen omdat het makkelijk zelf de doen is. Ook is het waarschijnlijk redelijk oud en moet het toch een keer vervangen worden.

Maar er zijn ook mensen die me eigenwijs vinden. .. :P
 
Tja, Ik zag dat master tommy motorfiets monteur is. Nu doe ik wel veel zelf maar toch.

In principe is dus master tommy wat dat betreft geloofwaardiger dan ik maar ik zou toch eerst de vloeistof vervangen omdat het makkelijk zelf de doen is. Ook is het waarschijnlijk redelijk oud en moet het toch een keer vervangen worden.

Maar er zijn ook mensen die me eigenwijs vinden. .. :P

Ik zou ook eerst de koppelingsvloeistof doen. Maar als je even aan het ontluchten bent is de vloeistof al weer vers dus vond ik het niet noemenswaardig.

Overigens zou ie zelfs op water helemaal vrij moeten komen.

Als een koppeling goed op zn flikker heeft gehad krijg je vaak kromme tussenplaten, daardoor wordt het totale platenpakket dikker en krijg je een slecht ontkoppelende (en daardoor slecht schakelende, beginnend met het niet in de N willen) motor.
 
Laatst bewerkt:
de persoon van wie ik hem gekocht heb heeft nochtans geen wheelies e.d. ermee gedaan, ik ken hem namelijk en heb er al een paar keer mee samen gereden in het verleden.

het is ook niet zo dat hij altijd slecht schakelt, het probleem doet zich maar af en toe voor en 100m later merk ik er vaak niets meer van.
 
Laatst bewerkt:
de persoon van wie ik hem gekocht heb heeft nochtans geen wheelies e.d. ermee gedaan, ik ken hem namelijk en heb er al een paar keer mee samen gereden in het verleden, maar blijkbaar ken ik hem toch niet zo goed omdat hij dit probleem verzwegen heeft -O-

het is ook niet zo dat hij altijd slecht schakelt, het probleem doet zich maar af en toe voor en 100m later merk ik er vaak niets meer van.

Doet ie het alleen als ie koud is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan