Motor niet meer in zijn vrij.

Niels1984

MF'er
23 feb 2012
86
0
Een goedemorgen,

Vanmorgen naar mijn werk(Purmerend-Amsterdam) met nog 50m te gaan, neem ik een bocht naar links(tweede versnelling), klein beetje gas erbij en de motor(Honda CMX 250 1996) valt dood..

Langs de kant gaan staan, geprobeerd de motor in zijn eerste versnelling te krijgen, maar zijn neutraal lukt niet meer.. dus ook niet meer starten.. heb het idee dat ik hem te ver "doortrap" naar beneden?

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Groet Niels.
 
Een goedemorgen,

Vanmorgen naar mijn werk(Purmerend-Amsterdam) met nog 50m te gaan, neem ik een bocht naar links(tweede versnelling), klein beetje gas erbij en de motor(Honda CMX 250 1996) valt dood..

Langs de kant gaan staan, geprobeerd de motor in zijn eerste versnelling te krijgen, maar zijn neutraal lukt niet meer.. dus ook niet meer starten.. heb het idee dat ik hem te ver "doortrap" naar beneden?

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Groet Niels.
In zijn 1 zetten en een héél zacht tikje naar boven geven.
Tenminste dit helpt bij de honda's die ik gehad heb.
 
motor staat niet vast? Uitval klinkt als een electrisch probleem maar de versnelling... geprobeerd een beetje vooruit/achteruit te rollen terwijl je schakelt?

Motor blijft in de versnelling "hangen", paar keer geprobeerd te schakelen, waarvan 1x in neutraal, proberen te starten en weer "vast"...

Nu sta ik in Amsterdam en dien ik naar Purmerend te aan.. klein probleem wel te verstaan..
 
Top heden alles geprobeerd, maar niets heeft nog geholpen.. of hij staat in zijn eerste versnelling of.. hij staat nog in zijn tweede versnelling.. maar neutraal lukt simpelweg niet..
Koppeling in knijpen en starten kan ook niet? :$
Zet die van mij altijd in de versnelling stil als ik de poort dicht moet doen.
 
Motor blijft in de versnelling "hangen", paar keer geprobeerd te schakelen, waarvan 1x in neutraal, proberen te starten en weer "vast"...

Nu sta ik in Amsterdam en dien ik naar Purmerend te aan.. klein probleem wel te verstaan..

Met de koppeling in wil ie wel starten?
Of dan ook niet?
Als je, met de koppeling in de motor vooruit duwt,
lukt dat?
hoor je vreemde dingen?


Er is een goede busverbinding met Purmerend...
 
Met de koppeling in wil ie wel starten?
Of dan ook niet?
Als je, met de koppeling in de motor vooruit duwt,
lukt dat?
hoor je vreemde dingen?


Er is een goede busverbinding met Purmerend...

wanneer ik de koppeling indruk kan ik de motor gewoon duwen, zonder bijgeluiden.. starten met koppeling lukt ook niet..

Busverbinding is mij helaas al bekend.. vandaag de motor;-)
 
Laatst bewerkt:
Zit er nog spanning op het systeem, misschien is je accu wel leeg. Anders kan je nog proberen de beveiligingen (zijstandaard, neutraalschakelaar, koppelingschakelaar) te omzeilen, mogelijk zit daar iets niet (meer) helemaal lekker. Al geprobeerd aan te duwen?
 
Heb je je standaard wel ingeklapt als je de motor met koppeling in start? Of schiet je dan vooruit als je op de startknop drukt in een willekeurige versnelling?

Aanduwen kan je idd ook proberen.
 
Volgens mij heb je 2 kleine probleempjes:

1. Hij schakelt niet lekker naar zijn vrij. Op de schakelwals zit een ring met kuiltjes waarin een balletje steeds een kuiltje vasthoudt. Of een andere constructie die definieert wat de positie van de wals moet zijn om in een versnelling of de vrij te staan. Ik denk dat die een beetje lam is waardoir je of in de 1 of in de 2 zit, maar de positie er tussen niet kunt vinden.

2. Het schakelaartje in de koppelingshendel of de draad er naar toe is stuk waardoor je niet in de versnelling met ingetrokken koppeling kunt starten.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, dat is alweer een heel ander verhaal.
Als je dit niet verteld had , zou een volgende in de toekomst met het zelfde probleem kunnen concluderen dat niet kunnen schakelen op een electrisch probleem duidt.
 
10339763_599763306788518_8913063328543448063_n.jpg



Dit was dus het probleem... Kromme shaft..
 
Terug
Bovenaan Onderaan